Rubens Barrichellónak a 12. Európai Nagydíjon nem kellett elengednie maga mellett Michael Schumachert, így megszerezte Formula1-es pályafutása második futamgyőzelmét. A világbajnoki címvédő német sofőr a verseny folyamán szinte végig csapattársa mögött autózott, ám a Ferrari vezetőinek utasítására meg kellett tartania pozícióját, nem is próbálkozhatott meg előzéssel, a team a biztos pontszerzésre törekedett. A remek edzésmunkája után visszaesett a Williams, Ralf Schumacher csak a mclarenes Kimi Räikkönen mögött ért célba. Így is ő lett az legközelebbi üldözője bátyjának, Juan Pablo Montoya és David Coulthard ugyanis összeütközött, így nem tudta növelni pontszámát. Jenson Button hosszú idő után először szerzett pontot, és Felipe Massa is újra eredményes tudott lenni.
Rubens Barrichello ezúttal hasznot húzott a Ferrari-istálló hírhedt csapatutasításaiból
Rubens Barrichello ezúttal hasznot húzott a Ferrari-istálló hírhedt csapatutasításaiból
A hivatalos időmérő ezdésen remeklő Williams-istálló pilótapárosa vasárnap megdöbbenve győződhetett meg a nürburgringi igazságról. A Ferrarik a reggeli bemelegítő edzésen messze a mezőny fölé nőttek, és ez még annak a tudatában is ijesztő volt a többiek számára, hogy a félórás tréning elejétől fogva sejthető volt, hogy Michael Schumacher és Rubens Barrichello kétkiállásos boxtaktikát fog alkalmazni a versenyen. A McLaren duója tudott a "legközelebb” kerülni a maranellóiakhoz, de David Coulthard és Kimi Räikkönen így is másfél másodperccel elmaradt az éllovas Rubinhótól. A Williams-BMW-k közül Ralf Schumacher 2.994 másodperccel lemaradva a 14., Juan Pablo Montoya 3.307-es hátránnyal a 17. lett reggel. Körönként három másodperc egy hatvankörös viadalon három perces hátrány, mínusz az egyszeri plusz boxkiállás (a grove-iak egy szervizelést terveztek, ez gyorsan kiderült), az olyan két és fél perc. Szerencsére azonban, gondolhatnánk, nem ilyen egyszerű a történet, a versenyen bármi megtörténhet. A számok azonban nem hazudtak. A rajt után Barrichellónak egy teljes kör sem kellett, hogy elhúzzon az első sorból egyébként jól rajtoló williamsesek mellett, és a nagy Schumi is csak további másfél körön át időzött öccse mögött. Ezután pedig beindultak, körönként két másodpercet verve a kék-fehér autókra eltűntek a messzeségben. Roppant könnyedén rótták a köröket, autóikat tökéletesen beállították a pálya adottságaira, az új Mercedes Arenában is fantasztikusan haladt a két vörös gép. Ausztriában már azok számára is egyértelműen kiderült, hogy Maranellóban előre leosztják a kártyákat, akik még hittek abban, hogy a futamot az a pilóta nyeri, aki a leggyorsabban tudja teljesíteni a 305 kilométeres versenytávot. A Ferrarinál Michael
Számításaink szerint
Rubens Barrichello pályafutása 154. Formula–1-es viadalán még csak a második győzelmét könyvelhette el, viszont sokkal jobban halmozza a dobogós helyezéseket, tudniillik már huszonnyolcadszor szerepelt a neve az első három között. Kimi Räikkönen ugyanakkor – másodéves lévén – csupán második ízben állhatott föl a dobogóra (korábban az ausztráliai nyitó futamon pezsgőzhetett). n Tovább tart Michael Schumacher pontszerzési szériája. A négyszeres világbajnok megszakítás nélkül immár a tizennegyedik versenyét fejezte be a legjobb hat között, és a tizenegyediket valamelyik dobogós pozícióban. Schumi mindent egybevetve 106. alkalommal állhatott fel a pódiumra, amivel egy újabb örökranglistán érte utol a nagyszerű Alain Prostot. n A Schumacher, Barrichello kettősnek még szüksége van néhány nagydíjra, hogy az élre álljon abban az örökrangsorban, amelyen a csapattársak kettős diadalait jegyzik. A ferraris duó – a nürburgringi győzelmének köszönhetően – jelenleg kilenc ilyen jellegű sikert számlál már. Ebben a különleges versenyben a Senna, Prost (McLaren) pár áll az élen 14 elsőséggel, második a Häkkinen, Coulthard (McLaren) duó 13 diadallal, és Michael Schumacherék a harmadikok. A Ferrari összesen 55. alkalommal zárt úgy futamot, hogy az övé volt az első és a második hely is. n A másik két élcsapat, a Williams és a McLaren ugyanakkor meglehetősen "féloldalas” team benyomását keltette. Mindkét istállónak csak az egyik versenyzője fejezte be a hét végi nagydíjat, a másik – épp a közös viaskodást követően – a futam feladására kényszerült. David Coulthardnak így megszakadt a remek, hatos pontszerzési sorozata, míg a másik oldalon Juan Pablo Montoya ott folytatta, ahol két hete abbahagyta: most már három GP-t ölel fel a negatív sorozata.
Schumacher pontelőnyének tudatában az a filozófia, hogy a német védje meg címét olyan korán, ahogy csak lehet, utána jöhet csak Barrichello, akinek ebben az évben már a második helyen kell végeznie a pilóták között. A taktikázásra pedig az Európai GP-hez hasonló versenyeken van mód, amikor mások bele sem szólhatnak az első hely sorsába. Schumacher a verseny folyamán végig két-három másodperccel Barrichello mögött haladt, egyszer hibázott, a Mercedes Arena utolsó előtti kanyarjában megpördült. A Ferrari előnyére jellemző, hogy Schumi a 23. körben megpördülve tíz másodpercet veszített, majd rövidesen kiállt a boxba, és még így is öccse elé tudott visszajönni – belefért a baki. A legvégén Barrichellóra is fel tudott jönni, és a hajrában hatalmas izgalmat okozott a csapat. Nem voltak agresszív kifékezések, vagy merész előzési kísérletek, mégis feszült volt a légkör: el kell engednie Barrichellónak Schumit, vagy sem? Azok nyertek, akik a nemre szavaztak, Barrichello három tizedmásodperces előnnyel Schumacher előtt hasította át a célvonalat. Nem lett volna okos cselekedet másképp dönteni, a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) ugyanis szerdán hallgatja meg az Osztrák Nagydíjon történtek "felelőseit”, és az ítélethozatal előtt ostobaság lett volna tovább feszíteni a húrt. Ugyanakkor ez ellentmond Luca di Montezemolo elnök azon nyilatkozatának, amely szerint amíg nem biztosítja be matematikailag is világbajnoki címét Schumacher, addig Barrichello el fogja engedni. Most mégsem Montezemolo elve dominált, és feltehetően nem is mérges emiatt az elnök úr. A határtalanul boldog Barrichello látványa ugyanis mindenért kárpótolja a csapatot. A vb-pontversenyben Schumacher előnye 46 pontra nőtt öccsével szemben, Ralf vasárnap délutáni negyedik helyének köszönhetően három ponttal gazdagodott és húzott el csapattársától. A futam előtt 27-27 ponttal álló Williams-páros másik tagja, Montoya ugyanúgy szenvedett az autójával, mint Ralf, ha nem jobban. A 28. körben már alig tudta tartani Coulthard nyomását, a skót a remek McLaren-Mercedesszel roppant elszántan támadta a kolumbiait. Az ezüst nyíl a célegyenesben a Williams-BMW mellé vágott, és külső íven próbált befordulni a jobbos hajtűkanyarba, hogy így a következő balosba már belül érkezzen, és végrehajtsa az előzést. Ám erre nem kerülhetett sor, Montoya ugyanis megpördült, bal hátsó kereke eltalálta DC jobb elsőjét, és mindkét autó felfüggesztése használhatatlanná vált. A harmadik helyet Räikkönen szerezte meg, a finn a boxutcában került Ralf elé, és a németnek esélye sem volt, hogy visszaszerezze a dobogós pozíciót. Jenson Button ismét találkozott a szerencsével, pontjainak számát így tízre tudta növelni, a három élcsapat mögött ő a legeredményesebb pilóta. Felipe Massa remek eredményt ígért, és be is tartotta szavát, többek között Nick Heidfeldet és Jarno Trullit maga mögött tartva elcsípte a hatodik helyet. Giancarlo Fisichella pontszerző sorozata megszakadt, a legutóbbi három viadalon 2-2 pontot szerző olasz a századik nagydíján nekiütközött csapattársának, és a koccanás hatásait folyamatosan érezte, míg ki nem esett. Egyszer le is szakadt egy kis karosszériadarab a célegyenesben, a mögötte jövők alig győzték kerülgetni a sárga-fekete lapot, mígnem néhányan bátran vagy öntudatukon kívül "elintézték” azt. Alex Yoong és Eddie Irvine érdekes dolgot művelt a boxutca bejáratánál, egyszer-egyszer mindketten megpördültek, és csak kisebb korrigálás után tudtak a szerelőikhez hajtani. Még szerencse, hogy nem találkoztak másik autóval rövid kalandjaik során.