Verstappen győzelemmel ünnepli a Red Bull 400. versenyét; Norris Piastri előtt Imolában

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2025.05.18. 14:33
null
Verstappen sorozatban a negyedik sikerét aratta Imolában (Fotó: AFP)
Max Verstappen aratott győzelmet a Formula–1-es Emilia-romagnai Nagydíj versenyén, így a dobogó tetején ünnepelhette a Red Bull 400. futamát. Mögötte Lando Norris vezérletével a McLaren kettőse ért célba, míg az első ötöst Lewis Hamilton (Ferrari) és Alexander Albon (Williams) tette teljessé.

A vb-éllovas Oscar Piastri az idei harmadik pole pozícióját szerezte a hosszúra nyúló imolai időmérőn, így ő várhatta  élről a piros lámpák kialvását az idény hetedik versenyén. Az ausztrál mellől a helyszínen az elmúlt három alkalommal győzedelmeskedő Max Verstappen rugaszkodhatott el, míg a második sorban az idén ötödik alkalommal is dobogóra vágyó George Russell és a kvalifikáción a házon belüli csatában megint alulmaradó, de a futamon javítani kívánó Lando Norris foglalhatott helyet.

Az előkelő ötödik pozícióból Fernando Alonso vághatott neki a futamnak, idei első pontjait célozva meg, míg a Williams a hatodik-hetedik helyről törekedett a kettős pontszerzésre. A hazai hősök, a Ferrari versenyzőpárosa, Charles Leclerc és Lewis Hamilton, valamint a mercedeses Andrea Kimi Antonelli eközben csak a 11-13. pozícióból támadhatott a csalódást keltő kvalifikáció után.

Az Alpine-nal bemutatkozó és az időmérőn autót törő Franco Colapinto az egy rajthelyes büntetése után a 16. helyről kezdhette meg a felzárkózást. Az óriásit bukó Cunoda Juki a bokszutcából várhatta a rajtot, miután csapata nemcsak motorelemeket cserélt a gépben, hanem a parc fermé szabályokat is megsértette, így a huszadik hely üresen maradt a rajtrácson.

Ami a stratégiát illeti, öt versenyző, Hamilton, Antonelli, Nico Hülkenberg, Oliver Bearman, valamint Cunoda indult a kemény gumin, míg a többiek a közepes keverék mellett döntöttek. 

Piastri jól jött el, úgy tűnt, a mellőle rajtoló Verstappennek elsődlegesen Russell ellen kell védekeznie, ám a címvédő kissé váratlanul bevetődött a McLaren mellé, és a külső íven elment az ausztrál mellett, aminek révén az élre állt. A kettős mögött Russell, Norris, Alonso sorolt be az első ötösben, miközben a Ferrarik közül Leclerc a kilencedik helyre lépett előre, míg Hamilton egy pozíciót vesztett Antonellivel szemben, de hamarosan előreléphetett, mert Pierre Gasly kicsúszott a kavicságyba a másik Ferrari elleni párharc során, és visszaesett a 14. pozícióba.

Verstappen viszonylag hamar leszakította magáról Piastrit DRS-távolságon kívülre, nem úgy, mint Russell Norrist, a mclarenes ugyanis szorosan tapadt a Mercedesre, és többször is nyithatta a hátsó szárnyát a honfitársa mögött. Az egymással csatázó felek folyamatosan szakadtak le az élen álló kettősről, a tizedik körben az ausztrál előnye már több mint 5 másodperc volt. Ugyan a mclarenesnek a következő körben végül sikerült elmennie a honfitárs mellett, a kettős rengeteg időt vesztett a küzdelemben: Norris további két szekundumot bukott, miközben a Mercedes hiába hívta ki azonnal Russellt, a mercedeses csak az elévágással támadó Leclerc mögött tért vissza a pályára.

Piastri a 14. körben szánta el magát a cserére, a McLaren azonban kissé elrontotta, Verstappen viszont úgy határozott, inkább kitolja az első etapját, mint ahogyan Norris is a Red Bull-os útját követte. Mögöttük a kerékcserét ugyancsak eltoló Albon, Isack Hadjar, valamint a keményen induló Antonelli, Hamilton, és Hülkenberg következett, mialatt Piastri sorra szedte le az előtte haladókat, de hátránya bőven egy bokszkiállásnyi felé emelkedett a továbbra is jó tempót diktáló Verstappenhez képest.

A vb-éllovas a 28. körben már negyedikként haladt, miután Hamilton, Antonelli, valamint Hadjar ellen is sikeres offenzívát indított, de már így óriási hátrányba került az élen állókhoz viszonyítva. A következő körben Norris szánta el magát cserére, csakhogy a McLaren rendkívül rosszul időzített, mert a kiállása után Esteban Ocon alatt leálló Haas miatt virtuális biztonsági autós szakasz lépett érvénybe. A rövidebb bokszlátogatást kihasználva szinte mindenki a boksz felé vette az irányt, köztük az egyszer már már cserélő Piastri is.

Verstappen maradt az élen, mögötte Norris és Albon sorrendben érkezett az első hármas, míg Piastri a negyedik pozícióból folytathatta a küzdelmet. Az ötödik helyre az Antonellit megelőző Hamilton lépett előre, majd Hadjar, Antonelli, Leclerc, Russell és Alonso sorakozott a pontszerző helyeken. Piastri a 40. körben ment el Albon mellett, előrelépve a top 3-ba, de a lemaradása ekkor már 13 szekundum volt a csapattársa, Norris mögött. Hátrébb Leclerc Hadjart utasította maga mögé, amivel csapattársa, Hamilton után eredt, míg a Mercedes duója a kilencedik-tizedik helyen haladt.

Noha Verstappen zavartalanul repesztett az élen, a 46. körben teljesen új verseny vette kezdetét, ugyanis az Antonelli meghibásodó Mercedese miatt pályára küldött biztonsági autó teljesen eltüntette a különbségeket és borította a stratégiákat is, mert nem mindenki tudott új gumikra váltani. A holland maradt az élen, mögötte Piastri, Norris, Leclerc és Albon érkezett a top 5-ben, majd Russell, Hamilton, Sainz, Hadjar és Hülkenberg folytatta a sort. Közülük az első Verstappen, a harmadik Norris, az ötödik  Albon, a hetedik Hamilton, illetőleg a kilencedik Hadjar támadhatott friss gumikon, amikor az 53. kör végén véget ért az elég  hosszúra nyúlt korlátozás.

Verstappen jól jött el, megtartotta a vezetést az újraindítás után, ráadásul gyorsan egy másodperc felé emelte előnyét a második Piastri előtt, míg Norrist Leclerc támadta, de nem tudott elmenni a McLaren mellett. Hamilton Russellt utasította maga mögé, a két McLaren egymással fogott csatába, amit kihasználva Verstappen több mint 4 másodpercre növelte az előnyét. Norris az 58. körben megelőzte Piastrit, aki mögött a Leclerc által vezetett kisebb vonat érkezett – a monacóira Albon és Hamilton jött fel a friss gumikon.

Az előrébb haladó ferraris a 60. körben terelte ki a kavicságyba Albont, amit kihasználva Hamilton előbb a Williams, majd a csapattársa mellett is elment, és rohamos tempóban kezdett el közeledni Piastrira, ám már nem maradt elég ideje, és 1.4 másodperccel a McLaren mögött látta meg a kockás zászlót.

Verstappen Szuzuka után visszatért a dobogó tetejére, és újabb jeles alkalmat ünnepelt győzelemmel, ezúttal csapata, a Red Bull 400. versenyén aratott sikert. A holland a helyszínen sorozatban negyedszer nyert, míg pályafutása során már a 65. alkalommal szelte át elsőként a célvonalat. A második Norris lett, harmadikként Piastri ért célba, akinek így csökkent az előnye az egyéni összetettben. Hamilton negyedikként zárt a Ferrari hazai nagydíján, Albon pedig remek versenyzéssel ötödik lett a Williamsszel. Leclerc hatodikként ért célba, mögötte Russell, Sainz, Hadjar és Cunoda alkotta még a pontszerzők sorát.

Folytatás jövő hétvégén a Monacói Nagydíjjal.

EMILIA-ROMAGNAI NAGYDÍJ, A VERSENY VÉGEREDMÉNYE

1.Max VerstappenhollandRed Bull-Honda1:31:33.199 
2.Lando NorrisbritMcLaren-Mercedes6.109 mp h. 
3.Oscar PiastriausztrálMcLaren-Mercedes12.956 mp h. 
4.Lewis HamiltonbritFerrari14.356 mp h. 
5.Alexander AlbonthaiföldiWilliams-Mercedes17.945 mp h. 
6.Charles LeclercmonacóiFerrari20.774 mp h. 
7.George RussellbritMercedes22.034 mp h. 
8.Carlos SainzspanyolWilliams-Mercedes22.898 mp h. 
9.Isack HadjarfranciaRacing Bulls-Honda23.586 mp h. 
10.Cunoda JukijapánRed Bull-Honda26.446 mp h. 
11.Fernando AlonsospanyolAston Martin-Mercedes27.250 mp h. 
12.Nico HülkenbergnémetSauber-Ferrari30.296 mp h. 
13.Pierre GaslyfranciaAlpine-Renault31.424 mp h. 
14.Liam Lawsonúj-zélandiRacing Bulls-Honda32.511 mp h. 
15.Lance StrollkanadaiAston Martin-Mercedes32.993 mp h. 
16.Franco ColapintoargentinAlpine-Renault33.411 mp h. 
17.Oliver BearmanbritHaas-Ferrari33.808 mp h. 
18.Gabriel BortoletobrazilSauber-Ferrari38.572 mp h. 
 FELADTÁK  megtett körökkiesés oka
 Andrea Kimi AntonelliolaszMercedes44feladta
 Esteban OconfranciaHaas-Ferrari27feladta

 

 A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA
PILÓTÁKGYŐZELEMDOBOGÓPONTSZERZÉSPONT
1. Oscar Piastri469146
2. Lando Norris169133
3. Max Verstappen248124
4. George Russell4999
5. Charles Leclerc1761
6. Lewis Hamilton853
7. Andrea Kimi Antonelli748
8. Alexander Albon640
9. Esteban Ocon214
10. Lance Stroll314
11. Carlos Sainz411
12. Cunoda Juki510
13. Pierre Gasly27
14. Isack Hadjar37
15. Nico Hülkenberg16
16. Oliver Bearman36

 

KONSTRUKTŐRÖK 
1. McLaren-Mercedes279
2. Mercedes147
3. Red Bull-Honda131
4. Ferrari114
5. Williams-Mercedes51
6. Haas-Ferrari20
7. Aston Martin-Mercedes14
8. Racing Bulls-Honda10
9. Alpine-Renault7
10. Sauber-Ferrari6

 

5. EMILIA-ROMAGNAI NAGYDÍJ
MÁJUS 16., PÉNTEK
1. szabadedzés1. Piastri 1:16.545
2. szabadedzés1. Piastri 1:15.315
MÁJUS 17., SZOMBAT
3. szabadedzés1. Norris 1:14.897 
Időmérő1. Piastri 1:14.670
MÁJUS 18., VASÁRNAP
A verseny 1. Verstappen, 2. Norris, 3. Piastri
KÖVETKEZŐ VERSENYEK
Monacói Nagydíj, Monte-Carlomájus 25., 15.00
Spanyol Nagydíj, Barcelonajúnius 1., 15.00
Kanadai Nagydíj, Montrealjúnius 15., 20.00

 

 

Legfrissebb hírek

„Túl jó volt” – a Red Bull tempót emelt, a McLarennek nem volt ellenszere Verstappenre Imolában

F1
1 órája

Hamilton összetört, Leclerc-nek fáj a Ferrari szenvedése Imolában

F1
22 órája

„Minden hétvégén ez van. Gyanítom, egyszerűen nem vagyok elég gyors” – Norris újabb időmérős kudarcon van túl

F1
22 órája

Rajtbüntetést kapott az imolai időmérőn autót törő Colapinto – hivatalos

F1
Tegnap, 19:24

Tört a Red Bull és az Alpine; hullottak a hazai hősök; Piastri szoros csatában a pole-ban az imolai időmérőn

F1
Tegnap, 17:40

A két McLaren maradt az élen, de házon belül Norris vette át a vezetést az imolai időmérő előtt

F1
Tegnap, 12:06

„Ha Colapinto ezeket megteszi, akkor örökké vezethet” – Briatore saját magának mondott ellent

F1
2025.05.16. 20:52

Piastri vezérletével a McLaren kettőse az élen; Gasly harmadik az Alpine-nal a 2. imolai edzésen

F1
2025.05.16. 18:00
Ezek is érdekelhetik