Ifjabb Tóth újra az élen

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2002.06.16. 20:27
Címkék
Egy verseny kihagyása után gyôzelemmel tért vissza az ifjabb Tóth János, Tóth Imre páros (Fotó: Unger Tamás)
Egy verseny kihagyása után gyôzelemmel tért vissza az ifjabb Tóth János, Tóth Imre páros (Fotó: Unger Tamás)
Egy verseny kihagyása után gyôzelemmel tért vissza az ifjabb Tóth János, Tóth Imre páros (Fotó: Unger Tamás)
Egy verseny kihagyása után gyôzelemmel tért vissza az ifjabb Tóth János, Tóth Imre páros (Fotó: Unger Tamás)
Egy verseny kihagyása után gyôzelemmel tért vissza az ifjabb Tóth János, Tóth Imre páros (Fotó: Unger Tamás)
Egy verseny kihagyása után gyôzelemmel tért vissza az ifjabb Tóth János, Tóth Imre páros (Fotó: Unger Tamás)
Tóth Imre meggyógyult. Ez abból is jól látszott, hogy az előző futamot gerincbántalmak miatt kihagyó navigátor különböző csínyeket eszelt ki. Rolf Schmidt kalapjára például serifcsillagot tűzött, amelyen a következő felirat volt látható: "cirkuszigazgató”. A csapatfőnök pedig, aki közismerten minden tréfában benne van, büszkén viselte a fejfedőt, igaz, ezúttal nem teljesen úgy alakultak az események a porondon, ahogy azt ő eltervezte.
Ifjabb Tóth János 26 másodperces előnynyel vágott neki a szombathelyi viadal zárónapjának, és végül ebből közel tizenkettőt sikerült is megtartania, ám a szombati parádét – amikor nyolcból hét gyorsaságit megnyert – nem tudta megismételni. A második helyezett Benik Balázs ugyanis megrángatta az oroszlán bajszát. A Focus WRC-t kormányozó pilóta a négyből két szakaszgyőzelmet zsebelt be, és fülig érő mosollyal az arcán ácsorgott a céldobogó előtt. Azt mondta: felszabadultan autózott, mindent beleadott, úgyhogy többször is kritikus helyzetbe került, de mindig megúszta a borulást. Erre mondják: jó pilótának van szerencséje. Benik boldog volt a második helyével, és ez igazán nagy elismerés ifjabb Tóth számára, hiszen azt jelzi: a fiatal pilóta szerint
2. Metal Hungária Holding Enternet-rali,
az ob 4. futama, Szombathely
Abszolút sorrend (nem hivatalos):
1. ifj. Tóth János, Tóth Imre (Bomba Rallye Team, Peugeot 206 WRC) 1:03:26.3, 2. Benik, Somogyi (OMV Best Racing, Ford Focus WRC) 11.9 másodperc hátrány, 3. Érdi, Varga (Castrol-Érdi Rallye Team, Subaru Impreza WRC) 30.3 mp. h., 4. ifj. Angyalfi, Kazár (Szerpen Team, Subaru Impreza WRC) 1:57.0 p. h., 5. Aschenbrenner, Percze (V-Max Laky Club, Mitsubishi Lancer Evo6) 2:11.8 p.h., 6. Kiss, Tábori (R-Mester Kft, Mitsubishi Lancer Evo6) 3:34.6 p.h.

Az ob állása 4 futam után. Abszolút sorrend: 1. ifj. Tóth János, Tóth Imre 60, 2. Benik, Somogyi 60, 3. Érdi, Varga 39, 4. Turi, Papp (TP+2K AMSE, Toyota Corolla WRC) 37, 5. Aschenbrenner, Percze 24, 6. ifj. Angyalfi, Kazár 18

Következik (július 12–14.): Veszprém-rali, az ob 5. futama
tőle nem szégyen kikapni.
"Négy gyorsasági szakaszt kellett teljesítenünk vasárnap, és próbáltunk nem sokat veszíteni az előnyünkből – mondta ifjabb Tóth. – Minden pályán volt még bennünk tartalék, de nem akartam túlfeszíteni a húrt. Az volt a fontos, hogy megnyerjük a versenyt, ami sikerült is.”
Az ötszörös bajnok az idei harmadik futamgyőzelmével visszavette a vezetést az összetettben, igaz, ugyanannyi pontja van, mint Beniknek (60), de a több futamgyőzelem az ő javára dönt.
A harmadik helyet Érdi Tibor harcolta ki, akinek az lehetett az egyetlen vigasza, hogy az idén először sikerült megnyernie egy gyorsasági szakaszt. Az autója rendben volt, csak talán a végsebessége nem volt annyi, mint a vetélytársaké, ami ilyen hosszú egyenesekből álló pályákon bizony nagy hátrány.
A WRC-sek közül az említett trión kívül csak ifjabb Angyalfi Károly ért célba (Szeleczky féltengelytörés, Szabó váltóhiba miatt búcsúzott szombaton, Tagai pedig árokba borult a vasárnapi harmadik szakaszon), méghozzá az abszolút negyedik helyen. Ehhez azért kellett némi szerencse is, hiszen ha az N-csoportban simán nyerő Aschenbrenner György nem kap defektet, akkor nehezebb dolga lett volna. Főleg úgy, hogy jó néhány másodpercet ácsorgott az utolsó előtti szakaszon, mert Tagai pont előtte borult fel, és keresztben állt előtte az úton. Az idén külön értékelendő A8-as géposztályban győzedelmeskedő Borsi Gergő sem volt éppen Fortuna kegyeltje ezen a viadalon. Ötödik sebességi fokozat nélkül küszködte végig a napot, azzal a tudattal, hogy ha becsúszik valahová, nem tud kitolatni, mivel a hátramenet is eltűnt a váltóból. Mégis sikerült nyernie a kategóriában.
De visszatérve még az N-csoportra. Az már szombaton nyilvánvaló volt, hogy ha nem történik valami nagyon nagy baj, akkor Aschenbrennertől senki sem veheti el az újabb első helyet. A kategória címvédője ugyanis olyan sokkal vezetett (szombaton hatalmas feltűnést keltve jó néhányszor borsot tört még a WRC-sek orra alá is), hogy sem a második helyezett Kiss Ferencnek, sem a harmadik Oroszlán Lászlónak nem volt esélye utolérni. Pedig mindketten nagyon igyekeztek, de a saját bevallása szerint hibátlan versenyt kifogó Asi annyival gyorsabb volt, hogy hiábavaló volt minden igyekezet. A korábbi kétszeres abszolút bajnok Kiss Ferenc navigátora, Tábori József nem minden él nélkül meg is jegyezte a céldobogón: "A szuper N-es kategóriában mi nyertünk, a hiper N-esben pedig Asi…”
A legnagyobb küzdelem az F2-es kategóriában alakult ki vasárnap. Pedig az előző nap még úgy tűnt, ez is csak úgy zajlik majd, mint az eddigiek: Bútor simán nyer, a riválisok pedig csak a fennmaradó dobogós helyeken osztozhatnak. Csakhogy a nyitó szakaszon eltört a Citroen Saxo Kit-car féltengelye, és mivel csak a második gyorsasági után volt szervizpark, Bútor egykerék-hajtással küszködte végig a napi táv felét, és jókora hátrányba került. Ezek után Pálinkás Zsoltnak állt a zászló, aki majdnem egy perccel vezetett a szombaton szintén technikai problémák miatt hátrányba kerülő Herczig Norbert előtt. Csakhogy Pálinkás a nagy igyekezetben az utolsó két szakaszon fejre állt, és bár elért a célig, meg kellett elégednie a második hellyel, míg a harmadikra a kissé csalódott Bútor érkezett. A győztes Herczig öröme leírhatatlan volt: az idén ez volt az első verseny, amelyen célba ért (eddig technikai problémák miatt mindig kiesett), ráadásul most először ült a Saxóban, úgyhogy duplán is örülhetett.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik