Árverezés és körrekord

HEGYI TAMÁS, IZSÁNYI SZABOLCSHEGYI TAMÁS, IZSÁNYI SZABOLCS
Vágólapra másolva!
2002.07.15. 20:27
Címkék
Néhány hét múlva várhatóan kiderül, mi lesz a renault-s Jenson Button sorsa
Néhány hét múlva várhatóan kiderül, mi lesz a renault-s Jenson Button sorsa
Néhány hét múlva várhatóan kiderül, mi lesz a renault-s Jenson Button sorsa
Néhány hét múlva várhatóan kiderül, mi lesz a renault-s Jenson Button sorsa
Néhány hét múlva várhatóan kiderül, mi lesz a renault-s Jenson Button sorsa
Néhány hét múlva várhatóan kiderül, mi lesz a renault-s Jenson Button sorsa
Paul Stoddart nem mindennapi módon emelte a KL Minardi Asiatech Formula One team, azaz a Minardi-csapat tőkéjét. A csapatvezető megbízta a Bonhams aukciósházat, hogy árverezzen el néhány négykerekűt a Formula–1-es autóinak a gyűjteményéből.
Stoddart kilenc Tyrrellt és egy Lotust bízott a Bonhamsra, amely a hagyományos goodwoodi autósfesztiválon bocsátotta kalapács alá a csapatvezető évek óta "garázsba vonultatott” kocsijait. A legdrágábban egy 1982-es modell, egy Tyrrell 011-es kelt el: az ismeretlen vevő 55 ezer amerikai dollárt szurkolt le érte. Nem sokkal kevesebbért, 54 ezer dollárért adták el az egykor Patrick Depailler által kormányzott 008-as Tyrrellt, majd nem egészen ötvenezer dollárért (48 200) árverezték el a Lotus-istálló utolsó 109-esét – ez kisebb csalódást okozott Paul Stoddartnak.
Ahhoz, hogy megértsék Stoddart érzelmi reakcióját, feltétlenül meg kell említeni, hogy ez az 1994-es modell volt az utolsó olyan karosszéria, amelyet a Lotus tervezett és amelyet nagydíjon indított. A Mika Salo és Katajama Ukio használta 1995-ös Tyrrell-Yamaha 023 kerek 45 ezer dollárért kelt el. Volt olyan darabja is a kollekciónak, amelyet végül nem sikerült elárvereznie a Bonhamsnek, így járt például az a Tyrrell is, amely az első magasított orrú típus volt a száguldó cirkuszban. Szép emlékek fűződnek ehhez a 019-es sorozatszámú, 1990-ben versenybe állított négykerekűhöz, hiszen ez volt az az autó, amellyel Jean Alesi az Egyesült Államok Nagydíján emlékezetes csatát vívott Ayrton Sennával.
A goodwoodi fesztiválnak nem az aukció volt az egyetlen nevezetes eseménye, Allan McNish ugyanis megdöntötte Nick Heidfeld nem hivatalos körrekordját. A show-n a sztárvendégek általában csikorgó kerekekkel és füstölő gumikkal szórakoztatják a kilátogatókat, McNish azonban úgy döntött, vasárnap az utolsó körében rátapos a gázpedálra. Kísérlete eredményes volt, 45.565 másodperc alatt száguldott körbe az 1867 méteres aszfaltcsíkon, ilyen gyorsan még soha senki nem teljesítette a goodwoodi kört.
A napos időben hatalmas tömeg látogatott ki a hét végi ünnepre, amelyen a Formula–1-es csapatok közül hat, a Williams, a Ferrari, a McLaren, a Renault, a BAR és a Toyota tette tiszteletét. A jelenlegi versenyzők közül McNish mellett Ralf Schumacher és Jenson Button ült autóba, előbbi szombaton egy tavalyi Williams-BMW-t vezetett, utóbbi az idei Renault kormánya mögött tartott bemutatót. Button elmondta, még nem tudja, melyik csapatban versenyez jövőre, de azt kizártnak tartja, hogy a fizetése csökkentése ellenére a Renault-nál maradjon. "Erről igazából még nem is hallottam, nem hiszem, hogy el kellene gondolkodnom az alacsonyabb fizetésen” – nyilatkozta a brit, aki a szakemberek szerint minden bizonnyal a Jaguarnál köt majd ki, a visszavonuló Eddie Irvine helyén.
A többi csapat a tesztpilótáit ültette négykerekűibe. A sofőrök közül Luciano Burtinak meggyűlt a baja a Ferrari F2001-esével, szombaton a kuplung és a motor is tönkrement a brazil alatt. A vb-címvédő gárda blamáját vasárnap feledtették, a megszerelt kocsival Burti gond nélkül autózott.
Veteránokban sem volt hiány, a világbajnokok közül Emerson Fittipaldi, Alan Jones, Jackie Stewart, Jack Brabham, John Surtees és Phil Hill is beült egyik egykori gépébe, és így tett Jacky Ickx, Clay Regazzoni, Riccardo Patrese, Al Unser Senior, Bruno Giacomelli, Patrick Tambay és Tony Brooks is. A fesztiválon megemlékeztek Ken Tyrrellről, és megünnepelték a 25 éves Williams-istállót is.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik