Rendkívül szoros csatát hozott a Mecsek-rali zárónapja, amelyen Érdi Tibor az idei első futamgyőzelmét, a második helyen végző ifjabb Tóth János pedig a hatodik abszolút bajnoki címét szerezte meg. Hogy melyikük örült jobban vasárnap délután, azt nehéz lenne eldönteni, és talán nem is kell...De ne szaladjunk ennyire előre! A szakadó eső ellenére tüzes hangulatban zajlott a vasárnapra rendelt hat gyorsasági szakasz. Kezdődött mindjárt azzal, hogy ifjabb Tóth három másodperces előnyét Érdi rögtön az első szakaszon három tizedre faragta, a második gyorsaságin pedig át is vette a vezetést a subarus versenyző. Ezen kívül még két részsikert aratott Érdi, egyet "Janika” és egyet Benik. A végére mégsem volt ennyire nyilvánvaló a győztes kiléte, ugyanis az utolsó előtti gyorsaságin ifjabb Tóth borsot tört riválisa orra alá. A nyolc másodperces hátrányát egyetlen remek száguldással 1.6 másodpercesre csökkentette, úgyhogy az utolsó szakaszon mindent egy lapra kellett feltenniük a párosoknak.
Érdi Tibor és Varga István boldogan pezsgôzött az eredményhirdetésen, és egyikük sem gondolt már az idômérési problémákra (Fotó: Laufer László)
Érdi Tibor és Varga István boldogan pezsgôzött az eredményhirdetésen, és egyikük sem gondolt már az idômérési problémákra (Fotó: Laufer László)
Ehhez jött még, hogy Érdi egy kicsit idegesen várhatta a végkifejletet, mert az ominózus kisvaszari gyorsaságin beázott a digitális visszaszámláló óra, úgyhogy a sportbíró stopperrel rajtoltatott. Érdi viszont azt gondolta, hogy a fotocella sem működik, és nem volt túl boldog, amikor meglátta az eredményt. A zárószakasz elején aztán ifjabb Tóth bemutatott egy piruettet, és ez el is döntötte a versenyt, Érdi több mint hét másodperces előnnyel nyert. "Nem volt könnyű a szakadó esőben és néhol ködben autózni, de hát ettől is szép a rali – mondta Érdi. – Noha az időmérési problémákon eléggé felhúztam magam, azért természetesen nagyon örülök a győzelemnek. Úgy látszik, lassan hagyományt csinálok abból, hogy minden második évben megnyerem a Mecsek-ralit.” Ifjabb Tóthnak ez már csak azért sem sikerülhet, mert ő szinte alig indult a Pécs környéki viadalon az utóbbi években. Emlékezetes, hogy 1999-ben itt veszítette el a bajnoki címet Kiss Ferenc ellenében, az idén azonban a mecseki dombok között szerezte meg a hatodikat, annak ellenére, hogy – elveszítve az idei veretlenségét – "csak” a második helyen ért célba. "Elég nehezen kezdtük a napot, de a végére nagyon belemelegedtünk – vallotta be ifjabb Tóth. – Nem vagyok csalódott amiatt, hogy nem százszázalékos teljesítménnyel lettem újra bajnok, hiszen egy ilyen erős mezőnyben és egy versenykihagyással már az is nagy szó, hogy egy futammal a vége előtt nyertünk.”
Allianz Hungária 35. nemzetközi Mecsek-rali, az ob 7. futama, Pécs
Abszolút végeredmény: 1. Érdi Tibor, Varga István (Castrol-Érdi Rallye Team, Subaru Impreza WRC) 1:16:46.8, 2. ifj. Tóth J., Tóth I. (Bomba Rallye Team, Peugeot 206 WRC) 7.5 másodperc hátrány, 3. Benik, Somogyi (OMV Best Racing Team, Ford Focus WRC) 22.7 mp h., 4. Szabó G., Táborszki (Alba Rallye Team, Toyota Corolla WRC) 2:36.2 perc h., 5. Tagai T., Tagai R. (Intermédia MSE, Subaru Impreza WRC) 3:18.6 p h., 6. Vizin, Doromby (Bajai ASE, Subaru LS01) 4:46.7 p h. Az ob állása 7 futam után (nem hivatalos): 1. ifj. Tóth János, Tóth Imre 125 pont (már bajnok), 2. Benik, Somogyi 105, 3. Érdi, Varga 93, 4. Turi, Papp (TP+2K AMSE, Toyota Corolla WRC) 62, 5. Aschenbrenner, Koronczai (V-Max Laky Club, Mitsubishi Lancer Evo5) 33, 6. Tagai T. Tagai R. 32 Következik (október 25–27.): 2. Zemplén-rali, az ob zárófutama
A két éllovas mögött természetesen a többi WRC-s páros következett. A dobogó harmadik fokára Benik Balázs állhatott fel, aki talán még szorosabbá tehette volna a befutót, ha szombaton nem veszít több mint húsz másodpercet fékproblémák miatt. A negyedikként érkező Szabó Gergő számára az volt a legfontosabb, hogy négy nullapontos viadal után végre célba ért, bár az igazsághoz tartozik, hogy a megszokott "győzelem vagy halál” filozófia helyett a sokkal kifizetődőbb "lassan járj, tovább érsz” elvet választotta. Szabó egy-egy gyorsaságin különversenyt vívott az autója beállításaival küszködő Tagai Tamással – a célba érésig mindketten gazdagabbak lettek néhány üveg itallal. Az A8-as géposztály, csakúgy, mint előző nap, ezúttal is Borsi Gergő és Vizin László versengését hozta, ez azonban csak addig tartott, amíg előbbi be nem esett az árokba a kurdi szakaszon és bent nem hagyott harminc másodpercet. Ezek után Vizin rutinos pilóta módjára már csak anynyit adott ki magából, amennyit nagyon muszáj volt – de azt mindig. A bajnoki cím tehát az idényzárón dől el, amely előtt Borsi fórja 2.5 pont. Az N-csoportban Szajky István először azért nem sietett, mert Lajtai Zsolt nagyon sokkal vezetett előtte, a pécsi pilóta kiesése után pedig azért nem, mert már az ő előnye tűnt behozhatatlannak. A Mitsubishi viselkedését esős utakon még csak tanulgató Szajky mögött a második helyen a kis Peugeot 306-ost irányító Szilágyi János, Domonkos Eszter duó végzett.
Az F2-es kategóriában Bútor Róbert örömautózása végül nem teljesen úgy sikerült, ahogyan azt a Budapest-ralin bajnoki címet szerző pilóta elképzelte. Nem mintha egyetlen percre is veszélybe került volna az első helye – más oka volt annak, hogy nem volt felhőtlenül boldog a citroenes sofőr. Egész nap szörnyű vesegörcsök kínozták, hihetetlen erőfeszítésébe került, hogy, ha falfehér arccal is, de befejezze a versenyt. "Érdekes, hogy a gyorsasági szakaszokon egyáltalán nem éreztem a fájdalmat – mondta Bútor. – A rajtnál az erős összpontosítástól megszűnt, a célban pedig újra kezdődött. De meg sem fordult a fejemben, hogy kiálljak, hiszen a lelkes pécsi nézők és a támogatóim megérdemelték, hogy győzelemmel zárjam a hazai szezonomat.” A kétkerékhajtásúak díjkiosztóján a Bútor korábbi Fordját hajtó Markovics György állhatott a dobogó második fokára, aki bevallása szerint nem nagyon tudja még kezelni az autóját vizes terepen. Mögötte Fülöp Rajmund és Dara Gábor vívott hatalmas csatát egymással – az utolsó szakasz előtt még előbbi vezetett három másodperccel, a hajrá azonban a pécsi Darának sikerült jobban, úgyhogy az ő nyakába került a bronz babérkoszorú.