Az egyenlőség szimbóluma

HEGYI TAMÁS, IZSÁNYI SZABOLCSHEGYI TAMÁS, IZSÁNYI SZABOLCS
Vágólapra másolva!
2002.09.30. 22:10
Címkék
A Ferrari Indianapolisban, az idény 16. versenyén megszerezte idei 14. győzelmét, amely egyben 8. kettős diadala volt. Minden idők második legszorosabb versenyét követően már biztos Michael Schumacher és a csapat vb-címe, valamint Rubens Barrichello ezüstérme.
Michael Schumacher (jobbra) a szoros befutóval akarta kimutatni, mennyire egyenlônek tartja magát Rubens Barrichellóval
Michael Schumacher (jobbra) a szoros befutóval akarta kimutatni, mennyire egyenlônek tartja magát Rubens Barrichellóval
Michael Schumacher (jobbra) a szoros befutóval akarta kimutatni, mennyire egyenlônek tartja magát Rubens Barrichellóval
Michael Schumacher (jobbra) a szoros befutóval akarta kimutatni, mennyire egyenlônek tartja magát Rubens Barrichellóval
Michael Schumacher (jobbra) a szoros befutóval akarta kimutatni, mennyire egyenlônek tartja magát Rubens Barrichellóval
Michael Schumacher (jobbra) a szoros befutóval akarta kimutatni, mennyire egyenlônek tartja magát Rubens Barrichellóval
Ferrari
A világbajnok csapat elképesztő idényt produkál, és a nagy dőzsölésben ismét olyat tett, amely megosztja a Formula–1 iránt érdeklődőket. Indianapolisban Michael Schumacher a leintéskor lassított, Rubens Barrichello pedig 11 ezredmásodperccel megelőzte őt. Schumi ezzel a két pilóta közötti egyenlőséget kívánta szimbolizálni, igaz, sokak számára ez a gesztus az Osztrák Nagydíjon történteket idézte vissza, amikor Barrichello adta át első helyét a németnek. Rubinho mindenképpen a második lett volna a vb-pontversenyben, de Schumi átengedte a diadalt. "Ezt nem terveztük el előre, engem is meglepett Michael gesztusa, meg kell köszönnöm neki és az egész csapatnak az egész éves támogatását” – mondta Barrichello. "Azt szerettük volna, ha egyszerre érünk célba, de néhány ezredmásodperc miatt ezt nem sikerült megvalósítanunk. Csak akkor tudtuk meg, hogy ki nyert, amikor kiszálltunk a kocsiból. Rubens megérdemelte ezt a győzelmet, tudom, hogy volt néhány nehéz pillanata ebben az idényben. Annyi rekordot megdöntöttünk már, most végre a mienk az egyik legszorosabb befutó is. Ez egy olyan pálya, amelyen nehéz előzni, a lekörözöttek kedvesek próbáltak lenni, de mindig a legrosszabb helyen húzódtak félre” – mondta Schumacher. Ha a Ferrari Szuzukában, az idényzárón is kettős győzelmet arat, 221 ponttal zárja az idényt, amelyen összesen 442 egység kiadó – azaz a győztes csapatnak ugyanannyi pontja lehet, mint a többieknek összesen.

McLaren
David Coulthard a harmadik indianapolisi F1-es futamon is pontot szerzett, és egy pontra megközelítette Ralf Schumachert a vb-pontversenyben (2000-ben az 5., tavaly a 3. lett). "Meglepett, hogy ilyen jól rajtoltam, rengeteg üzemanyag volt a kocsiban, mégis a Ferrarik mögött mentem. A verseny derekán közel kerültem a vörös gépekhez, de a boxkiállásom után inkább a harmadik hely megtartására törekedtem. Tudtam, hogy a Ferrarikat lehetetlen utolérni” – fogalmazott Coulthard. Kimi Räikkönennel ismét kibabrált a Mercedes motor, a finn jó néhány kört tett meg kilenc hengerrel, mielőtt a hajtómű felmondta a szolgálatot.
Williams
A Ferrari dominanciája mellett a Williams-pilóták második körben történt ütközése volt az Egyesült Államok Nagydíjának fő témája. Juan Pablo Montoya külső íven előzte Ralf Schumachert, aki a célegyenest követő kanyarban megcsúszott, és kolumbiai társát is kilökte. Mindketten folytatni tudták a viadalt, Montoya végül a 4., a hátsó vezetőszárnyát elvesztő Ralf a 16. lett. Nem csoda, hogy Patrick Head technikai igazgató kiborult. "Rengeteget dolgozunk, hatalmas erőfeszítések árán jutottunk el idáig, ennek fényében teljesen elfogadhatatlan, ami történt. El fogunk beszélgetni róla, és mindent elkövetünk, hogy a jövőben ne történjen ilyesmi. Nem kérdés, hogy fantasztikus pilóták, de a múltban nem mentek egymásnak, nevetséges, ami történt. Ráadásul Montoya az egyetlen boxkiállását a vártnál sokkal korábban ejtette meg, nem számítottunk arra, hogy félig teli tankkal kijön, nem is tudjuk, miért tette. Mindent »elkövettünk«, hogy ne álljuk a dobogóra, amit elronthattunk, azt el is rontottuk. Könnyedén kellett volna hoznunk a harmadik és a negyedik helyet” – háborgott Head. "Kívülről előztem Ralfot, aki szerintem túl későn fékezett, megcsúszott, és nekem jött. A boxkiállásomnál félreértettem egy jelet, és ezért túl korán kijöttem, ez az én hibám volt”– mondta Montoya. "Juan Pablo kívülről előzött, ez itt nem szokás, teljesen meglepett, meg kell néznem a televíziós felvételeket, hogy megértsem, mi történt. Mindenesetre ez felháborító, két csapattárs nem ütközhet össze” – nyilatkozta Ralf Schumi.

Renault
A francia gyár megerősítette negyedik helyezését a konstruktőrök pontversenyében, Jarno Trulli remek taktikával és hibátlan vezetéssel az 5. helyen végzett Indianapolisban. Az olasz ezzel feljött a vb 8. helyére, Jenson Button mögé, a duót már csak a a ferrarisok, a williamsesek és a mclarenesek előzik meg. "Nagyon boldog vagyok, az autó beállításai tökéletesek voltak, és bár a kerékcsere előtt kicsit rakoncátlankodott a kocsi, később minden rendben ment. Egyre nagyobb tapasztalattal rendelkezünk. A taktikát zseniálisan dolgozta ki Pat Symonds, a főmérnököm”– mondta Trulli.
BAR
A brackleyiek sorozatban a második versenyükön szereztek pontot, Olivier Panis monzai produkcióját a tengerentúlon Jacques Villeneuve ismételte meg. A kanadai kiválóan versenyzett, bár egyszer elhibázta Trulli megelőzését, és néhány körrel tovább tartózkodott az olasz mögött, ez pedig az ötödik helyébe került. "Ez kiváló hétvége volt, a versenyen mi műveltük a legszebb dolgokat. Két kerékcserét terveztünk, ami be is jött, végre agresszívan vezethettem a kocsit. Szuzukában is remekelnünk kell, és úgy érzem, sikerül is folytatni jó sorozatunkat” – mondta Villeneuve. A 12. helyen célba érő Panis egyetlen öröme ezen a napon saját bevallása szerint az volt, hogy gratulálhatott csapattársának.

Jordan
A BAR beérte az íreket a vb-pontversenyben, Giancarlo Fisichella ugyanis lecsúszott a pontszerzőhelyekről. Az egy kiállást tervező bridgestone-osok közül ő volt a legjobb, de így is csak a 7. lett. Szato Takuma a 11. helyével messze elmaradt tervétől, azaz pályafutása első vb-pontjának megszerzésétől. "Nem vagyunk túl boldogak, hiszen üres kézzel távozunk. Az egyetlen örömöm ezen a hétvégén az volt, hogy honfitársam, Paul McGinley megnyerte a Ryder-kupát Európa számára” –nyilatkozta a golfban is szakértő Eddie Jordan, aki egyébként a leghangosabb volt a Ferrari befutóját kritizálók között.

Sauber
Pont nélkül maradt a svájci kiscsapat a tengerentúlon. Nem jött be Heinz-Harald Frentzen szerepeltetése, a veterán csak a 13. lett, négy hellyel hátrébb ért célba, mint csapattársa, Nick Heidfeld. "Úgy érzem, azért nem mentem elég jól, mert még nincs tapasztalatom a C21-esről, ráadásul túl gyorsan tönkretettem a hátsó gumijaimat” – nyilatkozta Frentzen, aki Felipe Massa helyett ugrott be. Japánban ismét a brazil versenyez Heidfeld társaként.

Jaguar
A pénteki szabadedzéseken remeklő Jaguar istálló szombatra és vasárnapra elveszítette erejét, Eddie Irvine a 13., Pedro De La Rosa a 17. helyről rajtolt, az ír a 10. helyen ért célba, míg a spanyol kiesett. A monzai dobogó után nem erre számított Niki Lauda csapata.

Toyota
Az újonc istálló Indianapolisban nem debütált valami fényesen, Mika Salo és Allan McNish csak a 14., 15. helyet szerezte meg, mindössze a verseny elején balesetet szenvedő Ralf Schumachert sikerült megelőznie a kettősnek. A japán csapat az idényzárón javítani szeretne, Szuzukába pontért utazik a gárda.

Minardi
Mindössze négyen adták fel a versenyt, ebből ketten Minardi-Asiatechben álltak rajthoz. Pedig Mark Webber és Alex Yoong is kiválóan versenyzett, az ausztrálnak a kormánya, a malajziainak a motorja ment tönkre. "Sajnálom Alexet, élete legjobb versenyét teljesítette, de a szerencse nem volt velünk” – mondta Paul Stoddart csapatvezető.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik