Lewis Hamilton már többször is kifejtette, hogy nem érzi kényelmesen magát a Ferrariban, és noha a múlt hétvégi bahreini versenyt követően felcsillant a remény, miután úgy érezte, kezd rájönni, mit szeret az SF25-ös, Szaúd-Arábiában már az első pillanatoktól fogva lépéshátrányban volt csapaton belül. Míg Charles Leclerc ott volt konstansan az élmezőnyben, a hétszeres világbajnok számára az is megugorhatatlannak tűnt, hogy beverekedje magát az első tízbe. A brit már a nyitó nap végén is úgy nyilatkozott, tart attól, hogy nem fog bejutni az időmérő harmadik szakaszába, és az utolsó szabadedzés után is úgy festett, könnyen előfordulhat, hogy már a Q2-ben búcsúzni kényszerül.
Noha Hamilton végül bejutott az utolsó szegmensbe, és a hetedik rajtkockát szerezte meg, így sem volt elégedett a teljesítményével, hiszen míg ő küszködött, a csapattársa a második sorba kvalifikálta magát. „Mint mindig, az időmérő most is nagy kihívást jelentett a számomra. Sehol sem voltam a teljes hétvégén, az összes szabadedzésen a tizenharmadik hely környékén tanyáztam, szóval hálás vagyok azért, hogy sikerült bejutnom a Q3-ba, és megszereztem a hetedik rajtkockát. Az utolsó köröm azonban nem igazán volt különleges, de legalább a hétvége során sikerült előrelépnünk. A végén ennél jobb kört kellett volna futnom, de ahogyan már korábban is mondtam, már azért is hálás vagyok, hogy egyáltalán ott voltam."
„Valahányszor bejutok a harmadik szakaszban, úgy fest, teljesen köddé válik a belefektetett kemény munka. A hetedik pozíció azonban jobb, mint a semmi, innen próbálok valamit alkotni vasárnap – magyarázta, majd arra a kérdésre is felelt, előrelépést vár-e a versenytől. – Inkább csak imádkozom. Próbálok jobban összehangolódni a kocsival egy körön, de ez egyelőre nem igazán sikerül. De nem adom fel, ha megvan az akarat, akkor lesz rá mód is, továbbra is nyomom, tovább próbálkozom. Elképesztő támogatást kapok, szóval csak folytatom a kemény munkát."
Hamilton egyszerűen nem találja a tapadást az SF25-össel, megkérdezték, mi segíthetne a helyzetén, amire tömör, de velős választ adott. „Agyátültetésre lenne szükségem."
A brit mellett a csapattársa, Leclerc is csalódottan nyilatkozott az időmérő után. „Nem örülök, egyáltalán nem örülök. Nagyon jó a negyedik helyen zárni a kvalifikációt, mindent beleadtam, de egyelőre egyszerűen nincs ott az autó teljesítménye. Egyszer durva alulkormányzottságom van, aztán átfordul túlkormányzottságba, és végső soron nincs elég tapadásom ahhoz, hogy olyasmit vigyek véghez, mint az előttem álló fickók. Jelenleg jól érzem magam a volán mögött, úgy érzem, megtaláltam a megfelelő tartományt, ami passzol a vezetési stílusomhoz. Úgy érzem, az elmúlt három időmérő alkalmával sikerült kihoznom a gépben rejlő potenciált, de az egyszerűen nem azon a szinten van, ahol én azt akarnám, hogy legyen."
„Kissé csalódott vagyok, mert bevetettünk néhány fejlesztést, aminek a segítenie kellett volna, de úgy tűnik, nagyon hasonló a lemaradás az élmenőkhöz képest. Az újítások működnek, de sajnos úgy érzem, közben a többiek is ugyanakkor lépést tettek meg előre, ami azt jelenti, hogy nem igazán változott a különbség."
A Scuderia csapatfőnöke, Frédéric Vasseur sem volt elragadtatva a szombati eredmények után. „A negyedik rajthely nem olyan rossz, a hetedik már nehézkesebb, de összességében nem a helyezésekkel, hanem a tempóval foglalkozom. Már az első kanyartól fogva szenvedtünk. Maxhoz (Verstappen) viszonyítva már az első kanyarban elveszítünk két és fél tizedet, míg a teljes kör során három tizedet. Ez azt mutatja, hogy tényleg nagy szükségünk van rá, hogy megoldást találjunk az egyes kanyarra. A versenyen teljesen más lesz a helyzet, amikor stabilizálódik a gumik hőmérséklete, de igaz, hogy már a kezdetektől fogva kemény volt a számunkra."
SZAÚDI NAGYDÍJ, A VERSENY RAJTSORRENDJE | |||
---|---|---|---|
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda |
2. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes |
3. | George Russell | brit | Mercedes |
4. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari |
5. | Andrea Kimi Antonelli | olasz | Mercedes |
6. | Carlos Sainz | spanyol | Williams-Mercedes |
7. | Lewis Hamilton | brit | Ferrari |
8. | Cunoda Juki | japán | Red Bull-Honda |
9. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault |
10. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes |
11. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes |
12. | Liam Lawson | új-zélandi | Racing Bulls-Honda |
13. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes |
14. | Isack Hadjar | francia | Racing Bulls-Honda |
15. | Oliver Bearman | brit | Haas-Ferrari |
16. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes |
17. | Jack Doohan | ausztrál | Alpine-Renault |
18. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari |
19. | Esteban Ocon | francia | Haas-Ferrari |
20. | Gabriel Bortoleto | brazil | Sauber-Ferrari |