Lewis Hamilton: Hosszú idő óta most a legjobb az előérzetem

ZSOLDOS BARNAZSOLDOS BARNA
Vágólapra másolva!
2025.03.01. 07:57
Lewis Hamilton és a Ferrari rengeteg munkát sűrített be az elmúlt néhány hétbe (Fotó: AFP)
A téli időszak egyik legnagyobb érdeklődésre számot tartó sztorija, hogy a Formula–1-es csapatok bahreini kollektív tesztjén Lewis Hamilton végre elkezdte az érdemi munkát a Ferrari színeiben. A hétszeres világbajnok pénteken sajtótájékoztató keretében értékelte a gyakorlást.

– A tesztek alapján mennyire érzi magát felkészültnek az első nagydíj előtt?
– Nehéz elhinni, hogy ez volt a teszt utolsó napja, őrület, milyen rövid idő áll mindenki rendelkezésére – mondta Lewis Hamilton az újságírók kérdésére az F1 pénteki hivatalos sajtótájékoztatóján Bahreinben. – Kulcsfontosságú néhány nap volt ez az autóban ülve, végig arra koncentráltunk, hogy a lehető legjobb munkát végezzük, és megértsük a csomag működését. Egyre többet és többet tanulok arról, miként működik a csapat, apróságokat változtatunk itt-ott, hogy növeljük a hatékonyságunkat a közös munkában. Igazán pozitív teszt volt.

Max Verstappen, a Red Bull versenyzője: – Egész jó nappal zártuk a tesztet. Akadt néhány problémánk, de többé-kevésbé elvégeztük a tervezett munkát. Még áll előttünk némi tennivaló, erre ugyanakkor számítottunk is, és a követező napokban megpróbálunk tovább fejlődni. A Melbourne-ig hátralévő időben remélhetőleg tanulunk majd az adatok elemzésének köszönhetően. Egyelőre nehéz átlátni az egyes csapatok tempóját.

Oscar Piastri, a McLaren pilótája: – Ennyi volt a tesztelés – szerintem produktív három napot teljesítettünk. Számos dolgot kipróbáltunk és rengeteget tanultunk. Néhány területet egész jónak éreztem, másokban viszont még fejlődnünk kell, de épp arra van a teszt, hogy ezeket kitapasztaljuk. Az autó tulajdonképpen hibátlanul futott, ami jó kiindulási alap. Rengeteg adatot kell még átnéznünk Melbourne-ig, de úgy vélem, egész jó formában vagyunk.

Charles Leclerc, a Ferrari versenyzője: – A szeszélyes bahreini időjárás miatt ez nagyon más előszezoni teszt volt az elmúlt évekhez képest, így nehéz bármiféle következtetést levonni. A szél menetről menetre változott, csütörtökön az eső is esett, a hőmérséklet pedig folyamatosan ingadozott. Ennek ellenére sokat tanultunk, különösen arról, milyen érzés vezetni az autót. Most visszatérünk Maranellóba, dolgozunk a szimulátorban, hogy minden apró részletet felfedjünk.

George Russell, a Mercedes pilótája: – Produktív három napot teljesítettünk. Nem szembesültünk problémákkal, az autó végig jól ment. Nem meglepő, hogy egyes ellenfeleink, főleg a McLaren, erősnek tűnnek. De mi is rengeteg adatot és tudást szereztünk, ami lehetővé teszi, hogy Melbourne-ig tovább javítsuk az autót. Jövő héten a szimulátorban vezetünk, és az egész csapat keményen nyomja, hogy biztosan a legjobb formában érkezzünk meg Ausztráliába.

Fernando Alonso, az Aston Martin versenyzője: – Nekem rövid volt ez a teszt, mert akadtak problémáink, és az időjárás is befolyásolta a meneteimet. Az eredményeket nem figyeltem, mert csak a saját programunk elvégzésére koncentráltam. Kísérleteztünk néhány mechanikai változtatással, de a pálya állapota ehhez nem volt tökéletes. Felfedeztem pozitívumokat tavalyhoz képest, de még mindig vannak területek, amelyeken javulnunk kell Ausztráliáig.

VÉLEMÉNYEK

– Milyennek érzi a Ferrari autóját? Mennyire fekszik a vezetési stílusának?
– Karakterisztikájában teljesen eltérő, mint amihez hozzászoktam, de frissítő élmény, hogy ezáltal is új dolgokat kell megtanulnom. Más módszerek kellenek ahhoz, hogy gyorsan vezessem, más feltételeknek kell megfelelnem a kanyarokban. A vezethetőségben is van különbség, ahogy a motort is teljesen újnak érzem azok után, milyen sokáig használtam a Mercedes erőforrásait. Biztató látni, hogy a Ferrari hajtóegysége is nagyszerű. Hasznos volt a motorrészlegen dolgozó mérnökökkel beszélgetni és megtanulni, milyen folyamatok alapján fejlesztik a megbízhatóságot és a teljesítményt. Eddig minden remekül alakul.

– Tudjuk, hogy nem nagy rajongója a tesztelésnek. Most mégis szerette volna, ha hosszabb ez az időszak?
– Nem! Továbbra sem rajongok a tesztekért, de nagyon élveztem ezt az időszakot. Igazán hálás vagyok azért a lehetőségért is, hogy a korábbi évek autóit vezethettem – ha csak ez a másfél nap jutott volna, most biztosan nem érezném magam ennyire kényelmesen a pilótafülkében. Még mindig van hátra némi munka, de ezen a ponton most már nagyon izgatott vagyok az első verseny miatt.

– Mennyire közelítette meg az autó határait?
– Úgy érzem, még rengeteget kihozhatok belőle. De mint mondtam, szerencsére tesztelhettem a 2023-as és a 2024-es autót is, szóval van összehasonlítási alapom, milyen területeken sikerült fejlődni. Mivel a decemberi abu-dzabi teszten nem vehettem részt, másokkal összehasonlítva viszonylag későn kezdhettem el a munkát. Ha jól emlékszem, átigazolása után Sebastian Vettel már novemberben a Ferrarinál dolgozott, vagyis nekem ehhez képest két hónapot várnom kellett. Emiatt rengeteg munkát sűrítettünk bele ebbe a rövid időszakba. Mindezzel együtt egyszerűen csak szeretnék már beugrani a mély vízbe, és élesben megtapasztalni, mi a helyzet. Természetesen így is minden fontos folyamaton átrágtuk magunkat, és úgy érzem, sikerült nagyon szilárd alapot teremtenünk a folytatáshoz. Csak az első helyszínen derül ki, hol állunk, de az biztos, hogy még dolgoznunk kell. Ösztönző látni, hogy a kollégáim mennyire koncentráltak, mennyire keményen dolgoznak – jó volt megismerni őket, de azért ez is időigényes.

– Korábban azt mondta, már az első benyomások alapján érezni lehet, hogyan alakul majd az adott idény. Mik a zsigeri megérzései az idei Ferrarival kapcsolatban?
– Az elmúlt nagyjából négy évben megtanultam, hogy mégsem lehet túl sok következtetést levonni az első benyomásokból… Az előző szabályrendszerben, a korábbi generációs autók esetében sokkal könnyebb volt már korán látni, hol is állsz valójában. De azt mondanám, hosszú idő óta most a legjobb az előérzetem. Egyelőre ennyit tudok mondani.

– A Ferrari egyik vonzereje, hogy milyen misztikus, romantikus élmény ennél a legendás csapatnál versenyezni. Megfelelt a várakozásainak a Ferrari-varázslat?
– Egyértelműen! Egy dolog kívülről látni, de amikor belülről tapasztalod meg, az tényleg extrém, egyszerűen káprázatos. Látni a teljes csapatot a főhadiszálláson, látni, mindegyik kolléga mennyire szenvedélyes. Amikor bejártam a különböző részlegeket, érezni lehetett, hogy az emberek együtt lélegeznek a Ferrarival. A kis olasz városokban felnőve ők mind arról álmodoztak, hogy egy nap ennél a legendás csapatnál dolgoznak majd, és érezhető, mennyire büszkék rá, hogy beteljesült az álmuk. És persze ott van a tifosi. Kívülről persze eddig is láttam a szenvedélyes rajongókat, de belülről átélni ez olyan élmény, amit korábban el sem tudtam képzelni.

(Forrás: F1TV Pro)

Lewis Hamilton a bahreini másfél napnyi tesztelés után készen áll az idénynyitóra (Fotó: AFP)

A HÁROMNAPOS BAHREINI TESZT ÖSSZESÍTETT EREDMÉNYE
  1. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Williams-Mercedes) 1:29.348 – C3-as gumi* (összes kör: 195)
  2. Lewis Hamilton  (brit, Ferrari) 1:29.379 – C3 (162)
  3. Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 1:29.431 – C3 (220)
  4. George Russell (brit, Mercedes) 1:29.545 – C3 (232)
  5. Max Verstappen (holland, Red Bull-Honda) 1:29.566 – C3 (155)
  6. Alexander Albon (thaiföldi, Williams-Mercedes) 1:29.650 – C4 (200)
  7. Kimi Antonelli (olasz, Mercedes) 1:29.784 – C3 (226)
  8. Oscar Piastri (ausztrál, McLaren-Mercedes) 1:29.940 – C3 (195)
  9. Pierre Gasly (francia, Alpine) 1:30.040 – C3 (196)
10. Lance Stroll (kanadai, Aston Martin-Mercedes) 1:30.229 – C3 (133)
11. Liam Lawson (új-zélandi, Red Bull-Honda) 1:30.252 – C3 (149)
12. Jack Doohan (ausztrál, Alpine) 1:30.368 – C3 (209)
13. Cunoda Juki (japán, Racing Bulls-Honda) 1:30.497 – C3 (211)
14. Isack Hadjar (francia, Racing Bulls-Honda) 1:30.675 – C4 (243)
15. Fernando Alonso (spanyol, Aston Martin-Mercedes) 1:30.700 – C3 (173)
16. Esteban Ocon (francia, Haas-Ferrari) 1:30.728 – C4 (260)
17. Lando Norris (brit, McLaren-Mercedes) 1:30.882 – C3 (186)
18. Gabriel Bortoleto (brazil, Sauber-Ferrari) 1:31.057 – C3 (174)
19. Nico Hülkenberg (német, Sauber-Ferrari) 1:31.457 – C3 (180)
20. Oliver Bearman  (brit, Haas-Ferrari) 1:32.361 – C3 (197)
*Gumikeverékek: hatelemű skálán a C1 a legkeményebb, a C6 a leglágyabb

 

Legfrissebb hírek

Russell-elsőség, szétrobbanó üvegpanel és busz a bahreini teszt záró napján

F1
18 órája

Sainz zárt az élen a Williamsszel a bahreini teszt második napján

F1
2025.02.27. 17:00

Jóváhagyták: két kötelező boxkiállás lesz Monacóban

F1
2025.02.27. 11:02

Norris-elsőség, áramszünet és hosszabbítás a bahreini teszt első napján

F1
2025.02.26. 18:02

Pályán az F1-es mezőny – képeken a tíz új versenyautó!

F1
2025.02.26. 12:08

Vége a várakozásnak – minden, amit a szerdán rajtoló bahreini tesztről tudni érdemes

F1
2025.02.25. 14:29

Bemutatkozott a 2025-ös Red Bull, az RB21-es – képek

F1
2025.02.25. 10:45

A Mercedes is leleplezte új autóját, a W16-ost – képek

F1
2025.02.24. 15:04
Ezek is érdekelhetik