Charles Leclerc a Ferrari idei első pole pozícióját szerezte meg, a monacói versenyző Magyarországon először, míg pályafutása során a 27. alkalommal várhatja az élről a piros lámpák kialvását vasárnap. Az újabb elsőség révén Mika Häkkinent előzte utasította maga mögé, és foglalja el az örökranglista 11. helyét.
A Ferrari 2017 után először indulhat az élről Magyarországon, akkor Sebastian Vettel a pódium felső fokára váltotta az időmérős sikert. A Scuderia a negyedik különböző csapat, amelyik pole pozíciót szerzett az idén, míg Leclerc az ötödik a versenyzők között.
A Magyar Nagydíj harmadik szakasza volt eddig a legszorosabb a Formula–1 történetében, mindössze 543 ezred választotta el egymástól az első tíz helyezettet. Ráadásul rendkívül kiélezett csata alakult ki az élmezőnyben is: az első és a negyedik pozícióban záró pilóta között csupán 53 ezredmásodperc volt a különbség – 1961-es Brit Nagydíj óta a mostani volt a legszorosabb top 4. Magyarországon egyébként nem egyedi a szoros kvalifikáció: 2022-ben 44, 2023-ban 3, 2024-ben 22, míg most 26 ezred döntött a rajtelsőségről.
Leclerc úgy szerezte meg a rajtelsőséget, hogy a Ferrari volt az egyetlen csapat, amelyik lassabb kört jegyzett az időmérőn, mint az edzéseken, a monacói pole pozíciót érő köre 57 ezreddel maradt el a gyakorlásokon elért legjobb idejénél. Mindezek mellett mégis a monacói volt az egyetlen pilóta, akinek sikerült javulnia a Q2 és a Q3 között.
Oscar Piastri sorozatban a harmadik nagydíjon kvalifikálja magát a második rajthelyre, és ebből a pozícióból indult egy évvel ezelőtt is a Hungaroringen, amikor kissé ellentmondásos körülmények között szerezte meg karrierje első sikerét. Érdekesség, hogy az ausztrál pilóta többször diadalmaskodott a második pozícióból, mint az elsőből. Az első sor páratlan oldala három, míg a páros négy sikert hozott.
A harmadik pozíciót megszerző Lando Norris először kapott ki a csapattársától a mogyoródi időmérőn. A második soron vele osztozó George Russell eközben karrierje során most jutott be a második alkalommal a Q3-ba Magyarországon.
A helyszínen pályafutása első sikerét elkönyvelő Fernando Alonso az Aston Martin idei legjobb eredményét állította be az ötödik rajtpozíciójával, míg a mögötte végző márkatárs, Lance Stroll az idei legjobb eredményét jegyezte a hungaroringi kvalifikáción. Bár csupán 17 ezred volt a különbség a két Aston Martin-pilóta között, a spanyol immár zsinórban a 26. alkalommal győzte le a csapattársát egy körön.
A mogyoródi kvalifikáción Gabriel Bortoleto is az idei legjobb teljesítményét nyújtotta, mivel korábban még nem rajtolhatott a nyolcadik rajthelynél előkelőbb pozícióból. A másik Sauber eközben már a Q1-ből sem jutott tovább, Nico Hülkenberg a 19. lett, amivel újabb időmérős vereséget szenvedett el házon belül. Ez volt a hetedik alkalom az idén, hogy a brazil volt a gyorsabb, míg a német hatszor győzte le a márkatársát.
Max Verstappen ezzel szemben az idei legrosszabb rajthelyét könyvelhette el, bár a holland már tíz különböző rajtkockából aratott sikert, a nyolcadikat még nem sikerült a dobogó felső fokára váltania. A holland jelenlegi csapatával, a Red Bull-lal a 200. nagydíjrajtjára készül
Lewis Hamilton először nem jutott be az időmérő utolsó szakaszába a Hungaroringen úgy, hogy nem pusztán a teljesítményen múlt, hiszen 2014-ben technikai gond miatt esett ki már a Q1-ben.
MAGYAR NAGYDÍJ, AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE | ||||
1. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:15.372 |
2. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:15.398 |
3. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:15.413 |
4. | George Russell | brit | Mercedes | 1:15.425 |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:15.481 |
6. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:15.498 |
7. | Gabriel Bortoleto | brazil | Sauber-Ferrari | 1:15.725 |
8. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:15.728 |
9. | Liam Lawson | új-zélandi | Racing Bulls-Honda | 1:15.821 |
10. | Isack Hadjar | francia | Racing Bulls-Honda | 1:15.915 |
11. | Oliver Bearman | brit | Haas-Ferrari | 1:15.694 |
12. | Lewis Hamilton | brit | Ferrari | 1:15.702 |
13. | Carlos Sainz | spanyol | Williams-Mercedes | 1:15.781 |
14. | Franco Colapinto | argentin | Alpine-Renault | 1:16.159 |
15. | Andrea Kimi Antonelli | olasz | Mercedes | 1:16.386 |
16. | Cunoda Juki | japán | Red Bull-Honda | 1:15.899 |
17. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:15.966 |
18. | Esteban Ocon | francia | Haas-Ferrari | 1:16.023 |
19. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 1:16.081 |
20. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:16.223 |
AZ ELSŐ KÉT SZAKASZ VÉGEREDMÉNYE | |||||
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Piastri | 1:15.211 | 1. | Norris | 1:14.890 |
2. | Alonso | 1:15.281 | 2. | Piastri | 1:14.941 |
3. | Hadjar | 1:15.516 | 3. | Stroll | 1:15.129 |
4. | Norris | 1:15.523 | 4. | Russell | 1:15.201 |
5. | Leclerc | 1:15.582 | 5. | Alonso | 1:15.395 |
6. | Bortoleto | 1:15.586 | 6. | Leclerc | 1:15.455 |
7. | Russell | 1:15.627 | 7. | Hadjar | 1:15.469 |
8. | Sainz | 1:15.652 | 8. | Verstappen | 1:15.547 |
9. | Stroll | 1:15.673 | 9. | Lawson | 1:15.630 |
10. | Hamilton | 1:15.733 | 10. | Bortoleto | 1:15.687 |
11. | Verstappen | 1:15.736 | 11. | Bearman | 1:15.694 |
12. | Bearman | 1:15.750 | 12. | Hamilton | 1:15.702 |
13. | Antonelli | 1:15.782 | 13. | Sainz | 1:15.781 |
14. | Lawson | 1:15.849 | 14. | Colapinto | 1:16.159 |
15. | Colapinto | 1:15.875 | 15. | Antonelli | 1:16.386 |
16. | Cunoda | 1:15.899 | |||
17. | Gasly | 1:15.966 | |||
18. | Ocon | 1:16.023 | |||
19. | Hülkenberg | 1:16.081 | |||
20. | Albon | 1:16.223 |
40. MAGYAR NAGYDÍJ | |
AUGUSZTUS 1., PÉNTEK | |
1. szabadedzés | 1. Norris 1:16.052 |
2. szabadedzés | 1. Norris 1:15.624 |
AUGUSZTUS 2., SZOMBAT | |
3. szabadedzés | 1. Piastri 1:14.916 |
Időmérő | 1. Leclerc 1:15.372 |
AUGUSZTUS 3., VASÁRNAP | |
A verseny (70 kör, 306.63 km) rajtja | 15.00 |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Holland Nagydíj, Zandvoort | augusztus 31., 15.00 |
Olasz Nagydíj, Monza | szeptember 7., 15.00 |
Azeri Nagydíj, Baki | szeptember 21., 13.00 |