És akkor kedden este kitört a homokvihar.Fújt a szél, hordta a homokot kegyetlenül, előkerültek az ilyenkor szokásos síszemüvegek. Az egész tábor úgy nézett ki, mintha minden egyes tagja síelni vagy éppen búvárkodni készülne, csak az ehhez szükséges hó, illetve víz hiányzott.Volt azonban homok – méghozzá nem is kevés. Egyetlen ember sem akadt a táborban, aki ne azért imádkozott volna, hogy álljon el a szél. És az égiek meghallgatták a még versenyben lévők kérelmét, reggelre ugyanis abbamaradt a vihar. Volt azonban nehézség enélkül is bőven a Baharidzsa–Siva közötti 429 kilométeres szakaszon: meredek homokdűnék, "vendégmarasztaló” vizes foltok, tó a sivatag közepén és még ki tudja, mi minden.
A Szalay Balázs, Laklóth Aladár kettôs a negyedik szakaszon bemutatott remeklésével a második helyre jött fel az összetettben
A Szalay Balázs, Laklóth Aladár kettôs a negyedik szakaszon bemutatott remeklésével a második helyre jött fel az összetettben
A három magyar páros rendben elrajtolt, ám az addig az összetett második helyen álló Kis Sándor körülbelül a 120. kilométernél lebucskázott egy magas dűnéről, és fejtetőre tette a Nissant. Nem sokkal később érkezett oda Szalay Balázs – akkor már ő vezette a mezőnyt –, és egy pillanatig sem gondolkodott azon, hogy megálljon-e segíteni, kockáztatva az első helyét. Körülbelül tíz percet töltött azzal, hogy talpra állítsa Kis versenygépét, és persze közben elment mellette a későbbi szakaszgyőztes lengyel Komornicki. Szalay végül parádés teljesítménnyel meg tudta őrizni a második helyét – sőt alig több, mint három perccel van lemaradva az éllovastól.
5. Egyiptom-rali, 4. szakasz, Baharidzsa–Siva (429 km) Autósok: 1. Komornicki, Marton (lengyel, Mitsubishi Pajero) 5:19:58, 2. Szalay Balázs, Laklóth Aladár (magyar, Chevrolet Blazer) 7:31 perc hátrány, 3. Beccaris, Ferrari (olasz, Nissan Terrano) 45:07 p. h., …11. Palik László, Darazsi Gábor (magyar, Toyota Landcruiser) 2:57:11 óra hátrány Motorosok: 1. Roma (spanyol, KTM) 4:18:09, 2. Meoni (olasz, KTM) 1:51 p. h., 3. Despres (francia, KTM) 4:02 p. h. Az összetettben. Autósok: 1. Komornicki, Marton 18:24:27, 2. Szalay Balázs, Laklóth Aladár 3:25 p. h., 3. Picco, Dalzotto (olasz, Toyota HBJ80) 14:02 p. h. Motorosok: 1. Sainct (francia, KTM) 14:50:01, 2. Despres 2:40 p. h., 3. Meoni 3:19 p. h.
"Remek nap volt, a saját ritmusunkat autóztuk, és bár a jobb első féltengely a végére már nagyon kattogott, csak az utolsó néhány kilométeren kellett visszavennünk a tempóból. S hogyan tovább? Közel az első hely, de nincs túl távol tőlünk a harmadik helyezett sem, úgyhogy nem fogunk kockáztatni” – mondta az ötödik Dakarjára készülő Szalay. Még visszatérve egy kicsit Kisre, ha az éjszaka sikerül kivontatni az autóját a sivatagból, és meg tudják javítani, akkor folytathatja a küzdelmet. És akkor a harmadik magyar duóról, amely ugyancsak megérdemli a dícséretet. Palik László és Darazsi Gábor a tizenegyedik helyen vitte be a célba a diesel Toyotát (ez a kategória hatodik helyét jelentette). És hogy mekkora teljesítmény volt egyáltalán teljesíteni a szakaszt, azt mi sem bizonyítja jobban, mint hogy a Dakart korábban megnyerő főszervező, Jacky Ickx másodperceken keresztül veregette Palik vállát a táborban. Egy szó, mint száz, szerdán nagyon jó volt magyarnak lenni Sivában. A motorosoknál Joan Roma nyerte meg a szakaszt, ám az összetettben továbbra is Richard Sainct vezet.