Oscar Piastri pályafutása első pole pozícóját szerezte a sanghaji időmérőn, így ő várhatta az élről a piros lámpák kialvását az év második versenye előtt. Az ausztrál versenyző mellől meglepetésre George Russell rugaszkodhatott el, miután sikerült szétválasztania egymástól a továbbra is fő esélynek számító McLarent. A vb-éllovas Lando Norrisnak így meg kellett elégednie a második sorral, amin a címvédő Max Verstappennel osztozott, míg a Ferrari duója Lewis Hamilton, Charles Leclerc sorrendben az ötödik, hatodik helyről vágott neki az 56 körös, gumigyilkosnak ígérkező futamnak.
Az újabb csalódást keltő eredményt elérő és a huszadik, vagyis utolsó helyen végző Liam Lawson a bokszutcából készült a startra, miután csapata hozzányúlt a beállításokhoz, amivel megszegte a parc fermé szabályokat.
Ami a gumitaktikát illeti, három versenyző, Lance Stroll, Oliver Bearman és Lawson a kemény gumik mellett döntött, míg a többiek a közepes keveréken kezdett.
Piastri jól jött el a rajtnál és sikerült megtartania a vezetést az őt támadó Russell előtt, ráadásul a brit a pozícónyerés helyett egy helyet hátralépett, miután Norris elment mellette, amivel a két McLaren állt az élre. A Mercedes-pilóta mögé a rajt után egymással összeérő Ferrarik zárkóztak fel, a Hamilton jobb hátsó gumijával találkozó Leclerc első szárnya szemmel láthatóan sérült.
A megrongálódott elem ugyanakkor nem igazán vezetett tempóvesztéshez, sőt, a monacói egyértelműen gyorsabbnak tűnt Hamiltonnál, amit jól jelzett, hogy többször is nyithatta az állítható hátsó szárnyát a szemcsésedéssel küszködő csapattársa mögött. A maranellói csapat végül nem is cserélte le a sérült elemet a kerékcsere során, s a monacói szárnyalt a második etapja elején is, ami arra kényszerítette a csapatot, hogy csapatutasítást alkalmazzon.
Hamilton a 21. körben engedte el mellette a nála két körrel később kiálló Leclerc-t, aki ezt követően azonnal elkezdte lopni a távolságot Russell mögött, és a 26. körben már ki is nézett a Mercedes mögül. A ferraris azonban nem igazán talált fogást a vetélytársán, majd egy kisebb hiba után kissé le is szakadt, így a brit fellélegezhetett.
Az élen eközben Piastri magabiztosan vezetett, s több mint négy másodpercre növelte az előnyét Norris előtt, aki ugyan közvetlen a kiállása után pozíciót vesztett a melegebb gumin érkező Russell-lel szemben, rövidesen visszavette a második helyet, és el is húzott a Mercedes előtt. Hátrébb Hamilton próbálta tartani a lépést az előtte haladókkal, míg Verstappen nem igazán tudott mihez kezdeni a hatodik helyen: a hétszeres világbajnok fél távnál öt szekundummal előzte meg őt, míg a mögötte érkező, Lance Stroll lemaradása a tíz másodpercet közelítette az egyetlen állva maradt Aston Martinnal.
Fernando Alonso még a futam elején szállt ki a versenyből, miután lángra kapott a fékje, ezzel a spanyol versnyző lett a kínai viadal első és egyetlen kiesője.
Míg az élmezőny az egy kiállás felé tolódott, a Ferrari úgy döntött, kiszedi Hamiltont az ötödik helyről, a hétszeres bajnok a 38. körben kapott friss kemény Pirelliket, amikkel a hatodik pozícóból, Verstappen mögül kezdhette meg a visszazárkózást, a hajsza több mint 19 másodperces hátrányból indult, miközben az élen 2-4 másodperc körül ingadozott a különbség a spóroló McLaren kettőse között.
Noha Hamilton folyamatosan leggyorsabb köröket jegyzett s lopta a távolsságot, négy körrel a vége előtt még tíz másodperc volt a hátránya Verstappen mögött, aki alatt ráadásul pont a harjában kelt életre a Red Bull. A holland nemcsak felzárkózott Leclerc-re, hanem hamarosan sikerült is megelőznie őt, aminek révén előrelépett a negyedik helyre, míg az első tízesből egyedüliként két kiállásos stratégiát követő hétszeres bajnoknak meg kellett elégednie a hatodik pozícióval.
Piastri eközben magabiztosan szerezte meg pályafutása harmadik diadalát, de az első pole pozícióját nem sikerült rajt-cél győzelemre váltania, hiszen nem zárt valamennyi kört az élen. A kerékcserék folyamán rövid ideig például Alexander Albon is vezetett – az ausztrál azonban így is fontos pontokat szerzett a hajrában a fékpedállal küszködő, és az utolsó két körben sok időt veszítő Norrisszal szemben. A McLarennek tehát Kínában már összejött a kettős siker, míg a dobogó alsó fokára ezúttal is Russell állhatott fel.
A mercedeses bő egy másodperccel szelte át a célvonalat a honfitársa mögött, aminek révén egy pontra megközelítette a mögötte befutó és az egyéni vb-összettetben második helyen álló Verstappent. Az ötödik Leclerc lett, majd Hamilton, Esteban Ocon, a szurkolók által a nap versenyzőjének választott Andrea Kimi Antonelli, Albon és a több előzést is bemutató Oliver Bearman zárta az első tízest, így mindkét Haas és egy autóval a Williams is pontot szerzett.
Hadjar az első versenyén a tizenötödik helyen látta meg a kockás zászlót, de végül egy pozícióval előrébb rangsorolták, miután az előtte célba érő Jack Doohan pont a Racing Bulls-pilóta leszorítása nyomán kapott 10 másodperces időbüntetést. Ami a faenzaikat illeti, a remek időmérő után mindkét pilótájuk pont nélkül maradt, miután újra elrontották a stratégiát. Cunoda ráadásul kényszerű cserére is szorult a verseny kései szakaszában, a japán versenyző első szárnyáról szakadt le egy darab egyelőre ismeretlen okokból, ami szárnycserét követelt.
Folytatás két hét múlva a Japán Nagydíjjal.
FRISSÍTÉS: A versenyt követően mindkét Ferrarit, valamint Gaslyt is kizárták Leclerc és az Alpine-pilóta autója az előírt minimumsúlyt nem érte el, míg Hamilton kopólemeze túlzottan elvékonyodott. A diszkvalifikálásokat követően változott a végeredmény: Esteban Ocon a Haasszal a szenzációs ötödik, Andrea Kimi Antonelli a hatodik, Alexander Albon a hetedik, Oliver Bearman a nyolcadik, Lance Stroll a kilencedik, míg Carlos Sainz Jr. a tizedik, vagyis az utolsó pontszerző helyre lépett előre. Utóbbi az első pontjait szerezte meg a Williams színeiben, míg korábbi csapata, a Ferrari 18 pontot veszített és épp a grove-i istálló mögé esett vissza a konstruktőri tabellán.
KÍNAI NAGYDÍJ, A VERSENY FRISSÍTETT VÉGEREDMÉNYE | |||||
---|---|---|---|---|---|
1. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:30:55.026 | |
2. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 9.748 mp h. | |
3. | George Russell | brit | Mercedes | 11.097 mp h. | |
4. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 16.656 mp h. | |
5. | Esteban Ocon | francia | Haas-Ferrari | 49.969 mp h. | |
6. | Andrea Kimi Antonelli | olasz | Mercedes | 53.748 mp h. | |
7. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 56.321 mp h. | |
8. | Oliver Bearman | brit | Haas-Ferrari | 1:01.303 p h. | |
9. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:10.204 p h. | |
10. | Carlos Sainz | spanyol | Williams-Mercedes | 1:16.387 p h. | |
11. | Isack Hadjar | francia | Racing Bulls-Honda | 1:18.875 p h. | |
12. | Liam Lawson | új-zélandi | Red Bull-Honda | 1:21.147 p h. | |
13. | Jack Doohan | ausztrál | Alpine-Renault | 1:28.401 p h. | |
14. | Gabriel Bortoleto | brazil | Sauber-Ferrari | 1 kör h. | |
15. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 1 kör h. | |
16. | Cunoda Juki | japán | Racing Bulls-Honda | 1 kör h. | |
FELADTÁK | megtett körök | kiesés oka | |||
Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 56 | kizárták | |
Lewis Hamilton | brit | Ferrari | 56 | kizárták | |
Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 56 | kizárták | |
Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 4 | feladta |
A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA | |||||
---|---|---|---|---|---|
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | |
1. | Lando Norris | 1 | 2 | 3 | 44 |
2. | Max Verstappen | – | 1 | 3 | 36 |
3. | George Russell | – | 2 | 3 | 35 |
4. | Oscar Piastri | 1 | 1 | 3 | 34 |
5. | Andrea Kimi Antonelli | – | – | 3 | 22 |
6. | Alexander Albon | – | – | 2 | 16 |
7. | Esteban Ocon | – | – | 1 | 10 |
8. | Lance Stroll | – | – | 2 | 10 |
9. | Lewis Hamilton | – | – | 2 | 9 |
10. | Charles Leclerc | – | – | 2 | 8 |
11. | Nico Hülkenberg | – | – | 1 | 6 |
12. | Oliver Bearman | – | – | 1 | 4 |
13. | Cunoda Juki | – | – | 1 | 3 |
14. | Carlos Sainz | – | – | 1 | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | McLaren-Mercedes | 78 |
2. | Mercedes | 57 |
3. | Red Bull-Honda | 36 |
4. | Williams-Mercedes | 17 |
5. | Ferrari | 17 |
6. | Haas-Ferrari | 14 |
7. | Aston Martin-Mercedes | 10 |
8. | Sauber-Ferrari | 6 |
9. | Racing Bulls-Honda | 3 |
10. | Alpine-Renault | 0 |
18. KÍNAI NAGYDÍJ | |
MÁRCIUS 21., PÉNTEK | |
Szabadedzés | 1. Norris 1:31.504 |
Sprintidőmérő | 1. Hamilton 1:30.849 |
MÁRCIUS 22., SZOMBAT | |
Sprintverseny | 1. Hamilton, 2. Piastri, 3. Verstappen |
Időmérő | 1. Piastri 1:30.641 |
MÁRCIUS 23., VASÁRNAP | |
A verseny | 1. Piastri, 2. Norris, 3. Russell |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Japán Nagydíj, Szuzuka | április 6., 7.00 |
Bahreini Nagydíj, Szahír | április 13., 17.00 |
Szaúd-arábiai Nagydíj, Dzsidda | április 20., 19.00 |
n