Új istálló csatlakozik a Formula–1 mezőnyéhez 2026-ban – hivatalos

M. B.M. B.
Vágólapra másolva!
2025.03.07. 18:09
Az első években még a Cadillac versenyautóit is Ferrari-motor fogja hajtani (Fotó: Getty Images)
A 2026-os idénytől az eddigi 10 helyett 11 csapat fog versenyezni a Formula–1-ben – derült ki a versenysorozat és a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) közös közleményéből.

Hivatalossá vált tehát az, amit az F1-es közeg már eddig is tényként kezelt: a Cadillac képében egy új, 11. istálló is rajthoz áll a „száguldó cirkusz” 2026-os évadától kezdve.

„Az FIA és a Formula–1 megerősíti, hogy a saját sportszakmai, technikai és kereskedelmi felmérését követően jóváhagyta a General Motors és a TWG Motorsports azon indítványát, hogy a 2026-os évadtól kezdve elindítsa a Cadillac-istállót a Formula–1-ben” – olvasható a közleményben.

„Fontos és pozitív példája a sportág fejlődésének a General Motors elkötelezettsége, hogy Cadillac néven új csapatot indítson a Formula1-ben” – jelentette ki Stefano Domenicali, a Formula–1 vezérigazgatója.

Mohammed ben Szulajem, a FIA elnöke azt emelte ki, hogy az új csapatnak köszönhetően a 2026-os idényt nagy izgalom övezi majd, mert a Cadillac friss energiát és izgalmas korszakot nyit a sportágban.

A már korábban napvilágot látott információk szerint az új istálló kezdetben Ferrari-motorokat használ, ám később – várhatóan 2028-tól – az erőforrásait is saját magának gyártja a megállapodás szerint. 


Egy 11., amerikai csapat csatlakozásáról régóta folytak a tárgyalások: 2024 januárjában a Michael Andretti nevével fémjelzett új istálló csatlakozását utasították el. A korábbi versenyző szeptemberben kiszállt a projektből, ami így jelenleg Cadillac F1 néven „fut”, Andretti ugyanakkor az alakulat nagykövete lesz. 

Legutóbb 2010-ben bővült a mezőny, amelyet akkor 13 istálló alkotott, 2017-ben azonban hárman kiszálltak, így jött létre a jelenlegi, tízcsapatos felállás. A Haas révén most egy amerikai gárda szerepel a névsorban. 

Az F1 irányítói korábban azért nem engedélyezték az újabb bővítést, mert 2026-ban nagy motorreform jön: a motorok fele részben belső égésűek, fele részben elektromosak lesznek, az üzemanyagnak pedig teljes mértékben megújulónak kell lennie. 

A mezőny mostani istállói leginkább azért ellenezték a bővítést, mert akkor kevesebb pénzhez jutnak, a végső döntés meghozatalába ugyanakkor nem szólhatnak bele.

 

 

Legfrissebb hírek

Gyávaság, túlzott egyenlőség, fejlesztések és két új technikai direktíva – Imola fordulópontot jelent a bajnokságban?

F1
2025.05.20. 14:25

Rajtbüntetést kapott az imolai időmérőn autót törő Colapinto – hivatalos

F1
2025.05.17. 19:24

Hamilton édesapja az FIA-nál kaphat pozíciót – sajtóhír

F1
2025.05.15. 21:45

Meghallgatták a versenyzőket, az FIA enyhített a sokat bírált szabályokon

F1
2025.05.14. 19:38

„Jó lenne, ha kapna egy második esélyt a Cadillactől" – Vettel bízik benne, hogy Mick Schumacher visszatér az F1-be

F1
2025.05.12. 11:23

Pérez az Alpine-nal is tárgyal, de akár a Mercedesnél is kiköthet – sajtóhír

F1
2025.05.10. 17:52

Az idősebbik Sainz is harcba szállhat az FIA elnöki posztjáért – sajtóhír

F1
2025.05.07. 14:36

A pilótabejelentés még várat magára – a Cadillac videóban mutatta meg 2026-os látványvilágát

F1
2025.05.04. 11:05
Ezek is érdekelhetik