Noha arra előzetesen számítani lehetett, hogy nem lesz sétagalopp Lewis Hamilton ferraris bemutatkozása, a maranellói csapat és a brit versenyző is jobb nyitó hétvégében reménykedett Ausztráliában. Az olaszok a szombati időmérőn a csalódást keltő negyedik rajtsort bérelték ki, majd a másnapi, változékony körülmények között lezajló versenyen stratégiai hibát vétettek, aminek következtében mindkét versenyzőjük hátrébb végzett a rajtpozíciójánál: Charles Leclerc-t a nyolcadik, míg a hétszeres világbajnokot utolsó pontszerzőként a tizedik helyen intette le a kockás zászló.
Mint utóbb kiderült, a meggyőző pénteki kezdés után félresikló hétvége hátterében a hasmagasság kényszerű megemelése állhatott, az olasz Motorsport a melbourne-i viadalt követően arról számolt be, hogy az istállót félrevezették a szimulátorból kinyert adatok, s a módosításra azért volt szükség, mert félő volt, hogy máskülönben túlzott mértékben elvékonyodik a kopólemezük a versenyen, ami kizáráshoz vezetett volna. A mostani autógenerációnál pár milliméter is komoly hatással lehet a versenygép viselkedésére, és az SF-25-ös aerodinamikája már nem működött olyan jól a megemelt hasmagasság mellett, ami jelentős teljesítményromláshoz vezetett.
Noha ez egyrészről valóban szolgálhat magyarázatul a csapat visszaesésére, és alátámaszthatja azt is, Frédéric Vasseur csapatfőnök miért emlegette fel olyan sokszor a pénteki formájukat, amikor Leclerc révén a leggyorsabbnak bizonyultak, másrészről aggodalomra is adhat okot, főleg a most következő Kínai GP előtt. Sanghajban ugyanis sprinthétvégét tartanak, vagyis mindössze egyetlen szabadedzés áll a mezőny rendelkezésére, hogy felkészüljön, így a szimulátorban elvégzett munka felértékelődik, hiszen alapjaiban határozhatja meg a nagydíj alakulását, melyik istálló tudja ilyen rövid idő alatt megtalálni a megfelelő beállításokat és az egyensúlyt egy körön, valamint hosszútávon is.
Ezt a csapatfőnök is megerősítette a Kínai Nagydíjat megelőző felvezetőjében. „Jó, hogy alig néhány nappal az ausztráliai futam után visszatérünk a versenypályára, hiszen Sanghaj lehetőséget teremt rá, hogy azonnal lapozzunk és továbblépjünk. A sanghaji aszfaltcsík teljesen más karakterisztikájú, mint az Albert Park-i, és mivel ez az idény első sprinthétvégéje, több pontot is lehet szerezni. Technikai szempontból még nagyobb jelentőséget kap az a munka, amit a maranellói szimulátorban végzünk el, hiszen mindössze egyetlen egyórás szabadedzésünk van, amely során az egyik feladatunk az lesz, hogy kezdetleges képet kapjunk az idei évre teljes egészében megújuló pályafelületről. Charles és Lewis is nagyon kedveli a kínai nyomvonalat, és nekünk gondoskodnunk kell arról, hogy a lehető legtöbbet hozhassák ki az SF25-ösből."
Hogy mit hoz a jövő, egyelőre kérdéses, de Hamilton édesapja, Anthony Hamilton biztos benne, hogy fia sikerre vezetheti a Ferrarit, és elhozhatja a hosszú ideje várt világbajnoki trófeát is Maranellóba. „Ami minket illeti, harcosok vagyunk, akárcsak a Ferrari, amely világbajnok csapat. Újjá fogjuk építeni ezt az istállót, és nemcsak magunkért, valamint a Ferrariért, hanem Olaszországért, és minden szurkolóért is" – jelentette ki az idősebbik Hamilton a Canal+-nak adott interjújában, míg a Sky Sports kamerái előtt arról beszélt, hogy pozitívumokat is tudnak magukkal vinni az ausztráliai hétvégéből.
„Nagyon örülünk neki, hogy túl vagyunk ezen a versenyen, és befejeztük. Ez volt a legfontosabb. Ilyen kevés megtett kör és autóban eltöltött idő után egyértelmű volt, hogy nehéz lesz, de egészen elégedettek vagyunk. Ez egy tanulási folyamat, sok tudásra tettünk már szert a kocsiról, arról, hogy mit kell tennünk, min kell változtatnunk, és merre kell továbbmennünk. Nagyszerű lett volna, ha idejövünk és azonnal megvan a tempó és az élre állunk, de az túl könnyű lett volna. Szeretjük a nehéz dolgokat, és keményen fogunk dolgozni" – tette hozzá Anthony Hamilton, aki a vasárnapi verseny közben arra hívta fel magára a figyelmet, hogy odament vigasztalni a már a felvezető körben kieső és ezt nehezen viselő Isack Hadjart.
18. KÍNAI NAGYDÍJ | |
MÁRCIUS 21., PÉNTEK | |
Szabadedzés | 4.30–5.30 |
Sprintidőmérő | 8.30–9.14 |
MÁRCIUS 22., SZOMBAT | |
Sprintverseny | 4.00–5.00 |
Időmérő | 8.00–9.00 |
MÁRCIUS 23., VASÁRNAP | |
A verseny (56 kör, 305.066 km) rajtja | 8.00 |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Japán Nagydíj, Szuzuka | április 6., 7.00 |
Bahreini Nagydíj, Szahír | április 13., 17.00 |
Szaúd-arábiai Nagydíj, Dzsidda | április 20., 19.00 |