Kettős McLaren-siker és Hülkenberg-dobogó a kaotikus Brit Nagydíjon

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2025.07.06. 15:25
null
Norris először nyert hazai pályán (Fotó: AFP)
Lando Norris vezérletével a McLaren kettőse aratott győzelmet a Formula–1-es Brit Nagydíjon vasárnap. Harmadikként Nico Hülkenberg (Sauber) szelte át a célvonalat, a német pilóta pályafutása első dobogós helyezését szerezte meg. A negyedik Lewis Hamilton (Ferrari) lett, míg az első ötöst a hibázó Max Verstappen (Red Bull) tette teljessé a kaotikus futam végén.

Max Verstappen megint a semmiből érkezve szerezte meg a pole pozíciót, így ő várhatta az élről a piros lámpák kialvását az év tizenkettedik versenye előtt, Silverstone-ban. A címvédő mellől a vb-éllovas, Oscar Piastri rugaszkodhatott el, míg a második sorban két hazai pilóta, Lando Norris és George Russell foglalhatott helyet. Egy sorral hátrébb a két Ferrari parkolt le, élén a helyszínen rekordtartó Lewis Hamiltonnal, aki szülőhazájában hajszolta az első dobogóját piros színben.

Az élmezőnyben több különböző irányt választottak a csapatok a beállítások terén, a Red Bull kis, a Ferrari nagy leszorítóerős csomag mellett döntött, miközben a McLaren valahol a kettő között helyezkedett el, ami érdekes csatát ígért száraz és vizes körülmények között is.

Az időmérő első szakaszában hibázó és egyre nagyobb teljesítménykényszerben versenyző Franco Colapinto a huszadik rajtkocka helyett a bokszutcából várta az 52 körös versenyt, csapata ugyanis hozzányúlt az Alpine-hoz, amivel megsértette a parc fermé szabályokat. Az argentin végül is nem tudott elrajtolni, mivel gondok adódtak a váltójával.

Ami az időjárást illeti, már a kvalifikáción is lógott az eső lába, majd szombatról vasárnap reggelre virradóan leszakadt az ég Silverstone-ban. A csapadék reggeltől több ütemben áztatta el a pályát, és pont a futam előtti bokszutca nyitás idején zendített rá újra, majd hagyott alább fokozatosan. Noha a rajtra már részben kisütött a nap, a pálya nagyrészt továbbra is vizes volt, miközben újabb esőzésekre volt kilátás, így a mezőny kivétel nélkül köztes esőgumi mellett döntött – legalábbis eleinte. Az autók ugyanis a biztonsági autó mögött kezdték meg a felvezető kört, amelynek végén több pilóta, Russell, Leclerc, Isack Hadjar, Gabriel Bortoleto, Oliver Bearman, Franco Colapinto is a boksz felé vette az irányt, és slick gumikra váltott, így tizennégyen álltak fel a rajtrácsra.

Verstappen jól jött el a rajtnál, megtartotta a vezetést Piastri és Norris előtt, negyedikként Hamilton fordult el, majd Pierre Gasly tette teljessé az első ötöst, hátrébb pedig Esteban Ocon és Liam Lawson találkozott egymással, utóbbi nem is tudta folytatni, és mivel megállt a pályán, virtuális biztonsági autós szakasz lépett érvénybe.

Ezt kihasználva Antonelli is úgy határozott, hogy száraz pályára alkalmas abroncsra vált, az élmezőny ugyanakkor továbbra is kitartott. Azt, hogy a pályaviszonyok nem voltak ideálisak, jól jelezte, hogy Bortoleto eldobta a Saubert a korlátozás vége után, ami rövidesen újabb vsc-fázist eredményezett. Ekkor a két Aston Martin állt ki slick abroncsokért, tette ezt úgy, hogy közben a horizonton sokasodni kezdtek a sötét fellegek.

Az újraindításnál Verstappen még megtartotta a vezetést, ám Piastri nem eresztette, és a 8. körben megelőzte, amivel az élre állt, és gyorsan állva hagyta a szemlátomást kissé küszködő Red Bull-ost. Az ígért eső a 10. körben meg is érkezett, s néhányan, köztük Antonelli is azonnal kiállt, és újra köztes esőgumira váltott.

A következő körökben még tovább nőtt az eső intenzitása, ami szinte mindenkit a bokszba kényszerített: Piastri maradt az élen, miközben Norris a pályán megszerzett második helyet a bokszban vesztette el Verstappennel szemben, mert a McLaren elrontotta a cseréjét. A negyedik helyre Lance Stroll lépett előre, majd Nico Hülkenberg alkotta az első ötöst a jó ritmusban történt váltásuknak köszönhetően. A hatodik pozícióban Gasly következett, majd a köztes esőgumit a rajt óta koptató Ocon, Hamilton, Russell és Fernando Alonso tette teljessé az első tízest, amikor a rosszabbodó körülmények miatt pályára kellett küldeni a biztonsági autót.

Az újraindítás után mindössze néhány kanyart tudott megtenni a mezőny, de ez is elég volt Hamiltonnak, hogy két autót is megelőzzön. A hétszeres bajnokot először a korábbi csapattársa, Russell előzte meg, de a Mercedes-pilóta közben beragadt Ocon mögé, amit a Ferrari kihasználva elment mindkét vetélytársa mellett. Hátrébb Hadjar hátulról beleszállt Antonellibe, a rossz látási viszonyok miatt ugyanis nem érzékelte, hol van az előtte haladó.

A Racing Bulls eléggé összetört, de szerencsére a versenyző sértetlenül szállt ki belőle, míg Antonelli számára néhány kör múlva ért véget a futam, amely közben újra biztonsági autó mögött folytatódott, mivel a takarítás idejére megint korlátozás lépett érvénybe. Az újabb újraindításnál először Piastri fékezett vissza hirtelen a mezőny élén, amiért nem sokkal később 10 másodperces időbüntetést kapott, aztán Verstappen hibázott, majdnem eldobva a Red Bullt.

Noha a holland nem törte össze autóját, rengeteg pozíciót vesztett, s egészen a tizedik helyig esett hátra, így a második pozícióba Norris lépett előre, majd Stroll, Hülkenberg és Gasly alkotta a top 5-öt, miközben Russell a Ferrari vezethetőségére panaszkodó Hamiltont megelőzte a hatodik helyért. A hétszeres bajnok azonban nem töltött el sok időt a Mercedes mögött, hamarosan visszaelőzte a honfitársát, néhány körön belül pedig Gaslyt is maga mögé utasította, s elkezdte lopni a távolságot az egymással harcoló Stroll és Hülkenberg mögött.

Az élen eközben a két McLaren tekintélyes előnyre tett szert, Piastri előnye mindössze 2.5 szekundum körül alakult Norris előtt, a harmadik helyen haladó Stroll lemaradása viszont már a 20 másodpercet is meghaladta. Az Aston Martin kanadai pilótája a 35. körben két pozíciót is vesztett, először Hülkenberg, majd Hamilton ment el mellette, mialatt Verstappen Sainzot megelőzve a kilencedik helyre jött fel.

A mezőnyből elsőként Alonso döntött úgy, hogy visszavált száraz pályára alkalmas gumira, őt nem sokkal később Russell is követte, aki majdnem el is dobta a Mercedest, de végül nem törte össze. A 42-43. körben szinte mindenki a bokszutca felé vette az irányt, és Piastri egyúttal letöltötte a büntetését, aminek következtében Norris a pályán is átvette a vezetést. Ez az ausztrálnak nem igazán tetszett, a rádión jelezte, szeretné, ha a csapat megcserélni a pozíciót, mert nem értett egyet a büntetésével, a McLaren azonban nem szólt bele a csatába.

Hülkenberg megtartotta a harmadik helyet, majd Hamilton és Stroll sorakozott az első ötben, miközben a két Haas-versenyző egymással találkozott. A folytatásban Norris már nem engedte ki a kezéből  az első helyet, és először nyert hazai közönség előtt, amivel 8 pontra csökkentette lemaradását az egyéni összetettben a másodikként befutó Piastri mögött.

Hülkenberg kitartott a harmadik helyen, és a 239. (más források szerint a 240.) F1-es versenyén pályafutása első dobogós helyezését szerezte! A negyedik Hamilton lett, mögötte a végjátékban több előzést is bemutató Verstappen zárt. A hatodik helyen Gasly ért célba, aztán Stroll, Albon, Alonso és Russell következett az első tízben.

Folytatás három hét múlva a Belga Nagydíjjal.

BRIT NAGYDÍJ, A VERSENY VÉGEREDMÉNYE

1.Lando NorrisbritMcLaren-Mercedes- 
2.Oscar PiastriausztrálMcLaren-Mercedes6.812 mp h. 
3.Nico HülkenbergnémetSauber-Ferrari34.742 mp h. 
4.Lewis HamiltonbritFerrari39.812 mp h. 
5.Max VerstappenhollandRed Bull-Honda56.781 mp h. 
6.Pierre GaslyfranciaAlpine-Renault59.857 mp h. 
7.Lance StrollkanadaiAston Martin-Mercedes  
8.Alexander AlbonthaiföldiWilliams-Mercedes  
9.Fernando AlonsospanyolAston Martin-Mercedes  
10.George RussellbritMercedes  
11.Oliver BearmanbritHaas-Ferrari  
12.Carlos SainzspanyolWilliams-Mercedes  
13.Esteban OconfranciaHaas-Ferrari  
14.Charles LeclercmonacóiFerrari  
15.Cunoda JukijapánRed Bull-Honda1 kör h. 
 FELADTÁK  megtett körökkiesés oka
 Andrea Kimi AntonelliolaszMercedes23feladta
 Isack HadjarfranciaRacing Bulls-Honda17feladta
 Gabriel BortoletobrazilSauber-Ferrari3feladta
 Liam Lawsonúj-zélandiRacing Bulls-Honda0feladta
 Franco ColapintoargentinAlpine-Renault0feladta

 

A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA
PILÓTÁKGYŐZELEMDOBOGÓPONTSZERZÉSPONT
1. Oscar Piastri51014234
2. Lando Norris41013226
3. Max Verstappen2512165
4. George Russell1513147
5. Charles Leclerc411119
6. Lewis Hamilton13103
7. Andrea Kimi Antonelli1863
8. Alexander Albon846
9. Nico Hülkenberg1537
10. Esteban Ocon523
11. Isack Hadjar521
12. Lance Stroll420
13. Pierre Gasly419
14. Fernando Alonso416
15. Carlos Sainz613
16. Liam Lawson212
17. Cunoda Juki510
18. Oliver Bearman36
19. Gabriel Bortoleto14

 

KONSTRUKTŐRÖK 
1. McLaren-Mercedes460
2. Ferrari222
3. Mercedes210
4. Red Bull-Honda172
5. Williams-Mercedes59
6. Sauber-Ferrari41
7. Racing Bulls-Honda36
8. Aston Martin-Mercedes36
9. Haas-Ferrari29
10. Alpine-Renault19

 

76. BRIT NAGYDÍJ
JÚLIUS 4., PÉNTEK
1. szabadedzés1. Hamilton 1:26.892
2. szabadedzés1. Norris 1:25.816
JÚLIUS 5., SZOMBAT
3. szabadedzés1. Leclerc 1:25.498
Időmérő1. Verstappen 1:24.892
JÚLIUS 6., VASÁRNAP
Verseny1. Norris, 2. Piastri, 3. Hülkenberg
KÖVETKEZŐ VERSENYEK
Belga Nagydíj, Spa-Francorchampsjúlius 27., 15.00
MAGYAR NAGYDÍJ, MOGYORÓDaugusztus 3., 15.00
Holland Nagydíj, Zandvoortaugusztus 31., 15.00

 

 

Legfrissebb hírek

„Elég sokáig tartott, nem igaz?” – Hülkenberg 15 év és 239 nagydíj után először ünnepelt a dobogón

F1
3 órája

„Kib.szottul sz.r vagyok!” – Leclerc dühöngött az időmérő után

F1
2025.07.05. 21:25

„Voltak pillanatok, amikor csak vakartuk a fejünket” – a McLaren az időmérőn elbukott, de a versenyen nyerne

F1
2025.07.05. 20:26

Verstappen ellopta a show-t Silverstone-ban, az övé a pole pozíció az izgalmas időmérőn

F1
2025.07.05. 15:31

Bearman 10 rajthelyes büntetést kapott az autótörése után – hivatalos

F1
2025.07.05. 15:18

F, mint Formula, F, mint Fairytale – kritikánk az F1-ről, a nyár slágerfilmjéről

F1
2025.07.05. 13:57

Leclerc a leggyorsabb a két piros zászlós megszakítást hozó harmadik edzésen

F1
2025.07.05. 13:45

F1 75: Jim Clark körhátrányból állt az élre, mielőtt jött az utolsó körös dráma

F1
2025.07.05. 09:52
Ezek is érdekelhetik