A Ferrari már a kezdetektől fogva meglepően erős formát mutatott Silverstone-ban, Lewis Hamilton az első, míg Charles Leclerc a harmadik szabadedzésen bizonyult a leggyorsabbnak, miközben a brit, olasz páros állt az élen az időmérő második szakaszának végén is. A hétszeres világbajnok aztán az első Q3-as próbálkozások után is ott volt a második helyen, azonban amikor igazán számított, sem ő, sem a csapattársa nem tudta összetenni a kört, aminek a csalódást keltő ötödik-hatodik rajtpozíció lett eredménye.
Az első két szektor után még előnyben lévő Hamilton az utolsó kanyarokban vesztett rajta, és 203 ezreddel maradt le a rajtelsőségről hazai közönség előtt. „A köröm egészen rendben volt, aztán a végén vesztettem némi időt az utolsó kanyarban, ami nélkül az első sorba vagy legalább a harmadik helyre kerülhettem volna. Alulkormányzottá vált a kocsi a 16-os kanyarnál, és otthagytam nagyjából egy tizedet. Késhegyen táncoltunk, és mindent kipréseltem az autóból, amit csak tudtam. Összességében véve erős hétvégénk van eddig. Határozottan jobban érzem magam a gépben a beállítások és az egyensúly szempontjából is.”
„Ez a pálya hihetetlen, a közönség elképesztő, de szükségünk lett volna még egy kicsire, nagyjából egy tized teljesítményre az autóban, hogy valamivel közelebb kerüljünk az élmezőnyhöz – magyarázta a hétszeres világbajnok, aki még nem mondott le arról, hogy vasárnap sorozatban a 12. alkalommal is felálljon a dobogóra szülőhazájában. – Természetesen álmodozni fogok róla este, és vasárnap megpróbálom valóra váltani. Úgy gondolom, az időjárás érdekesnek ígérkezik, a verseny talán száraz lesz, de király lenne, ha szemerkélne, vagy... Majd meglátjuk!”
Hamiltont nem lepte meg Max Verstappen rajtelsősége. „A Red Bull a Q3 második körében mindig a semmiből jön, és mindig gyors, szóval nem ért meglepetésként. Úgy gondolom, nagyon-nagyon nehéz lesz legyőzni a McLareneket és a Red Bullt, de ha megvan az akarat, akkor megvan a mód is. Mindent bele fogok adni, kicsit hátrébb vagyunk annál, mint szeretném, de az időjárással és ezzel a csodálatos közönséggel...” – hagyta nyitva a gondolatát.
Míg a brit viszonylag higgadtan vette tudomásul a vártnál rosszabb eredményt hazai pályán, Leclerc elég frusztráltan fogadta a hatodik helyet, és már a rádióban káromkodásba kezdett. „Kib.szottul sz.r vagyok! Az vagyok!” – dühöngött.
„Nem voltam elég jó – jelentette ki már a Sky Sports kamerái előtt. – Sajnos az idén több olyan kvalifikáció volt, amit követően itt találtam magam azt mondva, mi lehetett volna, mit kellett volna, de végső soron, ha nem teszem bele a munkát, ha nem teszem össze a legjobb kanyarjaimat, akkor a hatodik leszek ahelyett, hogy ott lennék az első rajtsorban. Szóval csakis magamat hibáztathatom. Azért vagyok ilyen csalódott, mert korábban az időmérő jelentette az erősségemet. Már egy ideje azt érzem, hogy a versenyeken teljesítek, de a kvalifikációkon valami hiányzik.”
„Vannak bizonyos problémáink az autóval, amit a vezetéssel próbálunk áthidalni, és nem mindig egyszerű, de ez nem mentség. A hatodik pozícióból indulva nagyon nehéz lesz tiszta levegőt találni, de a lehető legjobb teljesítmény fogom nyújtani.”
BRIT NAGYDÍJ, RAJTSORREND | |||
---|---|---|---|
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda |
2. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes |
3. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes |
4. | George Russell | brit | Mercedes |
5. | Lewis Hamilton | brit | Ferrari |
6. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari |
7. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes |
8. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault |
9. | Carlos Sainz | spanyol | Williams-Mercedes |
10 | Andrea Kimi Antonelli* | olasz | Mercedes |
11. | Cunoda Juki | japán | Red Bull-Honda |
12. | Isack Hadjar | francia | Racing Bulls-Honda |
13. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes |
14. | Esteban Ocon | francia | Haas-Ferrari |
15. | Liam Lawson | új-zélandi | Racing Bulls-Honda |
16. | Gabriel Bortoleto | brazil | Sauber-Ferrari |
17. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes |
18. | Oliver Bearman** | brit | Haas-Ferrari |
19. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari |
20. | Franco Colapinto | argentin | Alpine-Renault |
*: 3 rajthelyes büntetés baleset okozásért az Osztrák Nagydíjon. **: 10 rajthelyes büntetés piros zászlós szakasz alatti szabályszegésért a harmadik edzésen. |
76. BRIT NAGYDÍJ | |
JÚLIUS 4., PÉNTEK | |
1. szabadedzés | 1. Hamilton 1:26.892 |
2. szabadedzés | 1. Norris 1:25.816 |
JÚLIUS 5., SZOMBAT | |
3. szabadedzés | 1. Leclerc 1:25.498 |
Időmérő | 1. Verstappen 1:24.892 |
JÚLIUS 6., VASÁRNAP | |
A verseny (52 kör, 306.198 km) rajtja | 16.00 |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps | július 27., 15.00 |
MAGYAR NAGYDÍJ, MOGYORÓD | augusztus 3., 15.00 |
Holland Nagydíj, Zandvoort | augusztus 31., 15.00 |