Baumgartner új csapatban

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2002.10.07. 21:32
Címkék
Baumgartner Zsolt az utóbbi két napban a Hungaroringen tesztelt. Ebben még nem is lenne semmi különös, hiszen magyar versenyző magyar pályán igazán megszokott látvány. Csakhogy az egyetlen magyar Formula3000-es pilóta nem az idei csapatának autóját próbálgatta, hanem a leendő istállójáét.
Baumgartner (képünkön) vasárnap másfél másodperccel megjavította Enge idei pályacsúcsát és hétfôn még tovább gyorsult (Fotó: Árvai Károly)
Baumgartner (képünkön) vasárnap másfél másodperccel megjavította Enge idei pályacsúcsát és hétfôn még tovább gyorsult (Fotó: Árvai Károly)
Baumgartner (képünkön) vasárnap másfél másodperccel megjavította Enge idei pályacsúcsát és hétfôn még tovább gyorsult (Fotó: Árvai Károly)
Baumgartner (képünkön) vasárnap másfél másodperccel megjavította Enge idei pályacsúcsát és hétfôn még tovább gyorsult (Fotó: Árvai Károly)
Baumgartner (képünkön) vasárnap másfél másodperccel megjavította Enge idei pályacsúcsát és hétfôn még tovább gyorsult (Fotó: Árvai Károly)
Baumgartner (képünkön) vasárnap másfél másodperccel megjavította Enge idei pályacsúcsát és hétfôn még tovább gyorsult (Fotó: Árvai Károly)
A Formula–1 kapujának is nevezett sorozat egyik legdinamikusabban fejlődő együttese, az idei bajnokságban második helyen végző Coloni ugyanis szerződtette Baumgartnert a következő szezonra. A megállapodást hétfő délelőtt írták alá a Hungaroringen.
A Coloni-istálló 30 éve aktív résztvevője a nemzetközi autósportnak, szerepelt már a száguldó cirkuszban is, és nyolc versenyzőt juttatott el a Formula–1-ig –többek között olyan pilótákat, mint Nicola Larini, Gabriele Tarquini, Roberto Moreno, Esteban Tuero vagy Marc Gené.
"Nagyon boldog vagyok, hogy Zsoltot a sorainkban üdvözölhetem – mondta Enzo Coloni csapattulajdonos. – A Formula–3000 a legnehezebb sorozat az F1 után, és a jó eredményhez nemcsak pénzre van szükség, hanem tehetségre is. Baumgartnernek megvan a sikerhez szükséges technikai tudása és vezetési tapasztalata, ezt bizonyítja, hogy már az első hungaroringi tesztnapon remek teljesítményt nyújtott. Ô az egyik legtehetségesebb pilóta ebben a nemzetközi sorozatban, és a Coloni-csapat mindent megtesz majd az előrejutása érdekében. Biztos vagyok benne, hogy elégedettek leszünk majd Baumgartner jövő évi eredményeivel.”
Az említett fantasztikus teszteredménnyel máris elégedett lehet a csapat, hiszen a magyar fiú vasárnap 1:26.600-as köridőt produkált, ami másfél másodperccel jobb, mint Tomas Enge mogyoródon elért augusztusi pole pozíciós ideje. (Lapzártánkkor érkezett a hír, hogy hétfőn délután Baumgartner még ezt a kiváló idejét is megjavította egy tizeddel.) Ez pedig több, mint biztató a jövőre nézve.
A néhány héttel ezelőtt Monzában befejeződött szezonban Baumgartner egy ponttal a bajnokság tizenötödik helyén végzett (az olaszországi kizárások miatt lépett előre pontszerző helyre a magyar) a Nordic tagjaként. A brit székhelyű csapat nem igazán váltotta be a hozzá fűzött reményeket, mert bár tavaly bajnoki címet szerzett Justin Wilsonnal és Tomas Engével, az idén igencsak elmaradt a fejlesztésekben. Az sem titok, hogy a tulajdonosok már az idény kezdete óta árulják az istállót, ennek pedig egyenes következménye, hogy nem fektettek maximális energiát a januárban újonnan kapott versenyautók tökéletesítésébe.
A szakemberek szerint Baumgartner megtett minden tőle telhetőt, és a maximumot hozta ki a gépből, amely azonban ennyire volt képes. Ennek bizonyítékaként mindkét élcsapat ajánlatot tett az év végén a magyar pilótának, aki végül a Coloni mellett döntött.
"Régóta figyelem Zsolt munkáját, és nagyon örülök, hogy végre együtt is dolgozhatok vele – vallotta be Paolo Coloni csapatfőnök. – Remek fizikai adottságai mellett nagy tapasztalata van, nem beszélve arról a profi szemléletről, amellyel a céljai eléréséért küzd.”
Arról, hogy ki lesz Zsolt csapattársa, egyelőre nem szól a fáma, az azonban tény, hogy vasárnap és hétfőn a magyaron kívül hárman köröztek a Hungaroringen: Enrico Toccacello, Patrick Friesacher és Tony Schmidt. Közülük a legnagyobb esélye talán az olasz Toccacellónak van, hiszen ő tavaly is a csapatot erősítette, és értékes pontokkal hálálta meg a bizalmat.
Pontokra, sőt, dobogós helyezésekre számít jövőre Baumgartner is: "Minőségi előrelépés a Colonihoz való átigazolásom, és ezt már akkor tudtam, amikor az első köreimet megtettem az autójukkal. A kocsi sokkal kezelhetőbb, és a fékjei összehasonlíthatatlanul jobbak. Ráadásul a hangulat is egészen más itt, mint a régi csapatomnál: a colonisok sokkal lazábbak, barátságosabbak, ugyanakkor nagyon profik – a három évvel ezelőtti olasz csapatomra emlékeztetnek, amellyel a legnagyobb sikereimet értem el a Formula–Renault-ban. A szerkezeti felépítés ugyanaz, mint a Nordicnál, csakúgy, mint a felszereltség. Talán az egyetlen kivétel, hogy itt más a kávéautomata. De még a kávéjuk is jobb...”
Ha Baumgartnerről van szó, nem szabad megfeledkezni a Formula–1-ről sem, hiszen a versenyző a Magyar Nagydíj napján néhány kör erejéig kipróbálhatta a Jordan tartalék autóját. Azóta mindenki arról beszél, hogy mikor kerül sor az első igazi tesztre. Merthogy sor kerül rá, az nyilvánvaló, csak idő kérdése.
Erről Frank Tamás, az előző teszt megszervezője is biztosította a hétfői sajtótájékoztató résztvevőit. Folynak a tárgyalások, és már nem Zsolt tehetségén múlik, hogy Formula–1-es tesztpilóta legyen belőle. A Hungaroring Sport Rt. alelnöke úgy fogalmazott, hogy dolgoznak az ügyön, amiből arra lehet következtetni, hogy ez pusztán pénzkérdés. Az viszont biztató, hogy Mesterházy Attila, a sportminisztérium politikai államtitkára elmondta, a Formula–1 nemzeti ügy, mint ahogy az is, hogy végre magyar pilótát láthassunk a Magyar Nagydíjon. A kormány a támogatásáról biztosította Baumgartnert, és elmondta, a sporminisztériummal együtt igyekszik megtalálni az utat a versenyző támogatásához.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik