A vb-éllovas Oscar Piastri a monacói vereség után visszavágott Spanyolországban, és az élről várhatta a piros lámpák kialvását a verseny előtt. Mellőle az egyéni összetettben őt három pont hátránnyal követő Lando Norris rugaszkodhatott el. A második sorban a pályán az elmúlt három évben kivétel nélkül győzedelmeskedő Max Verstappen, illetve a dobogóra visszavágyó George Russell foglalhatott helyet.
A kettős mögül az első ferraris pódiumát megcélzó Lewis Hamilton és Andrea Kimi Anonelli, míg a hetedik helyről az időmérőjét a jobb futam reményében feláldozó Charles Leclerc rajtolhatott, miközben az eredetileg a 14. rajtkockát megszerző Lance Stroll visszalépett, mert kéz- és csuklófájdalmai miatt nem tudta vállalni az indulást. Cunoda Juki eközben a bokszutcából volt kénytelen nekivágni a versenynek, miután a csapata megsértette a parc fermé-szabályokat.
Ami a gumiválasztást illeti, a bokszutcából induló Cunoda a közepes, míg az összes többi versenyző a lágy keveréket választotta a gumigyilkos Circuit de Barcelona-Catalunyán.
Piastri jól jött el, és sikerült megtartania a vezetést, míg Verstappennek sikerült beékelődnie a két McLaren közé. A negyedik-ötödik helyen a remekül rajtoló Ferrarik Hamilton, Leclerc sorrendben fordultak el, míg a két Mercedes a hatodik-hetedik pozícióban találta magát, miután Russell két helyet is vesztett, míg csapattársa, Antonelli kiszorult a bukótérbe.
Noha Verstappen eleinte tartotta a lépést Piastrival, az ausztrálnak sikerül több mint három másodperces előnyt kiépíteni, miközben a holland pilótának egyre inkább hátrafelé kellett figyelnie, hiszen Norris folyamatosan közeledett rá, s a tizedik körben már nyithatta a hátsó szárnyát is a gumikkal jobban küszködő Red Bull mögött. A brit a 13. körben utasította maga mögé a címvédőt, miközben hátrébb a Ferrari duója kergette egymást, de Leclerc nem igazán tudott fogást találni Hamiltonon úgy sem, hogy látszólag gyorsabb volt.
A csapat meg is elégelte a helyzetet, és a 10. körben arra kérte a britet, hogy engedje el maga mellett a csapattársát, amit meg is tett. Az élmezőnyből elsőként Verstappen szánta el magát kerékcserére, a holland a 13. körben kapott friss lágyakat, őt a 17. körben Hamilton, míg egy körrel később Leclerc követte, a Scuderia két versenyzője közepes gumin folytatta.
Verstappen eközben először Antonellit, majd Russellt előzte meg, a két Mercedes a 21-22. körben jött ki cserélni, míg a McLaren Norrisszal a 22., Piastrival a 23. körig nyújtotta el az első etapot. Noha az élre Verstappen állt, de viszonylag nagy volt a gumikülönbség, ami már akkor azt sugallta, a címvédő kettő helyet három kiálláson lesz.
Hátrébb eközben Liam Lawson és Alexander Albon bonyolódott kemény csatába, aminek következtében sérült a Williams első szárnya. Az incidens miatt a thaiföldi 10 másodperces időbüntetést kapott, ami letöltött, majd feladta a versenyt, így 18. pilóta folytatta a futamot.
Verstappen a 30. körben jött ki a második cseréjére, és kapott ezúttal közepeset, s a negyedik helyen, Hamilton előtt csatlakozott vissza a pályára. A holland ezt követően elkezdett közeledni az élen álló McLaren párosára, és 15 körön belül 7.5 másodpercre csökkentette a lemaradását a vezető Piastrihoz képest.
Leclerc a 41., míg Russell 42. körben jött ki a második cseréjére, miközben Hamilton kissé eltolta az etapját, és a 47. körben váltott lágyra, amin a két Mercedes mögött tért vissza. Az élen csatázók közül eközben Verstappen lépett először, amire a következő két körben a McLaren is reagált, először Norrisszal, majd Piastrival. Az ausztrál bő három másodperccel előzte meg a csapattársát, akire szorosan tapadt a Red Bull. A brit, holland küzdelmébe a forgalom is beleszólt, ám a mclarenes hamarosan levegőhöz jutott, és két szekundum fölé növelte az előnyét.
Mögötte ekkor Russell és Hamilton érkezett, de az 55. körben egy új verseny vette kezdetét, miután Antonelli technikai meghibásodása miatt pályára kellett küldeni a biztonsági autót, és a mezőny nagy része azonnal a bokszba vette az irányt. Míg a McLaren párosa, valamint az élmezőny összes többi tagja lágy gumit kapott, Verstappen keményen volt kénytelen folytatni, ami megalapozta a holland hangulatát.
A biztonsági autó a 60. kör végén ment ki, Piastri jól jött el, és megtartotta a vezetést Norris előtt, míg mögöttük Verstappen csípte el a pálya szélét, aminek következtében kitört a Red Bull hátulja. Ezt kihasználva Leclerc azonnal bement mellé, a két autó összeért, és a Ferrari meg is előzte a Red Bull-ost, aki Russellt kapta meg a nyakába. A holland újabb ütést kapott, majd kénytelen volt letérni a pályáról, de a brit előtt tudott visszatérni a pályára.
A hollandnak ezt követően azt monták a rádión, hogy engedje el maga mellett Russellt, a Mercedes-pilóta úgy érezte, a helycsere meg is történik az ötös kanyatban, ám Verstappen belefordult a riválisa autójába. Noha a címvédő még ugyanabban a kanyarban elengedte a britet maga mellett, az eset nyomán 10 másodperces időbüntetést kapott, így hiába látta meg ötödikként a kockás zászlót, a 10. helyre rangsorolták vissza.
Piastri eközben 2.5 másodpercre növelte az előnyét, és idei ötödik, míg pályafutása hetedik győzelmét könyvelhette el, miközben Spanyolországban először állhatott fel a dobogó felső fokára. A McLaren kettős győzelmét Norris tette teljessé, míg Leclerc a második pódiumát szerezte meg. Russell negyedik lett, majd nagy meglepetésre az újraindítás után Hamiltont maga mögé utasító Hülkenberg látta meg a kockás zászlót a Sauber volánja mögött.
Hamilton hatodikként ért célba, majd Isack Hadjar, Pierre Gasly, az idei első pontjai pont hazai közönség előtt szerző Alonso, valamint Verstappen zárta a pontszerzők sorát.
Folytatás két hét múlva a Kanadai Nagydíjjal.
SPANYOL NAGYDÍJ, A VERSENY VÉGEREDMÉNYE | |||||
1. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:32:57.375 | |
2. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 2.471 mp h. | |
3. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 10.455 mp h. | |
4. | George Russell | brit | Mercedes | 11.359 mp h. | |
5. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 13.648 mp h. | |
6. | Lewis Hamilton | brit | Ferrari | 15.508 mp h. | |
7. | Isack Hadjar | francia | Racing Bulls-Honda | 16.022 mp h. | |
8. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 17.882 mp h. | |
9. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 21.564 mp h. | |
10. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 21.826 mp h. | |
11. | Liam Lawson | új-zélandi | Racing Bulls-Honda | 25.532 mp h. | |
12. | Gabriel Bortoleto | brazil | Sauber-Ferrari | 25.996 mp h. | |
13. | Cunoda Juki | japán | Red Bull-Honda | 28.822 mp h. | |
14. | Carlos Sainz | spanyol | Williams-Mercedes | 29.309 mp h. | |
15. | Franco Colapinto | argentin | Alpine-Renault | 31.381 mp h. | |
16. | Esteban Ocon | francia | Haas-Ferrari | 32.197 mp h. | |
17. | Oliver Bearman | brit | Haas-Ferrari | 37.065 mp h. | |
FELADTÁK | megtett körök | kiesés oka | |||
Andrea Kimi Antonelli | olasz | Mercedes | 53 | áramellátás | |
Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 27 | autósérülés | |
Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 0 | visszalépett |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | |
1. | Oscar Piastri | 5 | 8 | 11 | 186 |
2. | Lando Norris | 2 | 8 | 11 | 176 |
3. | Max Verstappen | 2 | 4 | 10 | 137 |
4. | George Russell | – | 4 | 10 | 111 |
5. | Charles Leclerc | – | 3 | 9 | 94 |
6. | Lewis Hamilton | – | – | 10 | 71 |
7. | Andrea Kimi Antonelli | – | – | 7 | 48 |
8. | Alexander Albon | – | – | 7 | 42 |
9. | Isack Hadjar | – | – | 5 | 21 |
10. | Esteban Ocon | – | – | 3 | 20 |
11. | Nico Hülkenberg | – | – | 2 | 16 |
12. | Lance Stroll | – | – | 3 | 14 |
13. | Carlos Sainz | – | – | 5 | 12 |
14. | Pierre Gasly | – | – | 3 | 11 |
15. | Cunoda Juki | – | – | 5 | 10 |
16. | Oliver Bearman | – | – | 3 | 6 |
17. | Liam Lawson | – | – | 1 | 4 |
18. | Fernando Alonso | – | – | 1 | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | McLaren-Mercedes | 362 |
2. | Ferrari | 165 |
3. | Mercedes | 159 |
4. | Red Bull-Honda | 144 |
5. | Williams-Mercedes | 54 |
6. | Racing Bulls-Honda | 28 |
7. | Haas-Ferrari | 26 |
8. | Sauber-Ferrari | 16 |
9. | Aston Martin-Mercedes | 16 |
10. | Alpine-Renault | 11 |
55. SPANYOL NAGYDÍJ | |
MÁJUS 30., PÉNTEK | |
1. szabadedzés | 1. Norris 1:13.718 |
2. szabadedzés | 1. Piastri 1:12.760 |
MÁJUS 31., SZOMBAT | |
3. szabadedzés | 1. Piastri 1:12.387 |
Időmérő | 1. Piastri 1:11.546 |
JÚNIUS 1., VASÁRNAP | |
A verseny (66 kör, 307.236 km) rajtja | 15.00 |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Kanadai Nagydíj, Montreal | június 15., 20.00 |
Osztrák Nagydíj, Spielberg | június 29., 15.00 |
Brit Nagydíj, Silverstone | július 6., 16.00 |