A Miamiban még a sprintidőmérőn pole pozíciót ünneplő és eddig az egész évben remek teljesítményt nyújtó Andrea Kimi Antonelli nem ilyen hazai bemutatkozásról álmodott. Az olasz reménység már az első szabadedzéstől fogva lépéshátrányban volt Imolában, nem találta a ritmust, és nem érezte magát magabiztosan a volán mögött, ami a pályán elért eredményben is megmutatkozott. A versenyhétvégére a családja és az osztálytársai kíséretében megérkező Mercedes-versenyző már az időmérő második szakaszában búcsúzni kényszerült, majd a 13. rajtkockából indulva a futama nagy részét azzal töltötte, hogy igyekezett maga mögött tartani mercedeses elődjét, Lewis Hamiltont.
A 18 éves pilóta 34 körön keresztül tartotta maga mögött a hétszeres világbajnokot, majd miután a ferraris áthámozta magát rajta, a versenye már nem tartott sokáig, 12 körrel később ugyanis gázpedálprobléma miatt félrehúzódni kényszerült, így pályafutása során először kiesett – éppen a hazai közönség előtt. „Összességében a mostani hétvége volt a legrosszabb a teljesítmény szempontjából, szóval most meg kell próbálnom pihenni, hogy erősebben térhessek vissza Monacóban. Imádtam a szurkolók támogatását, de mentálisan és érzelmileg is nagyon megterhelő hétvége volt, úgy gondolom, nem menedzseltem a legjobban a dolgokat.”
„Különösen az energiatakarékosság szempontjából nem végeztem jó munkát, ami hatással volt a pályán nyújtott teljesítményemre is. Éreztem, hogy nincs annyi energiám a volán mögött. Nem voltam olyan nyugodt, és kicsit feszültebben vezettem. Ez nagyon jó lecke volt a következő hazai nagydíjam előtt, de most Monacóra összpontosítok, mert ott fontos lesz, hogy a lehető legjobb formában legyek. Meg kell tanulnom néha nemet is mondani, és kicsit több időt fordítani önmagamra” – magyarázta, aztán azt is megosztotta, hogy a virtuális biztonsági autós szakasz után még elég nagy reményeket fűzött a versenyéhez.
„Határozottan nem ért túl boldog véget. Elég nehéz volt, az első etapom jelentős része DRS-vonatban telt, amit a gumik is megéreztek, és csak próbáltam ott maradni. Aztán szerencsém volt a virtuális biztonsági autós fázissal, és közepesre váltottunk. Őszintén szólva, akkor elég nagy reményeket fűztem még a futamhoz, ám néhány körrel később jelentkezett a probléma, majd végleg elszállt a remény. Nagy kár érte, de az ilyesmi dolgok előfordulnak, és úgy vélem, összességében nem volt rossz a tempóm. Nem tudom, a gond nélkül mennyivel lehetett volna jobb, de elég sokat vesztettem, főleg motorteljesítményben. De ennél többet nem tudtam tenni, és sok tanulságot vihetek magammal a hétvégéről. Most megnézem, miben tudnék javulni versenyzőként, hogy erősebben térjek vissza.”
5. EMILIA-ROMAGNAI NAGYDÍJ | |
MÁJUS 16., PÉNTEK | |
1. szabadedzés | 1. Piastri 1:16.545 |
2. szabadedzés | 1. Piastri 1:15.315 |
MÁJUS 17., SZOMBAT | |
3. szabadedzés | 1. Norris 1:14.897 |
Időmérő | 1. Piastri 1:14.670 |
MÁJUS 18., VASÁRNAP | |
A verseny | 1. Verstappen, 2. Norris, 3. Piastri |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Monacói Nagydíj, Monte-Carlo | május 25., 15.00 |
Spanyol Nagydíj, Barcelona | június 1., 15.00 |
Kanadai Nagydíj, Montreal | június 15., 20.00 |