Ifjabb Tóth, a legbátrabb

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2002.06.15. 22:46
Címkék
Hőség és pokoli por. A körülményeket tekintve akár az ugyanezen a hét végén zajló Akropolisz-ralin is érezhetnénk magunkat. A pályák szélén pokoli a meleg, a nézőket a hőguta kerülgeti, elképzelni is szörnyű, mi lehet az autókban, amelyekben ráadásul tűzálló ruhában feszengnek a versenyzők.
Remekül szerepelt szombaton az ifjabb Tóth János, Tóth Imre duó, hiszen a nyolc gyorsaságiból hetet megnyert
Remekül szerepelt szombaton az ifjabb Tóth János, Tóth Imre duó, hiszen a nyolc gyorsaságiból hetet megnyert
Remekül szerepelt szombaton az ifjabb Tóth János, Tóth Imre duó, hiszen a nyolc gyorsaságiból hetet megnyert
Remekül szerepelt szombaton az ifjabb Tóth János, Tóth Imre duó, hiszen a nyolc gyorsaságiból hetet megnyert
Remekül szerepelt szombaton az ifjabb Tóth János, Tóth Imre duó, hiszen a nyolc gyorsaságiból hetet megnyert
Remekül szerepelt szombaton az ifjabb Tóth János, Tóth Imre duó, hiszen a nyolc gyorsaságiból hetet megnyert
A pályák ráadásul iszonyú gyorsak, nagyon kell figyelni, mert elég egy apró hiba, egy kis figyelmetlenség, és máris megtörténik a baj. A bátrak versenye lesz – jósolták a rajt előtt a ralisok. Nos, ha ez így van, akkor a szombathelyi viadal első napján az ifjabb Tóth János, Tóth Imre duó volt a legmerészebb – no, és az érces hangú oroszlán, a Peugeot 206 WRC. A bajnoki címvédő kettős a szombati nyolc gyorsasági szakaszból hetet megnyert – a maradék egy részsiker Szabó Gergő nevéhez fűződik, aki azonban az utolsó gyorsasági előtt váltóhiba miatt a verseny feladására kényszerült. Már megint. Szabó már nem is mondott semmit, csak bánatosan legyintett. Úgy néz ki, folytatódik a pechsorozata, amely miatt az idén eddig még nem volt szerencséje átgurulni a céldobogón.
De visszatérve még az előző futamot a navigátor hátfájása miatt kihagyó ötszörös bajnokhoz: Janika a nap végére csaknem félperces előnyt gyűjtött össze a Benik Balázs, Somogyi Pál kettőssel szemben. Egyelőre tehát úgy tűnik, sikerül revánsot vennie a Focust kormányozó fiatal pilótán, aki az ő távollétét kihasználva a legutóbbi viadalon átvette a vezetést az összetettben.
"A nap elején egy kicsit furcsa volt alkalmazkodni a néhol vizes, néhol poros pályákhoz – mondta ifjabb Tóth. – A pályák iszonyatosan gyorsak, nem nagyon vagyunk hozzászokva ahhoz, hogy kétszázról lelassítunk száznyolcvanra, és aztán újra ráállunk a gázra. Nem mondom, hogy ez rossz, csak szokatlan. Nehéz verseny, de igyekszünk.”
A második helyen álló Benik Balázs azért nem volt annyira nyugodt, mint az ötszörös bajnok. Nem is lehetett, hiszen egész nap hatalmas csatát vívott Érdi Tiborral és az utóbb kieső Szabó Gergővel. Benik láthatóan örül a második helynek, azt mondja, a bajnoktól nem szégyen kikapni, főleg úgy, hogy saját bevallása szerint voltak apró hibái, és néhol egy kicsit görcsösen vezetett. Érdi Tibor szerint a végáttétellel volt a baj, amely miatt a hosszú egyenesek végén 3-5 másodpercet veszített – az pedig egy ilyen kiélezett csatában nagyon sokat számít.
Érdekesség a WRC-sek küzdelmét tekintve, hogy a turbóproblémákkal küszködő Tagai Tamást és a saját bevallása szerint kissé indiszponáltan versenyző ifjabb Angyalfi Károlyt is sikerült megelőznie egy N-csoportos versenyzőnek, Aschenbrenner Györgynek.
A kategória címvédőjének részeredményei elég nagy feltűnést keltettek a depóban, hiszen világviszonylatban is elég ritkán fordul elő, hogy egy N-es autóval valaki megverjen egy WRC-t. Ha gyakori lenne, akkor mindenki a jóval olcsóbb Mitsubishi mellett döntene. Asi úgy vélte, annak köszönheti a sikerét, hogy hibátlan volt az autó, két év óta, mióta vezeti, talán most volt a legjobb. Direkt használt gumikat tettek fel, mert azokon nem billegett a kocsi a lőtéren és a Dozmaton. A kategóriában fényévekkel vezet a kétszeres abszolút bajnok Kis Ferenc előtt, aki azért is várta nagyon ezt a versenyt, mert végre kész lett az autója, felújították a motorját, az elektronika is jó volt – szóval, minden klappolt. Kiss hátránya mégis behozhatatlannak tűnik, csakúgy, mint a harmadik helyen álló Oroszlán Lászlóé, aki az első két gyorsaságin nem a legjobb gumit választotta, és hiába gyorsult fel a második körben jelentősen, nem volt esélye arra sem, hogy Kisst utolérje.
Az F2-es géposztályban a bajnokságot maximális pontszámmal vezető Bútor Róbert, Tóth Vilmos kettős ezúttal is remekelt. A pilótát egyáltalán nem érdekelte, hogy a kis Saxót nem éppen murvás pályákra tervezték, nyakig érő sárra meg pláne nem, ő nyomta, ahogy bírta, és sorra nyerte a szakaszokat. De legnagyobb bánatára – vagy talán megdöbbenésére? – nem mindet. Merthogy Herczig Norbert egy hasonló Saxót hadrendbe állítva bizony borsot tört az orra alá. Persze, Bútor nem haragudott nagyon, hiszen Hercziggel jó barátok, sőt, segített is neki az előkészületeknél. Ráadásul a futamgyőzelme nincs veszélyben, mivel ellenfelének délelőtt technikai gondjai voltak – eltört az olajcső –, úgyhogy jócskán "spájzolt”. Ez azonban nem szegte a kedvét, és a nap végére felzárkózott a kategória harmadik helyére a kicsit erősebb VW Golfot kormányozó Pálinkás Zsolt mögé.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik