Sainz zárt az élen a Williamsszel a bahreini teszt második napján

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2025.02.27. 17:00
Fotó: AFP
Carlos Sainz Jr. (Williams) bizonyult a leggyorsabbnak a 2025-ös Formula–1-es idényt megelőző teszt második napján. A spanyol versenyzőt Lewis Hamilton vezérletével a Ferrari kettőse követte, míg az első ötöst a két Mercedes-pilóta, George Russell és Andrea Kimi Antonelli tette teljessé.

Nem ideális körülmények fogadták a Formula–1 mezőnyét csütörtökön a Bahreini Nagydíjat rendező nyomvonalon, ugyanis éjszaka és a reggeli órákban is esett az eső, ami teljesen lemosta az első tesztnapon felhordott gumiréteget. Noha az aszfaltcsík szinte teljesen felszáradt a kezdésre, már az első körök során feltűnt néhány esőcsepp a pilóták sisakrostélyán és a kameraképen, ami elég riogatóan festett. A csapatok közül ketten, az Aston Martin és a Haas kért vizes pályára is alkalmas keveréket, míg a többi alakulat rendelkezésére kizárólag slick gumik állnak a választásuk értelmében. Noha a csepergő eső nem zavarta meg a versenyzőket, a hűvös időjárás sem volt a segítségükre. A délelőtti etap kezdetén a levegő hőmérséklete 13 Celsius-fok volt, míg az aszfalté 15 Celsius-fok.

Ez azonban nem állította meg George Russellt abban, hogy szűk fél órával a rajtot követően megfussa a teljes teszt addigi leggyorsabb körét, és ezzel magára, valamint a Mercedesre irányítsa a figyelmet. A brit pilóta közel két másodperccel előzte meg a Red Bull volánja mögött egész nap futó Liam Lawsont, akit Lewis Hamilton, Fernando Alonso, illetve Esteban Ocon követett a top 5-ben.

Nem sokkal később már Hamilton került a középpontba: a brit először 92 ezredet faragott korábbi csapattársa idején, majd 1:30.080-nál állította meg a stoppert azonos keveréken, amivel 159 ezredre megközelítette az előző évi teszt összesített legjobb idejét. A ferraris mögé nem sokkal később aztán pont a tavaly leggyorsabb Carlos Sainz Jr. zárkózott fel, a williamses 92 ezreddel maradt el. 

Harmadikként Russell érkezett, majd Pierre Gasly és Lawson egészítette ki az első ötöst az első óra végén, miközben Oscar Piastri a versenyzők közül egyedüliként nem teljesített mért kört. Ez a következő órában nem is változott, mivel közben újra megérkezett eső, méghozzá jóval nagyobb intenzitással, ami a pálya teljes kiürüléséhez vezetett.

A csendet először nem meglepő módon köztes esőgumit használó csapat törte meg: a Haas Ocont küldte ki, hogy térképezze fel a körülményeket. A francia próbarajtot és néhány próbakört futott, ám ezt követően ő is visszatért a garázsba, így újra csend telepedett a pályára. Ekkor még kérdéses volt, mikor láthatunk újra mozgásban autót, de szerencsére hamarosan elállt az eső, és elkezdtek javulni is a körülmények, amit kihasználva Russell birtokába vette az 5412 méter hosszú nyomvonalat.

Rövidesen Nico Hülkenberg, majd a többi versenyzőtárs is csatlakozott hozzá, és nem kellett már sokat várni Piastri első mért körére sem. Az ausztrál szűk két és fél óra elteltével iratkozott fel az időlistára, igaz, utána kisebb elfékezéssel hívta fel magára a figyelmet.

Noha újra megjelent néhány esőcsepp a felvételeken, ezúttal nem okozott fennakadást, így eléggé mozgalmas volt az utolsó előtti óra. Ráadásul újabb kemény párharc alakult ki az élen is, a főszerepet ezúttal is két excsapattárs, Russell és Hamilton játszotta. A Mercedes pilótája elsőként ment be 1:30 alá, ám csupán pillanatokig vezetett, mert az újdonsült ferraris nála is gyorsabbnak bizonyult.

A hétszeres bajnok ráadásul az újabb próbálkozásával még tovább faragott az idején, 1:29.670-nél állítva meg a stoppert, amivel már akkor gyorsabb volt, mint az egy évvel ezelőtti teszten elért legjobb idő. Hamilton ugyanakkor nem állt itt meg, az utolsó órában még tovább növelte a tempót a Ferrarival, és 1:29.379-es időt jegyzett, aminél már senki sem tudott jobbat elérni a fennmaradó időben.

Délelőtt Hamilton diktálta a tempót (Fotó: AFP)

A Scuderia új versenyzője 399 ezreddel bizonyult gyorsabbnak a délelőtt legszorgalmasabb Russellnél, míg a harmadik Sainz hét tizedet kapott. Negyedikként Gasly érkezett, míg az első ötöst Alonso zárta. A hatodik Cunoda lett, majd Piastri, a legkevesebb kört teljesítő Lawson, Hülkenberg, illetve Ocon zárta a sort.

Az utolsó órában nemcsak Hamilton újabb javítása, hanem Piastri és Hülkenberg esete is borzolta a kedélyeket. Utóbbi két pilóta a nyolcas kanyarnál ért össze egy félreértés után. Noha a Sauber haladt előrébb a pályán, úgy tűnt, tisztában van a McLaren közeledésével, hiszen félrehúzódott, de aztán újra visszajött a versenyívre, korábban, mint amire számítani lehetett, ami a két autó összeéréséhez vezetett.

Az eset következtében sérült a McLaren első szárnya, fontos azonban azt is megemlíteni, hogy Piastri is mélyebbre csúszott az ideálisnál, feltehetően a még hideg gumik miatt. Túl nagy baj szerencsére nem történt, az ausztrál egy rövid bokszutcai látogatás után még vissza tudott térni a nyomvonalra, és futhatott még néhány kört a délelőtti etap vége előtt.

Az ebédszünetben két csapat, a Red Bull és a Williams kivételével valamennyi versenyzőt cserélt.

A második négyórás etap során először Isack Hajdar hagyta el a garázst, de rövidesen több pilótatársa is követte, és viszonylag gyorsan benépesült a pálya. Alig fél óra után ráadásul fontos változás is történt, méghozzá az élen – Sainz 1:29.366-os körrel ugrott az élre. Nem sokkal később újra eleredt az eső Szahírban, ám ez látszólag nem különösebben gátolta a mezőnyt.

Szűk negyven perc alatt Norris kivételével valamennyi versenyző teljesített már legalább egy próbakört. A felvételekből látszott, hogy a McLarennél a garázsban folyik a munka, de helyszíni közlések szerint a csapat egyszerűen a beállításon módosított, nem volt semmi gond az autóval.

Az egyéni összetettben egy évvel ezelőtt második brit szűk egy órát követően ment ki, és hamarosan mért kört is futott, nem úgy, mint Lance Stroll, aki csak próba köröket futott a továbbra is meglehetősen borús Bahreinben. Az élen eközben fokozódott a helyzet: Sainz még tovább faragott a legjobbján, míg a harmadik helyre Leclerc lépett előre, aki csupán 83 ezred hátránnyal követte a korábbi márkatársát.

Sainz 1:29.348-as körénél a folytatásban már nem született jobb, így az előző év után ezúttal is az élen zárt a bahreini teszt második napján, igaz, akkor még a Ferrari, míg most a Williams színeiben. Őt a Ferrari versenyzőpárosa követte Hamilton, Leclerc sorrendben, majd Russell vezérletével a Mercedes kettőse egészítette ki a top 5-öt.

A hatodik Stroll lett, mögötte Lawson és Doohan érkezett, míg az első tízes sorát az Alpine duója, Gasly és Hadjar zárta. Noha a McLaren egyik pilótájával sem fért be a mezőny első felébe, Piastri a tizenharmadik, Norris a tizennegyedik lett, utóbbi hosszú etapja eléggé meggyőzőre sikerült.

Ami a megtett köröket illeti, nem meglepő módon Sainz volt a legszorgalmasabb, összesen 127 kört futott, míg az ugyancsak teljes napot teljesítő Lawson 91 kört futott, de érdemes kiemelni Hadjart is, aki annak ellenére ért el 94 kört, hogy csak délután tesztelt.

F1, IDÉNY ELŐTTI BAHREINI TESZT, 2. NAP – VÉGEREDMÉNY
  1. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Williams) 1:29.348, 127 kör
  2. Lewis Hamilton (brit, Ferrari) 1:29.379, 45 kör*
  3. Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 1:29.431, 83 kör
  4. George Russell (brit, Mercedes) 1:29.778, 71 kör*
  5. Andrea Kimi Antonelli (olasz, Mercedes) 1:29.784, 87 kör
  6. Lance Stroll (kanadai, Aston Martin) 1:30.229, 57 kör
  7. Liam Lawson (új-zélandi, Red Bull) 1.30.252, 91 kör 
  8. Jack Doohan (ausztrál, Alpine) 1:30.368, 80kör
  9.  Pierre Gasly (francia, Alpine) 1:30.430, 40 kör*
10. Isack Hadjar (francia, Racing Bulls) 1:30.675, 94 kör
11. Fernando Alonso (spanyol, Aston Martin) 1:30.700, 40 kör*
12. Cunoda Juki (japán, Racing Bulls) 1:30.793, 46 kör*
13. Oscar Piastri (ausztrál, McLaren) 1:30.821, 44 kör*
14. Lando Norris (brit, McLaren) 1:30.882, 77 kör
15. Gabriel Bortoleto (brazil, Sauber) 1:31.057, 80 kör
16. Nico Hülkenberg (német, Sauber) 1:31.457, 56 kör*
17. Esteban Ocon (francia, Haas) 1:30., 69 kör*
18. Oliver Bearman (brit, Haas) 1:34.372, 66 kör
*: csak délelőtt tesztelt.

IDÉNY ELŐTTI KOLLEKTÍV TESZT, BAHREIN
 február 26.február 27.február 28.
 délelőttdélutándélelőttdélutándélelőttdélután
MCLARENPiastriNorrisPiastriNorrisNorrisPiastri
FERRARIHamiltonLeclercHamiltonLeclerc  
RED BULLVerstappenLawsonLawsonVerstappen
MERCEDESAntonelliRussellRussellAntonelliAntonelliRussell
ASTON MARTINAlonsoStrollAlonsoStrollStrollAlonso
ALPINEDoohanGaslyGaslyDoohanDoohanGasly
HAASBearmanOconOconBearmanBearmanOcon
RACING BULLSCunodaHadjarCunodaHadjarHadjarCunoda
WILLIAMSAlbonSainzSainzAlbon
SAUBERHülkenbergBortoletoHülkenbergBortoletoBortoletoHülkenberg

 

 

Legfrissebb hírek

Jóváhagyták: két kötelező boxkiállás lesz Monacóban

F1
9 órája

Norris-elsőség, áramszünet és hosszabbítás a bahreini teszt első napján

F1
Tegnap, 18:02

Pályán az F1-es mezőny – képeken a tíz új versenyautó!

F1
Tegnap, 12:08

Vége a várakozásnak – minden, amit a szerdán rajtoló bahreini tesztről tudni érdemes

F1
2025.02.25. 14:29

Bemutatkozott a 2025-ös Red Bull, az RB21-es – képek

F1
2025.02.25. 10:45

A Mercedes is leleplezte új autóját, a W16-ost – képek

F1
2025.02.24. 15:04

Pályán az Aston Martin és a Haas is Bahreinben – videó

F1
2025.02.24. 12:10

70 éves a Formula–1 legendás „professzora”, Alain Prost

Képes Sport
2025.02.24. 07:09
Ezek is érdekelhetik