Rosberg visszaszólt Vettelnek: „A saját golyóival foglalkozzon!”

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2013.10.04. 11:45
Lewis Hamilton feldobottan nyilatkozott a Dél-koreai Nagydíj első edzésnapjáról. A Mercedes angol pilótája régóta nem volt ennyire elégedett a pénteki tréningekkel, és bízik benne, hogy meg tudja tartani jó formáját. Sebastian Vettel szerint a Mercedes az időmérőn is nagyon erős lesz, ezért nem számít rá, hogy akkora fölényben lesz, mint Szingapúrban. A két héttel ezelőtti futamon adott szerencsétlen nyilatkozata miatt viszont kap a riválisaitól, Nico Rosberg és Jenson Button is zokon vette lekicsinylő szavait. A legjobb hír pedig az, hogy úgy tűnik, végleg elmúlt a tájfun veszélye.

Rég volt ilyen: Lewis Hamilton szinte mindennel elégedett (Fotók: Reuters)
Rég volt ilyen: Lewis Hamilton szinte mindennel elégedett (Fotók: Reuters)
Rég volt ilyen: Lewis Hamilton szinte mindennel elégedett (Fotók: Reuters)


Lewis Hamilton az első és a második szabadedzést is az élen zárta a Dél-koreai Nagydíj pénteki napján, így nem csoda, hogy jókedvűen nyilatkozott.

ELMÚLT A TÁJFUNVESZÉLY

A pénteki nap legjobb híre a dél-koreaiak számára, hogy az eddig egyenesen a félsziget felé tartó Fitov tájfun lelassult és irányt változtatott, azaz jelen állás szerint egyáltalán nem fogja érinteni az országot, hanem elfordul Kína felé (a legfrissebb jelentés az útvonaláról ide kattintva tekinthető meg).

A szervezők attól féltek, hogy a tájfun telibe kapja Dél-Koreát, és a verseny helyszínén a nagy vihar mellett áradás és esetleg földcsuszamlás is lesz.

„Jó kis nap volt ez, elégedett vagyok azzal, ahogy az edzések alakultak. Persze van még tennivalónk a beállításokkal, de úgy tűnik, versenyképesebbek vagyunk, mint Szingapúrban – mondta Hamilton. – Stabilabb alapokról kezdtük meg ezt a hétvégét, nem is emlékszem, mikor voltunk ennyire erősek a pénteki edzésen. Remélem, ez a lendületünk megmarad a hétvége hátralévő részére.”

A Mercedes számára a konstruktőr-vb 2. helyezése a fő cél ebben az idényben, s mivel jelenleg hét ponttal a Ferrari mögött áll, nem mindegy, hol végeznek pilótái a versenyeken. Nico Rosberg is úgy véli, hogy Jongnamban lehet faragni a hátrányból, sőt meg lehet fordítani az állást.

„Biztosak vagyunk benne, hogy a Red Bull nagyon gyors lesz, de hátha versenyben leszünk velük. Reménykednünk lehet” – mondta a német.

„VETTEL FOGLALKOZZON A SAJÁT GOLYÓIVAL!”

Vettel a Szingapúri Nagydíjon aratott fölényes győzelmét követően nem a legszerencsésebb módját választotta annak, hogy elmondja, nem véletlenül nyeri egymás után a versenyeket. Emlékezetes nyilatkozata („Amíg sokan a golyóikat áztatva ülnek a medencében pénteken, mi késő estig keményen dolgozunk”) több vetélytársánál is kiverte a biztosítékot.

„Sebastiannak nem mások golyóival kellene foglalkoznia, hanem a sajátjaival. Helytelen nyilatkozat volt. A mi csapatunk speciel szétdolgozza a se..ét. És ha minden igaz, nem tudja összehasonlítani a két csapat munkával töltött idejét. Ha ilyeneket nyilatkozik, el fogja veszíteni a riválisai megbecsülését” – mondta Nico Rosberg. „Rosszindulatú, sportszerűtlen nyilatkozat volt Sebastiantól. Keményen dolgozunk, nem ezen múlik, hogy nem tudjuk felvenni vele a versenyt” – tette hozzá Jenson Button.

Vettel aztán Dél-Koreában hangsúlyozta, senkit sem akart megbántani, csak arra utalt, hogy nem a szerencsén múlik az idei eredménysorozata.

Honfitársa, Sebastian Vettel a második edzés után a Sky Sportsnak adott interjúja során viccelődött a csapat állítólagos titkos kipörgésgátló rendszeréről („Van még min javítanunk, de majd szombaton bekapcsoljuk a kipörgésgátlónkat”), amelyről Christian Horner csapatfőnök már korábban elmondta, hogy képtelenség megvalósítani. A vb-éllovas persze komolyan is értékelte az első napot.

„Szingapúr kivételes volt, egyszeri alkalom, most sokkal szorosabb a verseny – mondta Vettel, aki a Brit Nagydíj óta először egyik pénteki tréninget sem zárta az élen. – Nem tudhatjuk, ki mennyi üzemanyaggal ment, de még akkor is szoros a verseny, ha tíz kiló plusszal vagy mínusszal számolunk a köridőkben. Szoros időmérő lesz, főleg a Mercedes ellen.”

Mark Webber tavaly elhappolta a pole pozíciót Vettel elől, és az idén is közel van csapattársához, de nem szabad elfelejteni, hogy neki tíz rajthelyes büntetéssel kell számolnia a szingapúri „kihágása” miatt. Az ausztrál elégedetlen volt az első edzésnappal.

„Nem mondanám, hogy óriási formában vagyunk, még dolgozni kell ezen – mondta Webber. – A gumikat nem igazán sikerült megértenünk, pedig nagyon fontos lenne, hogy a telitankolt kocsival tökéletes legyen az egyensúly, mert a középmezőnyből fogok rajtolni. Erős autó kell, főleg az első szektorban, ahol előzni lehet.”

Sebastian Vettel hallgathatja riválisai véleményét szingapúri nyilatkozata után – de inkább nem hallgatja…
Sebastian Vettel hallgathatja riválisai véleményét szingapúri nyilatkozata után – de inkább nem hallgatja…

Webber végsebessége a legjobbak között volt az edzéseken, azaz nem állították meredekre a hátsó légterelőjét, a Red Bull abban bízik, hogy ezzel segíthetik az előzésekben. Vettellel hasonlót próbáltak meg tavaly Abu-Dzabiban, ahol a német megvalósította a tervet, a mezőny végéről a dobogóra tornázta fel magát.

Az ausztrál az átalakított, nagyon hepehupás boxkijáratról is beszélt. „Minősíthetetlen, de ilyen lett, ezen kell átmennünk, már semmit sem tehetünk. Biztosan megjavítják majd, és jó lesz, ha valaha még visszatér ide az F1” – mondta Webber.

Fernando Alonso szerint a Ferrari nemigen szólhat bele a Red Bull és a Mercedes csatájába.

„Nem történt nagy meglepetés, az eredményeket elnézve ugyanaz a felállás, mint a legutóbbi versenyeken, azaz vasárnap nem lesz könnyű a feladatunk. A két gumitípus között nincs akkora különbség, mint Szingapúrban, a szuperlágy gyorsan kopik, de ez változhat vasárnapra. Abban bízunk, hogy szokásunkhoz híven a versenyen megint sikerül előretörnünk" – mondta Alonso.

4. DÉL-KOREAI NAGYDÍJ
PÉNTEK
1. szabadedzés: Hamilton a két Red Bull előtt, Räikkönen összetörte a Lotust
2. szabadedzés: Hamilton a szuperlágy gumikon is Vettel előtt maradt
SZOMBAT
4.00–5.00: 3. szabadedzés
7.00–8.00: időmérő edzés
VASÁRNAP
8.00: a verseny rajtja
Az időpontok magyar idő szerint értendők. Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be.

GUMIK. A Pirelli a Szingapúri Nagydíjhoz hasonlóan a közepesen kemény és a szuperlágy gumikat szállítja. Itt is hasonlóan nagy eltérésre lehet számítani a két keveréken elért köridők között, mint két hete, de kérdés, hogy az időmérőn és a versenyen szükség lesz.-e a száraz pályára való gumikra?

BÜNTETÉS. Mark Webber tíz rajthelyes büntetést kap, Szingapúrban ugyanis megrótták a Fernando Alonsótól a verseny után kapott fuvar veszélyessége miatt, és mivel ez volt a harmadik figyelmeztetése 2013-ban, jött az automatikus büntetés.

Csapattársa, Felipe Massa úgy véli, erősebb a Ferrari, mint két hete.

„Úgy tűnik, gyorsabbak vagyunk, mint Szingapúrban, remélem, ez így is lesz, majd az időmérőn kiderül – mondta a brazil, akinek az első edzésen lassú defekt miatt alig volt lehetősége száguldani. – A második tréningen mindent bepótoltam, kipróbáltam mindkét gumitípust. Nincs meglepetés: a szuperlágy gyorsabb az első körökben, de hamarabb el is kopik.”

Kimi Räikkönen miatt aggódhattak szurkolói, bírni fogja-e a dereka a Dél-koreai Nagydíj hétvégéjét, és bár a finn az első edzés végén a falnak ütközött, azt mondja, minden rendben van a hátával.

„Elvesztettem a kocsi hátulját, és kicsúsztam. Semmi különös nem történt, az ilyen balesetek előfordulnak – mondta a finn. – Szerencsére a srácoknak sikerült megszerelniük a kocsit a második edzésre, így nem veszítettünk sok időt. Rövid idő volt a szerelésre, a kormánymű nem lett tökéletes. Semmi baj a hátammal, de az idény után tenni kell vele valamit, hogy kizárjuk a szingapúri problémát.”

Räikkönen rámutatott, a pálya új rázókövei kibabrálhatnak a pilótákkal, sokan meg is csúsztak amiatt, hogy ha valaki rájuk fut, akkor kissé kilöki az autót – az építőknek éppen az a célja velük, hogy a pályán tartsák az autókat, és ne szélesítsék ki az ívet. A finn meg is fogadta, hogy inkább szűkebben kanyarodik.

A McLarennél Jenson Button mindkét edzést Sergio Pérez előtt zárta, ami nem véletlen. A csapat Dél-Koreába elhozta legújabb fejlesztésű első légterelőjét, amely körönként három tizedet jelent, viszont csak egy darab készült el belőle időben. Martin Whitmarsh csapatfőnök az edzések előtti értekezleten pénzfeldobással döntötte el, melyik pilóta kapja meg a légterelőt, és Button volt a szerencsés.

A Williams mindkét autójára hozott első légterelőt, de hatalmas csalódás érte az istállót, hiszen így is csak a két kiscsapat versenyzőit sikerült megelőzni a második szabadedzésen.

DÉL-KOREAI NAGYDÍJ, 2. SZABADEDZÉS
1. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:38.673 átlag: 204.858 km/ó 31 kör
2. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:38.781 0.108 mp h. 30
3. Nico Rosberg német Mercedes 1:38.797 0.124 32
4. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:38.844 0.171 35
5. Felipe Massa brazil Ferrari 1:39.114 0.441 30
6. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:39.226 0.553 34
7. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:39.444 0.771 31
8. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1:39.757 1.084 33
9. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:39.774 1.101 29
10. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:40.006 1.333 34
11. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:40.007 1.334 34
12. Sergio Pérez mexikói McLaren-Mercedes 1:40.152 1.479 31
13. Esteban Gutiérrez mexikói Sauber-Ferrari 1:40.186 1.513 33
14. Nico Hülkenberg német Sauber-Ferrari 1:40.210 1.537 34
15. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:40.446 1.773 30
16. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:40.552 1.879 26
17. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:41.117 2.444 35
18. Valtteri Bottas finn Williams-Renault 1:41.289 2.616 34
19. Giedo van der Garde holland Caterham-Renault 1:42.461 3.788 36
20. Charles Pic francia Caterham-Renault 1:42.798 4.125 35
21. Jules Bianchi francia Marussia-Cosworth 1:43.108 4.435 31
22. Max Chilton brit Marussia-Cosworth 1:43.441 4.768 29
1. SZABADEDZÉS
1. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:39.630 átlag: 202.890 km/ó 20 kör
2. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:39.667 0.037 mp h. 20
3. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:39.816 0.186 19
4. Nico Rosberg német Mercedes 1:40.117 0.487 20
5. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:40.215 0.585 22
6. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:40.374 0.744 18
7. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:40.396 0.766 19
8. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1:40.677 1.047 15
9. Sergio Pérez mexikói McLaren-Mercedes 1:40.860 1.230 20
10. Felipe Massa brazil Ferrari 1:40.880 1.250 13
11. Nico Hülkenberg német Sauber-Ferrari 1:40.899 1.269 20
12. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:41.432 1.802 18
13. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:41.482 1.852 22
14. Esteban Gutiérrez mexikói Sauber-Ferrari 1:41.626 1.996 21
15. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:41.924 2.294 19
16. Valtteri Bottas finn Williams-Renault 1:42.002 2.372 20
17. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:42.043 2.413 18
18. James Calado* brit Force India-Mercedes 1:43.008 3.378 21
19. Charles Pic francia Caterham-Renault 1:43.660 4.030 20
20. Giedo van der Garde holland Caterham-Renault 1:43.883 4.253 19
21. Max Chilton brit Marussia-Cosworth 1:44.100 4.470 14
22. Rodolfo González* venezuelai Marussia-Cosworth 1:46.810 7.180 10
*tartalék pilóta, csak ezen az edzésen vett részt.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik