A szombati egyéni időfutam rövid, de csalóka etap, tehát ne tévesszen meg senkit az alig több mint 9 kilométeres táv: az útvonal nem egyszerű, különösen a szakasz végi, Ponty utcával kezdődő emelkedő okozhat kellemetlen perceket a versenyzőknek.
A bringásokat egy-egy perces különbséggel egymás után indítják a Hősök terén, az utolsó helyen álló versenyző rajtol elsőként, míg az élen álló utolsóként.
Ennek értelmében a magyar sportolók közül Peák Barnabás (Intermarché-Wanty-Gobert) indul elsőként (14 óra 9 perckor), Fetter Erik (EOLO-Kometa) másodikként (15.04), míg Valter Attila (Groupama-FDJ) harmadikként (16.27).
A ciklámen színű trikóban a pontverseny harmadik helyén álló Pello Bilbao (Bahrain Victorious) versenyezhet, mivel az első helyen álló Mathieu van der Poel (Alpecin-Fenix) a rózsaszín trikóban, míg a második pozícióban tanyázó Biniam Girmay (Intermarché-Wanty-Gobert) a fehér trikóban teker szombaton. A legjobb hegyi menőnek járó kék trikót senki nem húzhatja fel, mivel az első szakaszon csak ez a három versenyző szerzett pontot.
PÉNTEKEN TÖRTÉNT
GIRO D'ITALIA, 1. SZAKASZ
Budapest–Visegrád, 195 km
1. Mathieu van der Poel (holland, Alpecin-Fenix) 4:35:28 óra
2. Biniam Girmay (eritreai, Intermarché-Wanty-Gobert) azonos idővel
3. Pello Bilbao (spanyol, Bahrain Victorious) a. i.
…29. Valter Attila (Groupama-FDJ) 4 mp hátrány
…112. Fetter Erik (EOLO-Kometa) 2:22 p h.
…167. Peák Barnabás (Intermarché-Wanty-Gobert) 5:33 p h.
Szakasz | Táv (km) | Jellege | Szakaszgyőztes | Az összetett éllovasa | ||
A magyarok eredménye | A magyarok az összetettben | |||||
1. | május 6. | Budapest–Visegrád | 195 | sík | Mathieu van der Poel (Alpecin-Fenix) | Van der Poel |
…29. Valter Attila (Groupama-FDJ), …112. Fetter Erik (EOLO-Kometa), …167. Peák Barnabás (Intermarché-Wanty-Gobert) 5:33 p h. | …29. Valter …112. Fetter …167. Peák | |||||
2. | május 7. | Budapest | 9.2 | egyéni időfutam | ||
3. | május 8. | Kaposvár–Balatonfüred | 201 | sík | ||
május 9. | pihenőnap | |||||
4. | május 10. | Avola–Etna | 166 | nehéz hegyi | ||
5. | május 11. | Catania–Messina | 174 | sík | ||
6. | május 12. | Palmi–Scalea | 192 | sík | ||
7. | május 13. | Diamante–Potenza | 198 | közepes hegyi | ||
8. | május 14. | Nápoly–Nápoly | 149 | dombos | ||
9. | május 15. | Isneria–Blockhaus | 187 | nehéz hegyi | ||
május 16. | pihenőnap | |||||
10. | május 17. | Pescara–Jesi | 194 | dombos | ||
11. | május 18. | Santarcangelo di Romagna–Reggio Emilia | 201 | sík | ||
12. | május 19. | Parma–Genova | 186 | közepes hegyi | ||
13. | május 20. | San Remo–Cuneo | 157 | sík | ||
14. | május 21. | Santena–Torino | 153 | nehéz hegyi | ||
15. | május 22. | Rivarolo Canavese–Cogne | 177 | nehéz hegyi | ||
május 23. | pihenőnap | |||||
16. | május 24. | Salo–Aprica | 200 | nehéz hegyi | ||
17. | május 25. | Ponte di Legno–Lavarone | 165 | nehéz hegyi | ||
18. | május 26. | Borgo Valsugana–Trevisio | 146 | sík | ||
19. | május 27. | Marano Lagunare–Santuario de Castelmonte | 178 | nehéz hegyi | ||
20. | május 28. | Belluno–Marmolada | 167 | nehéz hegyi | ||
21. | május 29. | Verona | 17.1 | egyéni időfutam | ||
ÖSSZESEN | 3410.3 |
AZ IDEI GIRO ÚTVONALA