Massa és Schumacher többet várt az idénytől, Montrealban jöhet a kiugrás (Fotó: Action Images)

RED BULL

Sebastian Vettel

A német az idén nem érzi olyan jónak az autóját, mint az előző években, ezért inkább biztonsági üzemmódban versenyez. A bahreini győzelme után Barcelonában és Monacóban is feladta az időmérőjét, és inkább stratégiával próbált meg előbbre jutni. Csak egyszer jutott az első két sorba és kétszer állt dobogón – azt várja, hogy kitisztuljon a kép a Pirellikről, addig csak pontokat gyűjtöget.
Kilátások.
Tavaly az utolsó körben bukta el a győzelmet Montrealban, ahol a Red Bull még nem nyert versenyt. Az aerodinamika itt elhanyagolható szerepet játszik, ám ebben az őrült szezonban akár meg is törhet a csapat montreali balszerencse-sorozata.
„Nem hiszem, hogy az FIA döntése, amely szerint nem használhatjuk tovább a monacói padlólemezünket, nagy hátrányt jelentene számunkra, főleg Montrealban nem. Minden pályára viszünk új alkatrészeket, ez most sem lesz másképp.”

Mark Webber

43. KANADAI NAGYDÍJ 
(magyar idő szerint)
PÉNTEK
16.00–17.30: 1. szabadedzés
20.00–21.30: 2. szabadedzés
SZOMBAT
16.00–17.00: 3. szabadedzés
19.00–20.00: időmérő edzés
VASÁRNAP
20.00: a verseny rajtja
Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be.

A kiegyensúlyozott szezonkezdetet, négy negyedik helyezést Barcelonában 11. hely, Monacóban győzelem követte. Voltak nála gyorsabbak a hercegségben a futam során, de az időmérőn a legfontosabb pillanatban ő hozta azt a kört (Michael Schumacher mellett…), amely a miniállamban felér a győzelemmel.
Kilátások. A Monacóban már kétszer is győző Webbernek nem fekszenek a gyors városi pályák, Melbourne-ben, Montrealban és Valenciában is elkerülte a nagyobb siker, ráadásul az idén még egy futamgyőztes sem végzett a következő versenyen az ötödiknél jobb helyen.
„Montreal a hangulatát tekintve bent van a legjobb öt verseny között, ráadásul mindig érdekes a verseny, jó lesz ott száguldani, és remélhetőleg erősek is leszünk.”

McLAREN

Jenson Button

Amilyen jól kezdte az idényt, úgy eltűnt a középmezőnyben, az időmérőkön sem képes azt a formát mutatni, mint az első két nagydíjon. Pedig a pénteki szabadedzéseken rendre a leggyorsabbak között van.
Kilátások. A Kanadai Nagydíj éppen abban az évben hiányzott a versenynaptárból, a mikor Button a Brawnnal menetelt, de tavaly kárpótolta magát az utolsó körben megcsípett győzelemmel – úgy, hogy 30 körrel a leintés előtt még a 21. helyen állt! Az a véleménye, hogy fontos lesz az időmérő a hétvégi futamon, nem elsősorban a versenyre való kilátásainak szólt, hanem hogy visszanyerje önbizalmát.

Lewis Hamilton

CSAK PÉNTEKEN ESIK?

Montreal időjárása a legszeszélyesebbek közé tartozik az F1-es nagydíjhelyszínek közül. A múlt héten például az egyik nap még 15 fok volt és szakadó eső, másnap pedig 30 fok és szikrázó napsütés – nem mintha mostanában Magyarországon más lenne a helyzet…

Az időjósok szerint ekkora hőingadozásra a hétvégén nem kell számítani. Pénteken 22 fok lesz, az eső valószínűsége 70 százalék, azaz könnyen lehet, hogy vizes pályán kezdődik a hétvégi száguldás. Szombatra kitisztulhat az ég, 24 fokos meleget jósolnak 20 százalékos esélyű esővel, vasárnap pedig még melegebbet, 10 százalékos eséllyel a csapadékra.

A Monacói Nagydíj után azt mondta, a McLaren lépésről lépésre halad hátrafelé az F1-es erősorrendben. Pedig előtte kifejezetten jól viselte a megpróbáltatásokat, hogy a wokingi istálló hibát hibára halmoz. Talán azért tűrt olyan nyugodtan, mert közben Button a tavalyi szezonnal ellentétben szintén kilátástalanul versenyez, de vannak olyan vélemények is, hogy azért nem izgatja már magát, mert elhatározta. az idény végén nem hosszabbítja meg szerződését, hanem továbbáll.
Kilátások. A fogadóirodák szerint Hamilton a Kanadai GP fő esélyese, ami nem meglepő, hiszen ha a csapat nem követett volna el annyi hibát, az angol vélhetően vezetné a vb-pontversenyt. A montreali futam után azonban nem fognak segíteni a feltételes módú magyarázatok.
„Bár az eredmények nem azt mutatják, valójában minden versenyen megvolt az esélyünk arra, hogy a győzelemért csatázzunk. Mindent megteszek, ami tőlem telik, és tudom, hogy a csapat is így van ezzel. Bárhol nyerhetünk, a vb-címért is versenyben vagyunk.”

FERRARI

Fernando Alonso

A spanyol is azok között volt Monacóban, akik gyorsabbnak tűntek Webbernél, de az időmérőn nem tudták megfutni azt a kört, ami benne volt az autójukban. Ám legalább felállhatott a dobogóra, lerázhatta magáról Vettelt, így már egyedül áll a vb-pontverseny élén, és több rivális dicséretét is kiérdemelte.
Kilátások. Amióta eljött a Minarditól, nyolc versenyen csak egyszer szorult ki az első két rajtsorból, 2006-ban pedig a pole-ból nyert. A Scuderia óriási reményekkel érkezik Kanadába.
„Ez a verseny megmutathatja, hol állunk, ha itt jók leszünk, az azt jelenti, hogy valós cél a világbajnoki cím megnyerése. Bízom benne, hogy a győzelemért fogok csatázni.”

Felipe Massa

A kilátástalan szezonkezdet után semmi sem jöhetett volna jobban kapóra, mint az először Monacóban bevetett lágy, szuperlágy gumikombináció. A Pirelli érkezése óta szinte csak a lágyabb keverékeken versenyképes Massa megtáltosodott, a Webber mögötti bolyban megállta a helyét, nagy kérdés, meddig tart a jó formája.
Kilátások. Az, hogy Kanadában is a lágy és a szuperlágy gumikat használják a csapatok, csak jól jöhet Massának, aki tavaly legjobb montreali és 2011-es kvalifikációján a 3. rajtkockát szerezte meg. A futam meglepetésembere lehet.
„A Monacói GP visszaadta az önbizalmam, erősebb lettem, de nem dőlhetek hátra, Montrealban még egy lökés kell, amely a további versenyekre is kitart.”

MERCEDES

Michael Schumacher

CIRCUIT GILLES VILLENEUVE
Hosszúság: 4.361 km
Teljes versenytáv: 70 kör (305.270 km)
Pályacsúcs: 1:13.622 (Rubens Barrichello, Ferrari, 2004)

A tavalyi eredmény:
Győztes: Jenson Button (McLaren; 4:04:39.537)
Pole pozíció: Sebastian Vettel (Red Bull; 1:13.014)
Leggyorsabb kör: Jenson Button (McLaren; 1:16.956)

Rendkívül csalóka, hogy még csak két vb-pontja van, esetében a számok semmit sem árulnak el az idényéről. Az önbizalma rendíthetetlen, pechszériája során az egyetlen olyan esetből is jól jött ki, amelyben ő volt az egyértelmű hibás: a Bruno Senna kilökése után kapott öt rajthelyes büntetésnek köszönhetően nem az élről, hanem a hetedik helyről kellett feladnia a Monacói Nagydíjat, amelyen meghibásodott az üzemanyagpumpa a Mercedesben.
Kilátások. A pálya tökéletes a DRS-t tökélyre fejlesztő Mercedes számára, ahhoz, hogy Schumacher valóban jó eséllyel szálljon harcba a montreali győzelemért, hűvös idő is kell. Kis számmisztika: a hétszeres világbajnok hétszer nyert már Montrealban, hetes rajtszám van az autóján, az idény hetedik versenyén a hetedik győztes lehet (s még egy kis elmebaj: 43 éves, 4+3 pedig 7).

Nico Rosberg

Webber Red Bullja hátuljának elemzésével töltötte a monacói vasárnap délutánt,  s nem alaptalanul mondta a verseny után, hogy a Mercedesé volt a leggyorsabb autó a hercegségben. Ahhoz, hogy versenybe szállhasson a vb-címért, ki kell használnia az ilyen lehetőségeit.
Kilátások. A legutóbbi négy futamon senki sem szerzett több pontot az első két versenyen nullázó Rosbergnél, aki csapattársához hasonlóan hűvös időben bízik, de könnyen lehet, hogy csalódnia kell – Montrealban azonban különösen óvatosan kell bánni az előrejelzésekkel.

LOTUS

Kimi Räikkönen

A montreali pálya bemutatása

Miután úgy érezte, hogy a Lotus által speciálisan neki a monacói hétvégére kifejlesztett kormánymű nem sikerült úgy, ahogy szerette volna, lépéshátrányba került a riválisaihoz képest, és a csapaton belül is kényelmetlen helyzetet teremtett. Két ponttal zárta a hétvégét, a csapat keserű szájízzel távozott a hercegségből.
Kilátások. A két héttel ezelőtti problémákat maga mögött hagyva a csapat derűlátóan utazhatott Kanadába, ahol az esélyesek között emlegetik a Lotust. A pálya karakterisztikája mellett a meleg időjárás lehet Räikkönen segítségére, hűvösben ugyanis túl gyorsan kopnak a Pirellik az arany-fekete autón.
„A monacói eredmény nem tükrözi, hol állunk, nem aggódom az ott történtek miatt. Mindenhol máshol nagyon gyorsak voltunk, tudom, hogy ez egy nyerő csapat, csak idő kérdése, mikor jön el a mi napunk.”

Romain Grosjean

Az idény meglepetésembere, már ami az időmérőket illeti. Ugyanakkor roppant balszerencsés, hat versenyből hármat az első körben történt ütközés miatt adott fel, a  lehetséges 371 versenykörből a mezőnyben a legkevesebbet, mindössze 183-at teljesített.
Kilátások. Először fog Kanadában versenyezni, de a melbourne-i 3. rajtpozíciója azt mutatja, hogy nem kell aggódnia az ismeretlen pálya miatt. Higgadtnak kell maradnia a rajtnál, ha esélyt akar hagyni magának a dobogóra.
„Két biztató futam után nem hiányzott a monacói rajtbaleset, szükségem van egy zökkenőmentes nagydíjra, hogy megmutathassam, mit tudok. Nagyon várom a versenyt, sok jót hallottam a pályáról, amelyet illik tisztelni.”

TOVÁBBI CSAPATOK
 FORCE INDIA

Paul di Resta

 Megbízhatóan versenyez a skót, a vb-n Pérez és Kobajasi között áll egy jóval lassabb autóval. Okosan kidolgozott versenystratégiája és kíméletes autóvezetése láttán nem csoda, hogy a McLarennel és a Mercedesszel is szóba hozták.

Nico Hülkenberg

 Bár a Toro Rossóhoz hasonlóan a Force India még nem mutatta jelét annak, hogy képes lenne a Sauberéhez és a Williamséhez hasonló bravúrokra, a csapatnál biztosak benne, hogy előbb-utóbb sikerülni fog. Hülkenberg a kiszámíthatatlan Montrealban bizonyíthat.

 SAUBER

Kobajasi Kamui

 A japánok egyik legnagyobb F1-es momentumának számít Szato Takuma Alonsóval szemben bemutatott előzése 2007-ből, Kobajasi azzal a céllal vághat neki a hétvégének, hogy legalább akkora bravúrt mutasson be, vagy legalábbis javítson tavalyi 7. helyezésén.

Sergio Pérez

 Pérez a tavalyi monacói balesete miatt kihagyta a Kanadai Nagydíjat, amelyen az idén állhat rajthoz először. A Malajziai Nagydíj óta őt üldöző balszerencse miatt eredményekben nem mutatkozik meg gyorsasága. Montrealban muszáj lesz elkerülnie a falat, mert bizony hajlamos a hibázásra.

 TORO ROSSO

Daniel Ricciardo

 „Monacóba menet a repülő légkondijától elment a hangom, és nem tudtam beszélni. A mérnökömmel azt találtuk ki, hogy a verseny alatt ő beszél, én pedig néhány nyomógomb segítségével válaszolok, amit a telemetrián lát. Működött, de nem volt ideális.”

Jean-Éric Vergne

 A Toro Rosso szerelői a Monacói Nagydíj hajrájában intermediate gumikat szereltek Vergne autójára, ami néhány szakértő szerint akár győzelmet is ért volna a franciának, ha a szemerkélő eső intenzívebbé vált volna. Így viszont 12. lett, és várnia kel az áttörésre.

 WILLIAMS

Pastor Maldonado

 A monacói hétvégén egy csapásra mindent tönkretett, amit Barcelonában felépített, amiért súlyos kritikát kapott, nem érdemtelenül. Kanadában talpra állhat, de ehhez a falakat és a többi autót is el kell kerülnie – ugyanis ő még mindig ugyanaz a hibázásra hajlamos pilóta.

Bruno Senna

 Senna egy brazil lapnak elmondta, úgy érzi, ártalmas számára, hogy a csapat finn tesztpilótája, Valtteri Bottas csakis helyette szerepel a nagydíjak első szabadedzésein, nem Maldonado helyett, így ugyanis nem ismerheti meg úgy a Pirelli-gumikat.

 CATERHAM

Heikki Kovalainen

 A finn Monacóban megszerzett 13. helyezésének köszönhetően a Caterham áll konstruktőr-vb 10. helyén, ami rengeteg pénzt jelentene az idény végén, de Montrealban is lehet számítani annyi kiesőre, hogy a montreali eredmény sorsdöntő legyen.

 Vitalij Petrov

 Petrov az ausztráliai dobogós helyezése után Montrealban érte elé második legjobb tavalyi eredményét, a 10. helyről indulva 5. lett. A Caterhamnél ezek az eredmények álomszerűek, ráadásul a versenyen esőre sem lehet számítani.

 HRT

Narain Karthikeyan

 „Remélem, Montreal hű marad önmagához, és esni fog, ami különleges lehetőséget teremtene számunkra.”

Pedro de la Rosa

 Tavaly a Saubernél Pérezt helyettesítette Montrealban, a 17elyről indulva a 12. helyen ért célba.

 MARUSSIA

Timo Glock

 Az év elején súlyos kasztniproblémával küszködő német autóját sikerült megjavítania a Marussiának, Glock Monacóban ismét élvezte a vezetést.

Charles Pic

 A franciának és csapattársának még a Kanadai és az Európai Nagydíjat kell a mostani autóval teljesítenie, mielőtt jön egy nagyszabású fejlesztés a Brit GP-n.