Vasárnap délután Tokaj főterén remek volt a hangulat. Az emberek sapkában, kesztyűben, nagykabátban dideregtek a néhány perc leforgása alatt ralirajongókkal megtelő és egyszeriben szűkké váló terecskén, és hatalmas üdvrivalgással fogadták az érkező versenyautókat.Elsőként az Érdi Tibor, Varga István kettős érkezett. Remek hangulatban voltak, ami egyáltalán nem csoda, hiszen a subarus páros sorozatban második futamgyőzelmét aratta.
A Benik, Somogyi duó javított tavalyhoz képest, az idén második lett az összetettben
A Benik, Somogyi duó javított tavalyhoz képest, az idén második lett az összetettben
"Az év végére az összes patronunkat ellőttük, de elégedettek lehetünk, hiszen nyertünk két versenyt – mondta Érdi. – Okosan kellett gazdálkodnunk egész évben, de végül is jól csináltuk, hiszen az összes futamon rajthoz tudtunk állni. A tokaji viadal első napján gyűjtöttünk némi előnyt, amelyhez vasárnap reggel még hozzátettünk jó néhány másodpercet, és attól kezdve már nem kockáztattunk.” Tagai Tamás és Tagai Róbert sem nagyon kockáztatott, mégis kapott egy defektet – és ennek eredményeként majdnem negyven másodpercet – rögtön az első gyorsasági szakaszon. A sofőr elmondta, az ember általában tudja, hogy miért lyukad ki a kereke, de neki abban a helyzetben fogalma sem volt róla. A lényegen azonban ez nem változtatott: Aschenbrenner György átvette tőle az abszolút második helyet. Pont annyi volt Asi előnye, amennyit Tagai a defekt miatt elvesztegetett, hiszen szombaton este mindössze egy tizedmásodperc (!) volt közöttük a különbség.
2. SZK Transport Zemplén-rali, az ob 8. futama, Tokaj Abszolút végeredmény (nem hivatalos): 1. Érdi Tibor, Varga István (Castrol-Érdi Rallye Team, Subaru Impreza WRC) 1:05:19.80, 2. Tagai T., Tagai R. (Intermédia Motorsport, Subaru Impreza WRC) 1:05.10 perc hátrány, 3. Benik, Somogyi (OMV Best Racing Team, Ford Focus WRC) 2:19.80 p h., 4. Markovics, Szabó G. (KAMSE, Ford Escort Kit-car) 4:19.40 p h., 5. Herczig N., Csökô (Herczig Autósport, Citroen Saxo Kit-car) 4:42.80 p h., 6. Borsi, Diebel (SzerpenTeam, Mitsubishi Lancer Evo6) 4:57.90 p h.
Az Impreza WRC-t életében először vezető "Asi” azonban nem örülhetett túl sokáig az előrelépésnek, a vasárnapi második szakaszon ugyanis megállt a Subaru motorja. Az első WRC-s évüket záró Tagaiék visszakapták tehát a második pozíciót, amit az idei szenvedések – technikai és beállítási gondok – után már nagyon megérdemeltek. A fiatal pilóta bevallotta: az év elején is gondolta, hogy nehéz lesz az Imprezát vezetni, de azt nem gondolta volna, hogy ennyire. A harmadik helyen érkező Benik Balázs, Somogyi Pál kettős nem volt túl szerencsés ezen a versenyen. Tavaly szinte minden összejött nekik és nyertek Tokajban, az idén azonban végig üldözte őket a balszerencse. Az első napon a fék elektronikus problémája nehezítette meg az életüket, vasárnap pedig ők sodorták nehéz helyzetbe saját magukat. Hatodik sebességi fokozatban haladtak, amikor lecsúsztak az útról, és bár a Focus eleje leszakadt, szerencséjük volt, mert vissza tudtak kecmeregni az aszfaltra. Benikéket azonban némiképp kárpótolhatja, hogy az abszolút második helyet elhalászták Érdiék orra elől, így tavalyhoz képest egyet előreléptek. Ha így folytatják... No de erről korai még beszélni, és az ügyhöz nyilván a hatodik bajnoki címét már Pécsett begyűjtő és emiatt Tokajban nem induló ifjabb Tóth Jánosnak is lesz egy-két szava. Az A8-as géposztályban már szombaton eldőlt, hogy Borsi Gergőé és Diebel Andrásé a bajnoki cím – attól kezdve ugyanis, hogy Vizin Lászlóék becsúsztak egy árokba, már senkinek sem volt esélye, hogy beérje a mitsubishis kettőst. A kérdés csak az volt, hogy Borsiék futamgyőzelemmel tudnak-e ünnepelni. Nos, ez is sikerült, úgyhogy teljes volt a siker. Az igazsághoz hozzátartozott az is, hogy a másodikként érkező Dornai Tibor a hét végén végig váltógondokkal küszködött – szombat délutántól nem volt negyedik sebességi fokozat a kocsijában. Az N-csoportban az első két helyezett nem változott szombathoz képest: a győzelmet Oroszlán László szerezte meg, a dobogó második fokára pedig Posta Attila állhatott fel. Oroszlán elmondta, a második napon már csak az eredmény tartására törekedett, nem nagyon érdekelték a részsikerek. A technikával az idén nagyon sokat szenvedő szimpatikus testvérpár ezzel az eredménnyel megszerezte az év végi második helyet is az ezúttal az elitkategóriában induló Aschenbrenner mögött. Posta napja már nem volt ennyire nyugodt, hiszen a nap elején még biztonságos távolságban lévő Tobak Zoltán szélsebes tempóban dolgozta le a szombati árokba esés miatti hátrányát. Az N-csoportban most bemutatkozó pilóta az utolsó gyorsasági előtt már csak négy másodperccel volt lemaradva, úgyhogy Postáékról "ing-gatya leszakadt” a zárószaka-szon, úgy siettek. Az előnyükből végül két másodperc maradt a remekül debütáló Tobak előtt. Az F2-es géposztályban parádés csatát láthatott a közönség Markovics György és Herczig Norbert között. A Ford, illetve a Saxo pilótája mindent megtett azért, hogy a közönség minél szebb élményekkel távozzon a versenyről, mindemellett pedig rendkívül szoros küzdelmet vívott egymással. A nap elején tizenegy másodperc volt közöttük a különbség, amelyet az első két gyorsaságin Herczig háromra csökkentett, de aztán Markovics rákapcsolt és óvta a vezető pozícióját, no meg az abszolút negyedik helyezését. Herczig sem lehet azonban elégedetlen, hiszen a pálya szélén álló öreg rókák is felkapták a fejüket egy-egy kanyarvétele vagy féktávja láttán. A harmadik helyet Szilágyi János szerezte meg a kis Peugeot-val, akinek ugyan nem sikerült valóra váltania azt az álmát, hogy megszerezze az év végi második helyet, de ilyen erős mezőnyben ezzel a kocsival a bronzérem is szépen csillog. Vasárnap délután Tokaj főterén remek volt a hangulat. Az utolsó célba érkezőt is éppen olyan lelkesen fogadták a szurkolók, mint a győzteseket. Kivétel nélkül mindenki megérdemelte a tapsot, amely talán azért volt a szokottnál is hevesebb, mert a nézők is tudták, hogy megint véget ért egy idény, és legalább áprilisig kell várni arra, hogy az első osztályú mezőnyt újra hazai pályán láthassák.