Felhős égbolt és eső fogadta pénteken reggel a Silverstone-ba érkezőket, és annak ellenére, hogy az utóbbi években új utakat építettek a Formula–1-es versenypálya körül, mégis volt egy kis káosz a közlekedésben. Pedig a hírek szerint a jegyeladás messze alulmúlta a várakozásokat – ez egyébként a lelátókon olykor végigpásztázó kamerák képéből is szembeötlő volt. Ám a Brit Nagydíj helyszínén egyáltalán nem szokatlan mostoha időjárás csak az egyik fele volt a bajoknak, a boxutca bizonyos részeire is árnyék vetült – igaz, átvitt értelemben. A legfőbb témát az jelentette, hogy mi lesz a sorsa a rendkívül kényes helyzetben lévő Arrows-istállónak. Amint arról már pénteki számunkban hírt adtunk, a londoni Legfelsőbb Bíróság helyt adott a résztulajdonos Morgan Grenfall bankház tiltakozásának, így az Arrows nem egyesülhetett a kiszemelt amerikai italgyártó céggel. Ez azonban azt vonta maga után, hogy az istálló súlyos anyagi válságba került – a tartozása 3.2 millió font a motorszállítója, a Cosworth-gyár felé.A Jaguar-csapatfőnök, Niki Lauda, aki az Arrowsnak motorokat szállító Cosworthot is felügyeli, kijelentette: amíg az istálló ki nem egyenlíti a tartozását, addig nem juthat erőforrásokhoz. Azok nélkül pedig Heinz-Harald Frentzen és Enrique Bernoldi nem versenyezhet a hét végén. Kiderült, hogy Tom Walkinshaw istállója korábban is késett már a fizetéssel, de ilyen sokat (több, mint két hónapot) még sohasem.Nem túl fényes tehát a helyzet az Arrows háza táján, az azonban tény, hogy a csapat autói csütörtök helyett pénteken, az első szabadedzés előtt átestek a nemzetközi szövetség kötelező technikai ellenőrzésén. Ez azonban nem jelenti automatikusan az indulásukat, hiszen az anyagi problémák továbbra is fennállnak. A pénteki két szabadedzésen nem szerepeltek a team pilótái – Walkinshaw a sorozat mindenható urával, Bernie Ecclestone-nal tárgyalt ezalatt – a szabályok ezt lehetővé teszik, Frentzennek és Bernoldinak azonban a szombati időmérésen már mindenképp meg kell jelennie, ha részt akar venni a Brit Nagydíjon.De ne szaladjunk ennyire előre, hiszen pénteken is történtek érdekes dolgok a 5141 méteres brit aszfaltcsíkon. Például az, hogy a világbajnoki címvédő Michael Schumacher egyetlen mért kört sem tudott teljesíteni az első szabadedzésen. Történt ugyanis, hogy a boxutcából kifelé jövet a Ferrari német pilótája az Abbey-sikánban megpördült, a gumifalnak ütközött és mivel lefulladt a motorja, a pálya széléről kellett végignéznie ellenfelei produkcióját. Nem járt sokkal jobban Juan Pablo Montoya sem – a kolumbiai hat kör megtétele után kényszerült a boxutcába, miután a BMW-motor baljós füstöt eregetve kilehelte a lelkét. A Williams-boxban aggódó arcokat mutattak a kamerák – bizony nem a legjobb előjel, ha a szabadedzésen ilyen súlyos technikai gondok adódnak. A tréningnek egyébként időjárási szempontból voltak nagyon rossz és kevésbé rossz időszakai. Az első percekben még viszonylag normális útviszonyok között autózhattak a versenyzők, hamarosan azonban kényszerű zuhanyt vettek, és ez természetszerűleg csökkentette a tempót is.Az első egy órában Rubens Barrichello autózott a legsebesebben, kihasználva a legjobb pillanatokat, az optimális pályaviszonyokat. Mögötte a hazai szurkolók két nagy kedvence, a bizonyítási vágytól égő Jenson Button és a Silverstone-ban korábban kétszer is győzedelmeskedő David Coulthard következett a sorban.A második szabadedzésen azonban alaposan átrendeződtek az erőviszonyok. Ennek az egyik oka az volt, hogy Michael Schumacher ezúttal már nem örvendeztette meg azzal a mezőnyt, hogy a boxutcából nézze a száguldást, a másik pedig az, hogy az égiek kegyének köszönhetően felgyorsult a pálya.Az edzés nagy részében Barrichello őrizte a vezető pozícióját, és bár néhány percre német csapattársa átvette tőle a stafétát, a leintéskor már megint a brazil volt az élen. A két ferraris mögött némi meglepetésre Giancarlo Fisichella következett, igaz, közel két másodperces hátránnyal a brazil mögött. Az utóbbi néhány futam edzéskirálya, Juan Pablo Montoya ezúttal beérte a negyedik helylyel, és ebben bizonyára az is szerepet játszott, hogy nem sokkal korábban már "kinyírt” egy motort, és valószínűleg nem akart kockáztatni.A hátsó régiókban a minardis Mark Webber sokáig egyensúlyozott a 107 százalékos határon (jó néhány körön keresztül ezredmásodpercre azonos köridőt birtokolt az indulási limittel), azután azonban nagy nehezen átlendült rajta. Nem volt ilyen szerencsés csapattársa, Alex Yoong és a szintén hazai pályán száguldó toyotás Allan McNish. Ez pénteken még semmit sem számított, ám mindenképpen intő jel a szombati időmérés előtt.Az apró termetű skót csapattársa, Mika Salo az Arrows pilótáihoz hasonlóan mindkét pénteki tréninget kihagyta. Az ok: a finn versenyző valószínűleg enyhe ételmérgezést kapott, és az orvosok nem tanácsolták a részvételét az edzéseken.