Giro d'Italia: hatvanhat magyar települést érint a verseny

Vágólapra másolva!
2019.11.26. 13:07
66 (!) települést érint a jövőre hazánkban rajtoló Giro d'Italia, ez 66 esély arra, hogy városaink és falvaink megmutassák magukat a világnak az olasz körverseny kapcsán. A három magyarországi szakaszon szurkolni egyszerre lesz élmény, megtiszteltetés és felelősség, arról nem beszélve, hogy a szurkolói kreativitás is fókuszba kerül – derült ki a Veszprémben tartott tájékoztatón.

A Giro d'Italia 66 magyar települést érint (Fotó: Földi Imre)
A Giro d'Italia 66 magyar települést érint (Fotó: Földi Imre)
A Giro d'Italia 66 magyar települést érint (Fotó: Földi Imre)
A Giro d'Italia 66 magyar települést érint (Fotó: Földi Imre)
A Giro d'Italia 66 magyar települést érint (Fotó: Földi Imre)

 

A GiroHungary2020 szervezőcsapatának tagjai kedden 66 település vezetőinek tartottak prezentációt a világ egyik legnagyobb kerékpáros körversenyéről – közülük 62-t érint a verseny, négyhez nagyon közel halad el, szerdán pedig a rajt-cél városok (Budapest, Győr, Székesfehérvár, Nagykanizsa) illetve a fővárosi kerületek vezetői kaphatnak bepillantást a kulisszák mögé.

Révész Máriusz, a GiroHungary2020 szervezőbizottságának elnöke, aktív Magyarországért felelős kormánybiztos elmondta: a Giro d'Italia hatalmas lehetőség minden érintett település számára, hiszen a világ figyelmét Magyarországra irányítja.

„Az elmúlt években több mint nyolcszázmillióan követték figyelemmel az olasz körverseny eseményeit. Érdekes belegondolni, hogy ezek az emberek jövőre a mi városainkat és falvainkat fogják látni – mondta el Révész Máriusz. – Egyetlen más sportesemény sem képes olyan módon bemutatni egy helyszínt a világnak, mint egy országúti kerékpárverseny, így nagyon fontos, hogy a települések milyen képet tudnak kialakítani saját magukról, milyen kreatív ötletekkel próbálják felhívni magukra a figyelmet. Merthogy megteszik, az nem is kérdés, biztosan kialakul majd egy kis verseny közöttük. Egészen elképesztő sztorikat hallani a témában: Írországban például volt egy település, ahol egy teljes birkanyájat festettek rózsaszínre, azért, mert a Giro színe hagyományosan a rózsaszín. Olaszországban hatalmas népünnepély kíséri a Girót, egy-egy szakaszt átlagosan négyszázezer ember kísér figyelemmel a helyszínen, s bár nálunk egyelőre nincs akkora kultúrája a kerékpárversenyzésnek, így várhatóan kevesebben lesznek, azért bízom benne, hogy egy-egy városban, településen nálunk is népünnepély fogadja majd a mezőnyt, s biztos vagyok benne, hogy aki látja majd ezt az elképesztő karavánt, az unokáinak is meséli majd az élményt.”

Sió Zoltán, a GiroHungary2020 projektvezetője bejelentette, a városok képviselőit meghívják a Grande Partenza, vagyis a Nagy Rajt Hősök terén felállított VIP-területére, majd azt is hozzátette: nyitottak az együttműködésre, várnak minden ötletet, információt, sőt, a legjobb 30Giro-arculatot bemutató települést díjazzák. A négyszáz kilométer hosszú magyarországi útvonalon pedig vérbeli kerékpáros fesztiválra, sztárfellépőkre, sportélményre, családi programokra és hatalmas bulira lehet készülni.

Eisenkrammer Károly, a GiroHungary2020 operatív vezetője, illetve Szilasi László, a GiroHungary2020 sportszakmai vezetője a Tour de Hongrie tapasztalatira építve a sportszakmai háttérre világított rá, ugyanakkor azt is megerősítették, hogy a Giro a lehető legjobb reklám, hiszen világsztárok állnak oda a rajthoz. Elhangzott, egy-egy a településen készült megkapó, sokatmondó fotó Peter Saganról, Vincenzo Nibaliról, vagy a többi nagymenőről bejárhatja az egész világot. A két rutinos versenyszervező felhívta a figyelmet arra is, hogy a településeken megvalósuló aktivitások, élőképek semmiképpen sem veszélyeztethetik a sportolók vagy a nézők biztonságát.

Mezei Dániel, a GiroHungary2020 kommunikációs igazgatója számokkal és tényekkel világított rá a Giro jelentőségére. Elmondta, az elmúlt években 181 óra élő közvetítésben és 445 adásban látták világszerte a Giro eseményeit. A 2018-as versenyről 520 fotóriporter és újságíró tudósított, nem beszélve az Eurosport élő közvetítéseinek értékéről. Elég csak megemlíteni, hogy a népszerű sportcsatornán egy harminc másodperces reklámidő több millió forint, el lehet tehát kezdeni számolgatni, hogy országimázs szempontjából mennyit ér majd az a többórányi közvetítés, amelyet világszerte láthatnak a nézők a Nagy Rajtról, a Giro három magyarországi szakaszáról. Nem beszélve az MTVA/M4 Sport közvetítéseiről, amelyek idehaza segítik a verseny ismertségének növelését és fokozzák majd az érdeklődést.

Oszkó-Jakab Natália térségi szakértő a verseny közösségépítő erejéről beszélt, arról, mennyire fontos nem csupán a felnőttek, hanem a gyermekek számára is az élmény, a sportélmény és a felhőtlen jókedv, tehát a fesztiválhangulat. A fesztiválszervezésben jártas szakember felhívta a figyelmet arra, hogy a Giro d'Italia Grande Partenza mindannyiunk komoly lehetősége arra, hogy megmutassuk magunkat a világnak.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik