A helyszínen az előző évben kettős győzelmet ünneplő és a konstruktőri bajnokságot toronymagasan vezető McLaren fő esélyesként érkezett meg a jubileumi 40. Magyar Nagydíjnak otthont adó Hungaroringre is, és ahogyan arra számítani lehetett uralta a két pénteki szabadedzést. Ami a házon belüli csatát illeti, a pályát nagyon szívlelő Lando Norris volt a gyorsabb, a brit versenyző a nyitányon még mindössze 19 ezreddel , míg a második gyakorláson már közel három tizedmásodperccel előzte meg az egyéni vb-összetettet 16 ponttal vezető csapattársát, Oscar Piastrit, aki tavaly pont Mogyoródon szerezte meg pályafutása első győzelmét.
„Már az első körtől fogva jónak érződött az autó, és valamennyi köröm remekül sikerült. A második tréning vége kissé zaklatottabb volt, és vétettem néhány hibát alacsony üzemanyagszint mellett. Persze ez része a gyakorlásnak, mint ahogyan a határok megtalálása is. Úgy gondolom, tudom, mit akarok a kocsitól, de talán nehezebb feladat lesz kihozni ezt belőle. Jobb autó áll a rendelkezésemre, mint tavaly, de kemény kihívóim vannak.”
Piastri nem volt tökéletesen elégedett a McLarennel, de összességében úgy érezte, a tempó és a teljesítmény adva van. „Általában véve elégedett vagyok a ma elvégzett munkával. Változtatnunk kellett néhány dolgon, hogy megpróbáljuk valamivel jobbá tenni az autót, de a teljesítmény végig nagyon jó volt. Mindent egybevetve egészen elégedett vagyok. Néhány dolgon még javítani kell, nem ez volt a legsimább második edzésem, de szerintem a tempó remek. Izgatottan várom a hétvége folytatását.”
Noha Charles Leclerc a csütörtöki sajtónapon még arról beszélt, hogy messze a Hungaroring a legrosszabb pályája, mindkét pénteki gyakorláson ő került a legközelebb a címvédő wokingi csapathoz. A monacói a nyitányon 217, míg a folytatásban 399 ezredet kapott a gyorsabbik McLarentől, míg a Hungaroringet rendkívül kedvelő és a helyszínen a pole pozíciós, valamint a győzelmi rekordot is tartó Lewis Hamilton kissé szenvedett a Ferrari volánja mögött. A hétszeres világbajnok ötödik és hatodik hellyel hangolódhat a szombati eseményekre.
„Eddig pozitív érzéseim vannak az autóval kapcsolatban. Még meg kell tennünk néhány lépést a megfelelő irányba előre, de egyelőre jók a megérzéseim – kezdte az összegzést Leclerc, majd felelt arra a kérdésre is, hogy a Scuderia a közvetlen riválisai, így a Mercedes és a Red Bull előtt van-e. – Egyelőre igen, de sosem szabad leírni őket. Mindig sok a változó péntekről szombatra, így ki kell várnunk, mi lesz, amikor szombaton megérkezünk, és hogyan marad-e a mostani erősorrend az új körülmények között is.”
Nem meglepő módon Hamilton már nem volt olyan elégedett, mint a márkatárs a nyitó nap végén. „Nem zártam jó napot. Nagyon-nagyon küszködtem az egyensúllyal, és eléggé eltért attól, mint amit az előző években tapasztaltam itt. Két különböző dolgot is kipróbáltunk, és igyekeztünk eltüntetni az első edzésen tapasztalt egyensúllyal kapcsolatos problémák egy részét. Megváltoztattuk a kocsit a második tréningre, de továbbra is kiszámíthatatlan volt az egyensúly, kanyarról kanyarra változott, szóval nem arról van szó, hogy simán alul- vagy túlkormányzott lett volna.”
„Nagyon messze vagyunk attól, hogy sínen mennénk, nagyon nincs meg az egyensúly. De azt hiszem, a gumi hőmérsékletekkel lehet összefüggésben vagy valami ilyesmi, szóval megpróbálunk a dolgok végére járni szombatig – jelentette ki, majd reagált arra a felvetésre is, hogy elérhető lehet-e a második sor a számára. – Charles egész nap gyors volt, és általában véve elégedett az autóval. Ami engem illet, eléggé nagy lemaradásban vagyok, szóval eléggé kétlem.”
Nem kezdett jól a bajnoki címvédő Max Verstappen Magyarországon, az első szabadedzésen közel 9 tized hátránnyal a kilencedik lett, majd a folytatásban már az első tízből is kiszorult, és 1.2 másodperc lemaradással csak a 14. pozíciót foglalta el. A holland pilótának a csalódást keltő tréningek után a sportfelügyelőknél is volt jelenése: a második edzésen egy rongyot hajított ki az autójából a 3-as kanyarnál. Az ítélethozók az eset miatt végül nem őt, hanem a csapatot vonták felelősségre veszélyes kiengedés gyanújával, és figyelmeztetést szabtak ki.
„Nagyon kemény napunk volt, nem igazán volt tapadásunk, és az egyensúly is rossz volt, szóval nincs pontos válasz arra, hogy mi a probléma. Semmi sem működik, ezt mindenképpen ki kell vizsgálnunk az éjszaka folyamán. Eddig ez nem a mi hétvégénk. Biztos vagyok benne, hogy ennél jobbak lehetünk, de a mai nap elég rossz volt, szóval meg kell értenünk, hol a tempó, és mi okozza azt, hogy ilyen nagy gondunk van a kocsival.”
„A McLaren szárnyal, de sok tempót találhatunk még, hogy közelebb kerüljünk a második helyhez – magyarázta, majd beszélt az incidensről is. – Egy törölköző volt, amivel normális esetben az arcodat törlöd le, amikor visszamész, de ott volt a kocsiban akkor is, miután kihajtottam. Ahelyett, hogy becsússzon a lábaim közé, ami veszélyes lehetett volna, inkább megváltam tőle a lehető legbiztonságosabb módon, szerintem a sportfelügyelők meg fogják érteni” – mondta még az ítélet kihirdetése előtt.
MAGYAR NAGYDÍJ, AZ 1. SZABADEDZÉS VÉGEREDMÉNYE | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:16.052 | átlag: 207.379 km/ó | 26 kör |
2. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:16.071 | 0.019 mp h. | 30 |
3. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:16.269 | 0.217 | 28 |
4. | Isack Hadjar | francia | Racing Bulls-Honda | 1:16.681 | 0.629 | 31 |
5. | Lewis Hamilton | brit | Ferrari | 1:16.734 | 0.682 | 28 |
6. | Oliver Bearman | brit | Haas-Ferrari | 1:16.878 | 0.826 | 26 |
7. | Andrea Kimi Antonelli | olasz | Mercedes | 1:16.880 | 0.828 | 26 |
8. | George Russell | brit | Mercedes | 1:16.925 | 0.873 | 26 |
9. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:16.940 | 0.888 | 25 |
10. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:16.958 | 0.906 | 25 |
11. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:16.984 | 0.932 | 28 |
12. | Esteban Ocon | francia | Haas-Ferrari | 1:17.004 | 0.952 | 26 |
13. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:17.123 | 1.071 | 27 |
14. | Liam Lawson | új-zélandi | Racing Bulls-Honda | 1:17.184 | 1.132 | 29 |
15. | Carlos Sainz | spanyol | Williams-Mercedes | 1:17.195 | 1.143 | 31 |
16. | Felipe Drugovich | brazil | Aston Martin-Mercedes | 1:17.269 | 1.217 | 26 |
17. | Cunoda Juki | japán | Red Bull-Honda | 1:17.393 | 1.341 | 27 |
18. | Franco Colapinto | argentin | Alpine-Renault | 1:17.464 | 1.412 | 29 |
19. | Gabriel Bortoleto | brazil | Sauber-Ferrari | 1:17.652 | 1.600 | 17 |
20. | Paul Aron | észt | Sauber-Ferrari | 1:19.788 | 3.736 | 9 |
MAGYAR NAGYDÍJ, A 2. SZABADEDZÉS VÉGEREDMÉNYE | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:15.624 | átlag: 208.552 km/ó | 27 kör |
2. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:15.915 | 0.291 mp h. | 30 |
3. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:16.023 | 0.399 | 28 |
4. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:16.119 | 0.495 | 28 |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:16.233 | 0.609 | 25 |
6. | Lewis Hamilton | brit | Ferrari | 1:16.329 | 0.705 | 28 |
7. | George Russell | brit | Mercedes | 1:16.417 | 0.793 | 27 |
8. | Isack Hadjar | francia | Racing Bulls-Honda | 1:16.427 | 0.803 | 30 |
9. | Cunoda Juki | japán | Red Bull-Honda | 1:16.485 | 0.861 | 30 |
10. | Andrea Kimi Antonelli | olasz | Mercedes | 1:16.520 | 0.896 | 26 |
11. | Oliver Bearman | brit | Haas-Ferrari | 1:16.567 | 0.943 | 27 |
12. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 1:16.680 | 1.056 | 31 |
13. | Esteban Ocon | francia | Haas-Ferrari | 1:16.704 | 1.080 | 29 |
14. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:16.791 | 1.167 | 25 |
15. | Liam Lawson | új-zélandi | Racing Bulls-Honda | 1:16.812 | 1.188 | 29 |
16. | Carlos Sainz | spanyol | Williams-Mercedes | 1:16.874 | 1.250 | 32 |
17. | Gabriel Bortoleto | brazil | Sauber-Ferrari | 1:16.946 | 1.322 | 29 |
18. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:17.021 | 1.397 | 30 |
19. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:17.043 | 1.419 | 25 |
20. | Franco Colapinto | argentin | Alpine-Renault | 1:17.159 | 1.535 | 29 |
40. MAGYAR NAGYDÍJ | |
AUGUSZTUS 1., PÉNTEK | |
1. szabadedzés | 1. Norris 1:16.052 |
2. szabadedzés | 1. Norris 1:15.624 |
AUGUSZTUS 2., SZOMBAT | |
3. szabadedzés | 12.30 |
Időmérő | 16.00–17.00 |
AUGUSZTUS 3., VASÁRNAP | |
A verseny (70 kör, 306.63 km) rajtja | 15.00 |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Holland Nagydíj, Zandvoort | augusztus 31., 15.00 |
Olasz Nagydíj, Monza | szeptember 7., 15.00 |
Azeri Nagydíj, Baki | szeptember 21., 13.00 |