Bemutatkozott az Aston Martin (Fotók: Twitter/AstonMartinF1)

 

A címvédő Mercedes, illetve az Alpine hétfői autóbemutatóját követően a Racing Pointból átalakult Aston Martin tartott online leleplezést. A Formula–1-be 61 év szünet után visszatérő, 1913-ban alapított autógyártó megadta a módját, hiszen a látványos online prezentáció keretein belül nemcsak leplezte le az AMR21 kódjelet kapó gépét, amely hagyományos zöldbe öltözött, hanem még a tengerentúli amerikaifutball-liga (NFL) sztárja, Tom Brady is beköszönt, és elmondta, az Aston Martinnak szurkol az idén. 

 

A gépen feltűnt az új főszponzor, a Cognizant, illetve az akkor még Force India néven futó istállóhoz 2017-ben csatlakozó, s most partnerségét vele meghosszabbító BWT is, így a vízenergiával foglalkozó cég nyomán a korábbi rózsaszín sem tűnt el teljesen az autóról. 

 AZ ASTON MARTIN AZ F1-BEN
 A brit autógyártó az 1959-es és az 1960-as bajnokságban összesen öt versenyen állt rajthoz. Ezt követően 2018-tól a Red Bull névadó szponzoraként volt jelen a „száguldó cirkuszban", mielőtt idén visszatért volna a rajtrácsra.

A története során a hatodik alkalommal nevet váltó alakulatot sorozatban a harmadik évben erősíti Lance Stroll, a pályafutása alatt eddig egy pole pozíciót és három dobogós helyezést begyűjtő kanadai az elküldött Sergio Pérez helyére szerződtetett Sebastian Vettel mellett bizonyíthat az ülését megkérdőjelező kritikusoknak.

Igaz, nemcsak a csapattulajdonos Lawrence Stroll fiára fog sok szempár szegeződni, hanem a négyszeres világbajnokra is, hiszen a pilótát sokan leírták már az elmúlt évek kudarcai és hibái után, új csapata mégis a felemelkedést várja tőle. 

Több szakértő, és korábbi versenyző, köztük 2016 világbajnoka, Nico Rosberg is arra számít, hogy a német újra visszatalál a régi formájához az új környezetben, s a csapatfőnök, Otmar Szafnauer is nagy reményeket fűz a pilóta érkezéséhez. A Ferrarival történt szakítás után a visszavonulás lehetőségét is fontolgató Vettel már a gyárlátogatások alkalmával jó benyomást tett az új csapatára, az egyik mérnök úgy fogalmazott, a tudásra szomjazó versenyző olyan, mintha egy igazi teljesítménymérnököt ültettek volna a volán mögé.

 

A silverstone-i team nem kis célokkal vág neki az új korszaknak: Pérez tavalyi Szahíri Nagydíjon aratott győzelmét megismételné, illetve tovább is gyarapítaná, és már az idén is állandó tagjává válna az élmezőnynek, a következő években pedig a világbajnoki címet is megcélozná. 

Az idei szép eredményeknek jó alapot adhat az előző évi, részben a motorbeszállítójáról, a Mercedesről másolt autója, és az, hogy a nagy szabályváltoztatások 2022-re történt halasztása miatt meg volt kötve a csapatok keze a fejlesztéseknél. A gárdának ráadásul lehetősége nyílt, hogy zseton felhasználása nélkül átvegye a Mercedes egyes tavalyi elemeit, így miután az AlphaTauri nem élt a hasonló esélyével, a riválisaihoz képest több mozgástere is volt. 

 

Az alakulatnál emellett hosszú idő után biztosított a pénzügyi helyzet, épül az új főhadiszállás, és több szponzor is csatlakozott hozzá, így minden biztosított ahhoz, hogy egy sikeres új éra vegye kezdetét. A tavaly negyedik helyen végző alakulat a másolós botrány nyomán kiszabott pontlevonása nélkül a harmadik helyen is zárhatott volna, így az idén nem lehet más a célja, mint még közelebb kerülni a legnagyobb esélyesnek számító Mercedeshez és Red Bullhoz, illetve közvetlen mögöttük zárni a bajnokságban. 

 

A teamnek ehhez ki kellene küszöbölnie a tavaly többször is jelentkező megbízhatósági gondjait, de a legnagyobb kérdőjelet inkább a versenyzői felállása jelenti, hiszen Stroll teljesítménye továbbra sem kiegyensúlyozott, s nemegyszer is szenvedett a kocsival, míg Vettelnek nemcsak hozzá kell szoknia az új csapatához, de vissza is kell találnia régi önmagához.

Hogy formajavuláshoz tényleg elég volt-e egy új, támogató környezet, vagy hosszabb út áll még a német előtt, azt nem lehet tudni, de talán a március 12. és 14. között esedékes téli teszt ad némi betekintést abba, hogyan is áll a csapat és a versenyzői egymáshoz képest. 

A csapat már csütörtökön pályára viszi az ARM21-est egy filmforgatási nap keretein belül Silverstone-ban. 

 

Az autóbemutatók sorát a Haas folytatja, az idén a Mick Schumacher, Nyikita Mazepin párossal induló amerikai csapat csütörtök reggel prezentálja 2021-es versenygépe, a VF21-es festését. 

CSAPAT
DÁTUM
MERCEDES
Bemutatkozott a Mercedes 2021-es gépe
FERRARIMárcius 10.
RED BULL-HONDALehullt a lepel Verstappen és Pérez 2021-es autójáról
ALPINE
Íme, az Alpine első autója, az A521-es
HAAS-FERRARIMárcius 4.
MCLAREN-MERCEDESBemutatkozott az új McLaren-Mercedes – képek
ASTON MARTIN-MERCEDES
Március 3.
ALFA ROMEO-FERRARI
Megújult festéssel mutatkozott be az Alfa Romeo idei gépe
ALPHATAURI-HONDA
Új külsőt kapott az AlphaTauri 2021-es versenygépe – képek
WILLIAMS-MERCEDESMárcius 5.