Rossi megint parádézott

HEGYI ANDRÁSHEGYI ANDRÁS
Vágólapra másolva!
2002.07.21. 21:32
Címkék
Bár a Donington Park-i pálya vonalvezetése sokban hasonlít a Sachsenringhez  mindkét aréna két részből áll: az egyikben gyors kanyarok váltják egymást, a másikban lassú, vészfékezős viszszafordítók találhatók , mégis csak nagyon kevesen gondolták volna, hogy az egy héttel ezelőtti Brit Nagydíj győztesei a Német GP-n ismételni tudnak.
A 125-ben azt várták a szakemberek, hogy a listavezető Manuel Poggiali a Holland és a Brit GP-n mutatott gyengébb teljesítménye után végre feltámad; a 250-ben az összetett másodikjától, a négy futam óta győzelemre képtelen Fonsi Nietótól reméltek jó eredményt; a MotoGP-ben pedig már mindenki
Német Nagydíj, a gyorsasági
motoros vb 9. futama, Sachsenring

125 kcm (27 kör, 100.008 km): 1. Vincent (francia, Aprilia) 40:40.023 (147.551 km/óra), 2. De Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 0.108 mp h, 3. Jenkner (német, Aprilia) 9.995, 4. Poggiali (San Marinó-i, Gilera) 9.996, 5. P. Nieto (spanyol, Aprilia) 10.160, 6. Sanna (olasz, Aprilia) 16.018, …18. Talmácsi Gábor (magyar, Honda) 49.181, …25. Tóth Imre (magyar, Honda) 1:24.940. 250 kcm (22 kör, 81.488 km): 1. Melandri (olasz, Aprilia) 32:12.725 (151.784 km/óra), 2. Rolfo (olasz, Honda) 0.181, 3. Porto (argentin, Yamaha) 2.150, 4. F. Nieto (spanyol, Aprilia) 8.471, 5. Locatelli (olasz, Aprilia) 15.565, 6. Elias (spanyol, Aprilia) 29.543. MotoGP (30 kör, 111.120 km): 1. Rossi (olasz, Honda) 43:32.783 (153.105 km/óra), 2. Biaggi (olasz, Yamaha) 0.730, 3. Ukava (japán, Honda) 1.100, 4. Checa (spanyol, Yamaha) 2.330, 5. Nakano (japán, Yamaha) 2.743, 6. Abe (japán, Yamaha) 2.780
Az állás. 125 kcm: 1. Poggiali 160 pont, 2. Vincent 153, 3. Pedrosa (spanyol, Honda) 140, 4. Jenkner 96, 5. Cecchinello (olasz, Aprilia) 91, 6. P. Nieto 65 . 250 kcm: 1. Melandri 170, 2. F. Nieto 145, 3. Rolfo 127, 4. Battaini (olasz, Aprilia) 88, 5. Elias 86, 6. Locatelli 78. MotoGP: 1. Rossi 220, 2. Ukava 124, 3. Biaggi 109, 4. Barros (brazil, Honda) 87, 5. Checa 85, 6. Abe 82
Következik: augusztus 25., Cseh Nagydíj (Brno)
Német Nagydíj, a gyorsasági
motoros vb 9. futama, Sachsenring

125 kcm (27 kör, 100.008 km): 1. Vincent (francia, Aprilia) 40:40.023 (147.551 km/óra), 2. De Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 0.108 mp h, 3. Jenkner (német, Aprilia) 9.995, 4. Poggiali (San Marinó-i, Gilera) 9.996, 5. P. Nieto (spanyol, Aprilia) 10.160, 6. Sanna (olasz, Aprilia) 16.018, …18. Talmácsi Gábor (magyar, Honda) 49.181, …25. Tóth Imre (magyar, Honda) 1:24.940. 250 kcm (22 kör, 81.488 km): 1. Melandri (olasz, Aprilia) 32:12.725 (151.784 km/óra), 2. Rolfo (olasz, Honda) 0.181, 3. Porto (argentin, Yamaha) 2.150, 4. F. Nieto (spanyol, Aprilia) 8.471, 5. Locatelli (olasz, Aprilia) 15.565, 6. Elias (spanyol, Aprilia) 29.543. MotoGP (30 kör, 111.120 km): 1. Rossi (olasz, Honda) 43:32.783 (153.105 km/óra), 2. Biaggi (olasz, Yamaha) 0.730, 3. Ukava (japán, Honda) 1.100, 4. Checa (spanyol, Yamaha) 2.330, 5. Nakano (japán, Yamaha) 2.743, 6. Abe (japán, Yamaha) 2.780
Az állás. 125 kcm: 1. Poggiali 160 pont, 2. Vincent 153, 3. Pedrosa (spanyol, Honda) 140, 4. Jenkner 96, 5. Cecchinello (olasz, Aprilia) 91, 6. P. Nieto 65 . 250 kcm: 1. Melandri 170, 2. F. Nieto 145, 3. Rolfo 127, 4. Battaini (olasz, Aprilia) 88, 5. Elias 86, 6. Locatelli 78. MotoGP: 1. Rossi 220, 2. Ukava 124, 3. Biaggi 109, 4. Barros (brazil, Honda) 87, 5. Checa 85, 6. Abe 82
Következik: augusztus 25., Cseh Nagydíj (Brno)
dörzsölte a kezét Valentino Rossi veresége miatt, tudván, hogy az olasz pilóta ki nem állhatja a német pályát. Az angliai győztesek, Arnaud Vincent, Marco Melandri és Rossi azonban tökéletesen át tudták menteni az angliai formájukat, amelynek köszönhetően az öthetes nyári szünetet a legnagyobb nyugalomban tölthetik el.
A 125-ös viadal két pilótáról, Vincentről és a 18 éves Alex De Angelisről szólt. A 11. körig ugyan még tartani tudta velük a lépést az olasz Simone Sanna, ám utána már a francia és a San Marinó-i bukósisakos belügyévé vált a győzelem. Az első hely sorsa az utolsó kanyarban dőlt csak el a nyúltenyésztő Vincent javára, aki ezzel két futam után visszavette az összetett második helyet. Az apriliás idei harmadik győzelme egyébként két szempontból is történelminek számít. Legutóbb 1980-ban fordult elő, hogy egy francia pilóta egy 125-ös szezonon belül háromszor nyerjen, sőt az is 22 éve történt meg utoljára a nyolcadliterben, hogy egy francia egymás után kétszer győzni tudjon. A vb-cím két másik legesélyesebbje azonban szenvedett a Sachsenringen: Poggiali a rajtnál ütközött egy ellenfelével, majd három körrel a vége előtt elfékezte magát, úgyhogy csak a 4. lett. Daniel Pedrosa viszont egyáltalán nem találta az összhangot a pályával, és végül csak a hetedik helyet szerezte meg.
A 250-ben Fonsi Nieto elrontotta a rajtot, így Melandrinak honfitársával, Roberto Rolfóval kellett megküzdenie. A csatának végül az eső vetett véget. A száraz versenynek elindított viadal 23. körében eleredt az eső, ami miatt Melandri elesett. A bukása ellenére mégis a 20 éves olaszé lett a diadal, hiszen
Egyik magyar motoros sem elégedett

A 125 köbcentis kategória két magyarja közül egyik sem tudott pontot szerezni a világbajnokság német futamán. Talmácsi Gábor a 18., Tóth Imre a 25. helyet szerezte meg a Sachsenringen.
„A rajtom kiválóan sikerült, de sajnos nem tudtam tartani a pozíciómat – mondta Talmácsi. –Az elsô kör egyik gyors kanyarjában melléváltottam és ketten elmentek mellettem. Sajnos, nem ez volt az egyetlen probléma, hanem az is, hogy nem volt elég erôs a motorom, ezért az egyenesekben sorra elôztek meg a riválisaim. Ez egy kicsit rosszul érintett lelkileg, de optimista vagyok, mert Brnóra már kész lesz az új motorblokk.”
A roppant fiatal, mindössze 16 éves Tóth Imre sem panaszkodott a rajtra, csak éppen nem sokkal az indulás után az egyik gilerás ellenfele megelôzte, és attól kezdve nem volt könnyû helyzetben. „A Gilera nagyon gyors volt és hiába értem mellé többször is féktávon, nem tudtam megelôzni, mert egyenesben mindig elhúzott – mondta Tóth. – Négy körön keresztül játszottunk macska-egér játékot egymással, és eközben az elôttem lévô boly meglépett és már lehetetlenség volt utolérni. Ráadásul a viadal vége felé a gumim is elfogyott, csúszkált a motor és pattogott a motor eleje. A csapat elégedett velem, én azonban többet vártam.”
hiába intették le a versenyt a 23. körben, a szabály szerint az egy körrel korábbi állás számít: a 22. kör végén pedig Melandri volt az első. Az olasz az egymás utáni ötödik győzelmével pedig bekerült egy elittársaságba: a 250-ben Melandri előtt csak Haas, Ubbiali, Hailwood, Mang és Spencer volt képes legalább ötször egymás után nyerni. Az argentin Sebastian Porto is nagyon boldog volt, hiszen a 101. GP-jén megszerezte az első érmét.
Valentino Rossi is a gyengén startolók közé tartozott – az első körben a kilencedik helyen is motorozott –, ám mégsem tudta elvenni tőle senki sem az idénybeli nyolcadik győzelmét. A szezon legizgalmasabb versenyén – három körrel a cél előtt még nyolcan voltak esélyesek a diadalra – azonban Rossi nemcsak a hihetetlen felzárkózásának köszönheti a karrierje 47. GP-elsőségét: a 28. kör elején Barros elfékezte magát, és a kicsúszó motorjával kiütötte az első helyen haladó Jacque-ot.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik