„Túl jó volt” – a Red Bull tempót emelt, a McLarennek nem volt ellenszere Verstappenre Imolában

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2025.05.18. 17:50
null
Az imolai verseny első három helyezettje (Fotó: AFP)
Max Verstappen magabiztos sikert aratott a Formula–1-es Emilia-romagnai Nagydíj versenyén. A holland a rajt utáni remek előzésével erős helyzetbe hozta magát, és végig irányítása alatt tartotta a versenyt, így a két McLarennek nem volt esélye ellene. Lando Norris és Oscar Piastri a Red Bull elkapása helyett egymással csatázott a futam végén, amiből a brit került ki győztesen, s csökkentette a lemaradását az egyéni összetettben.

Max Verstappen agresszív előzéssel tört az élen a rajtot követően, s onnantól fogva végig az irányítása alatt tartotta a versenyt, csapata remekül taktikázott, s tempója sokszor a McLarennél is jobb volt, s bár a kései biztonsági autós szakasz teljesen eltüntette az előnyét, így is magabiztos sikert aratott. A holland az idei második, a helyszínen sorozatban a negyedik, míg teljes pályafutását tekintve a 65. alkalommal nyert, s ünnepelhetett a dobogó felső fokán csapata, a Red Bull fennállása 400. nagydíján. 

A holland a győzelmének köszönhetően 22 pontra csökkentette a lemaradását a vb-éllovas Oscar Piastrihoz képest, és bizakodva várhatja a jövő hétvégi Monacói GP-t, hiszen úgy tűnik, a „vörös bikáknak” sikerült előrelépnie, persze, a hercegségben egy eléggé eltérő karakterisztikájú pálya várja a mezőnyt. „A rajtom önmagában nem volt túl nagyszerű, de még mindig ott voltam a külső íven, a versenyíven, szóval úgy voltam vele, hogy megpróbálom, és bevált. Ez természetesen felgyorsította a tempónkat is, hiszen az élen vigyázni tudtam a gumikra, és az autó nagyon jó volt. Rengeteget léptünk előre péntekhez viszonyítva, aminek nagyon örülök.”

„A virtuális biztonsági autós szakasz is a segítségünkre volt a kerékcserét illetően, és azt követően a kemény abroncson is erős tempót tudtam futni, de aztán jött a biztonsági autó, ami újra összerázta a mezőnyt. Az újraindításnál sikerült jól eljönnöm, és onnantól csak haza kellett hoznom a kocsit. Hihetetlenül büszke vagyok mindenkire, ez egy nagyon fontos hét volt a csapat szempontjából. A kocsi rendkívül jól teljesített, és az egész futamon mindent jól csináltunk, a kerékcserék is jól sikerültek.”

Norris a negyedik helyét váltotta a másodikra, igaz, elég kalandos út vezetett odáig. Noha a brit csapattársához képest el tudta nyújtani az első etapját, a virtuális biztonsági autós szakasz elég szerencsétlenül jött ki a számára, hiszen pont azt követően lépett életbe a korlátozás, hogy letudta az első cseréjét. Később a valódi biztonsági szakasz után ugyanakkor ő volt az, aki friss gumikon támadhatott, és el is tudott menni Oscar Piastri mellett, aminek révén 13 pontra csökkentette a lemaradását a bajnokságban. 

Hosszú futam volt. Nem volt könnyű előzni, de mindent megtettünk, amit csak lehetett. Max nagyon jó versenyt futott, és nem tudtuk tartani vele a lépést. A végén elég jót csatáztam Oscarral, ami elég intenzív volt, de egyben élvezetes is. Jó futamunk volt, és csapatként nagyszerű eredmény a második és a harmadik hely. Természetesen jó lett volna harcba szállni Maxszal, de túl jó volt ma hozzánk képest.”

A brit kitért arra is, hogy csapata jól kezelte, hogy a verseny végén a versenyzői egymásra találtak a pályán. „Jobb gumikon voltam, de nem vártam el semmit, így is kemény küzdelem volt, és elég szoros volt a helyzet az egyes kanyarnál. Ilyennek kell lennie. Vesztettem időt vele, mint ahogyan ő is, de ez az, amit tennünk kell annak érdekében, hogy harcolhassunk a bajnoki címért. Ha valakinek kedvezni próbálsz, annak a másik nem fog örülni. Szerintem jól kezeltük a helyzetet, és jó munkát végzett a csapat.”

A pole pozícióból induló Piastrinak meg kellett elégednie a dobogó alsó fokával, Verstappen a rajtot követően, míg Norris a futam kései szakaszában előzte meg őt. „Egyszerűen túl korán fékeztem az elején. Max remek manővert mutatott be. Nyilvánvalóan csalódást keltő, de egyébként is hoztunk néhány rossz döntést utána. Nem ez volt  a legjobb vasárnapunk, elég sok mindent kell megvizsgálnunk. Gratulálok Maxnak és a Red Bullnak, szép előzés volt, és remek volt a tempója.” 

„Elég kemény volt. A virtuális biztonsági autó tökéletesen jött Maxnak és Landónak. Én mindkét kemény szettet használtam, így elég nehéz dolgom volt az újraindítás után. Mindent beleadtam, hogy megtartsam a második helyet, de nem volt elég tapadásom. Mindent megpróbáltam, és bár elkerülhetetlen volt, hogy elveszítsem a pozíciót, nem adtam meg magam harc nélkül.”

 

EMILIA-ROMAGNAI NAGYDÍJ, A VERSENY VÉGEREDMÉNYE

1.Max VerstappenhollandRed Bull-Honda1:31:33.199 
2.Lando NorrisbritMcLaren-Mercedes6.109 mp h. 
3.Oscar PiastriausztrálMcLaren-Mercedes12.956 mp h. 
4.Lewis HamiltonbritFerrari14.356 mp h. 
5.Alexander AlbonthaiföldiWilliams-Mercedes17.945 mp h. 
6.Charles LeclercmonacóiFerrari20.774 mp h. 
7.George RussellbritMercedes22.034 mp h. 
8.Carlos SainzspanyolWilliams-Mercedes22.898 mp h. 
9.Isack HadjarfranciaRacing Bulls-Honda23.586 mp h. 
10.Cunoda JukijapánRed Bull-Honda26.446 mp h. 
11.Fernando AlonsospanyolAston Martin-Mercedes27.250 mp h. 
12.Nico HülkenbergnémetSauber-Ferrari30.296 mp h. 
13.Pierre GaslyfranciaAlpine-Renault31.424 mp h. 
14.Liam Lawsonúj-zélandiRacing Bulls-Honda32.511 mp h. 
15.Lance StrollkanadaiAston Martin-Mercedes32.993 mp h. 
16.Franco ColapintoargentinAlpine-Renault33.411 mp h. 
17.Oliver BearmanbritHaas-Ferrari33.808 mp h. 
18.Gabriel BortoletobrazilSauber-Ferrari38.572 mp h. 
 FELADTÁK  megtett körökkiesés oka
 Andrea Kimi AntonelliolaszMercedes44feladta
 Esteban OconfranciaHaas-Ferrari27feladta
 A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA
PILÓTÁKGYŐZELEMDOBOGÓPONTSZERZÉSPONT
1. Oscar Piastri469146
2. Lando Norris169133
3. Max Verstappen248124
4. George Russell4999
5. Charles Leclerc1761
6. Lewis Hamilton853
7. Andrea Kimi Antonelli748
8. Alexander Albon640
9. Esteban Ocon214
10. Lance Stroll314
11. Carlos Sainz411
12. Cunoda Juki510
13. Pierre Gasly27
14. Isack Hadjar37
15. Nico Hülkenberg16
16. Oliver Bearman36
KONSTRUKTŐRÖK 
1. McLaren-Mercedes279
2. Mercedes147
3. Red Bull-Honda131
4. Ferrari114
5. Williams-Mercedes51
6. Haas-Ferrari20
7. Aston Martin-Mercedes14
8. Racing Bulls-Honda10
9. Alpine-Renault7
10. Sauber-Ferrari6
5. EMILIA-ROMAGNAI NAGYDÍJ
MÁJUS 16., PÉNTEK
1. szabadedzés1. Piastri 1:16.545
2. szabadedzés1. Piastri 1:15.315
MÁJUS 17., SZOMBAT
3. szabadedzés1. Norris 1:14.897 
Időmérő1. Piastri 1:14.670
MÁJUS 18., VASÁRNAP
A verseny 1. Verstappen, 2. Norris, 3. Piastri
KÖVETKEZŐ VERSENYEK
Monacói Nagydíj, Monte-Carlomájus 25., 15.00
Spanyol Nagydíj, Barcelonajúnius 1., 15.00
Kanadai Nagydíj, Montrealjúnius 15., 20.00

 

Legfrissebb hírek

Verstappen győzelemmel ünnepli a Red Bull 400. versenyét; Norris Piastri előtt Imolában

F1
7 órája

Hamilton összetört, Leclerc-nek fáj a Ferrari szenvedése Imolában

F1
Tegnap, 21:28

„Minden hétvégén ez van. Gyanítom, egyszerűen nem vagyok elég gyors” – Norris újabb időmérős kudarcon van túl

F1
Tegnap, 20:45

Rajtbüntetést kapott az imolai időmérőn autót törő Colapinto – hivatalos

F1
Tegnap, 19:24

Tört a Red Bull és az Alpine; hullottak a hazai hősök; Piastri szoros csatában a pole-ban az imolai időmérőn

F1
Tegnap, 17:40

A két McLaren maradt az élen, de házon belül Norris vette át a vezetést az imolai időmérő előtt

F1
Tegnap, 12:06

„Ha Colapinto ezeket megteszi, akkor örökké vezethet” – Briatore saját magának mondott ellent

F1
2025.05.16. 20:52

Piastri vezérletével a McLaren kettőse az élen; Gasly harmadik az Alpine-nal a 2. imolai edzésen

F1
2025.05.16. 18:00
Ezek is érdekelhetik