Noha az első tesztnap után még pozitívan értékelt a Red Bull, a háromnapos bahreini teszt lezárása után már kevésbé látja kedvezően a helyzetét. Az előző évet dominánsan kezdő, majd visszaeső „vörös bikák” célja az volt az RB21-es megtervezésénél, hogy szélesebb tartományban működjön, mint az elődje, ám az eddigi tapasztalatok alapján egyelőre nem teljesen sikerült elérnie a várt hatást, és az autó nem minden esetben reagál úgy, ahogyan azt a csapat szeretné.
Az alakulatot csütörtökön vízszivárgás is hátráltatta, és a pénteken tesztelő Max Verstappen sem tudott normális versenyszimulációt futni, helyette sok időt vesztett azzal, hogy még az utolsó napon is különböző beállításokkal, valamint padlólemez- és szárnykombinációkkal próbálkozott. Az osztrák istálló technikai igazgatója, Pierre Wache is elismerte, nem teljesen úgy alakult a gyakorlás, ahogyan arra számítottak, és változtatásokat kell végrehajtaniuk a jövő hétvégi idényrajt előtt.
„Nem alakult olyan zökkenőmentesen a teszt, mint amire számítottunk, és ahogy a csapat várta, de jobb itt szembesülni a problémákkal, mint később, és végső soron azért vagyunk itt, hogy megértsük az autót. Nem vagyok olyan elégedett, mint amilyen lehetnék, mert a kocsi időnként nem úgy reagált, ahogyan szerettük volna. De jó irányba haladunk, csak lehet, hogy a hatása nem volt olyan nagy, mint amire számítottunk, így ezen dolgoznunk kell az első verseny előtt, valamint a jövőbeli fejlődés érdekében.”
A szakember megosztotta, két riválisa is erősebbnek tűnik a szezonrajt előtt, de kiélezett küzdelemre számít: „Elég szoros lesz. Pillanatnyilag nem tűnik úgy, hogy elég gyorsak vagyunk, de majd meglátjuk. Úgy fest, a McLaren és a Ferrari gyorsabb nálunk.”
Az előző idény végén sorozatban a negyedik egyéni címét szerző Verstappen sem volt teljesen elégedett a bahreini tesztelés után, és újra felerősítette azon hangokat, miszerint az idény végén csapatot válthat. A címvédőt illetően jó ideje jelenti az egyik fő beszédtémát az esetleges távozása, legutóbb arról lehetett hallani, hogy az Aston Martin igyekszik megszerezni; ezen találgatásoknak a Red Bulltól a silverstone-iakhoz szerződő Adrian Newey jelenléte remek alapokat adott.
A korábbi Formula–1-es versenyző, Christijan Albers szerint ha a Red Bull kiszorulna a top 3-ból, Verstappennek szabad lenne az út, ám figyelmeztetett, a holland pilóta egyáltalán nem lenne egyszerű helyzetben, ha új alakulathoz szeretne igazolni, mert sehol sem kapna olyan feltételeket, mint amilyeneket a Red Bull biztosít neki.
„Azt hiszem, ha a kontraktusa azt mondja ki, hogy a Red Bullnak az első háromban kell zárnia, és én el tudom képzelni, hogy a Red Bull folyamatosan ott legyen az első háromban. Max nem fogja azt mondani, hogy lelép. Nem ilyen a természete”– jelentette ki a Telegraaf podcastjében.
„Hol lehetne még ilyen jó helyzetben? A Red Bull alapvetően maga Max Verstappen. Ha elkezded sorra venni: Hamilton eléggé nagy ember, de a Ferrarinál senki sem nagyobb. Azt a hatalmat, amivel Max, Jos (Verstappen) és Raymond (Vermeulen, menedzser) rendelkezik, nem látom, hogy más autógyártóknál ilyen gyorsan megszerezhetnék. Nem tudom, hogy elégedett lenne-e ezzel.”
Míg Albers arra mutatott rá, hogy a meglátása szerint Verstappennek több dologról is le kellene mondania, ha a környezetváltás mellett döntene, a Haas korábbi csapatfőnöke, Günther Steiner a CNN-nek nyilatkozva arról beszélt, a „vörös bikák” nem lesznek könnyű helyzetben, ha nem tudnak megfelelő autót biztosítani a holland pilótának.
„Amikor tavaly elkezdtek jönni a vereségek, akkor eléggé agresszívan reagált. Azonban egy ponton belátta, hogy okosan kell kezelnie a helyzetet, és meg kell próbálni a lehető legtöbb pontot gyűjteni, még akkor is, ha éppen nincs esélye a győzelemre. Ki kell várnunk, hogy lássuk, ezúttal melyik Maxot kapjuk.”
„De az biztos, hogy ha nem elég jó az autó ahhoz, hogy sikereket érjen el, akkor nagyon nehéz lesz kezelni őt azért, mert elég hangos lesz azt illetően, hogy nem elégedett. Az elégedetlen Max nem kedves, ezzel mindannyian tisztában vagyunk. Ugyanakkor nagyon jó versenyző, sőt, szerintem jelenleg a legjobb. És természetesen mindent meg fog tenni, hogy futamgyőzelmeket és bajnoki címet szerezzen megint. De ez nem lesz olyan egyszerű, mint ahogyan tavaly is láttuk.”
A Red Bull a háromnapos bahreini teszt során az ötödik és a 11. helyet foglalta el az összesített időlista élén, Verstappen 218 ezredmásodperccel, míg új csapattársa, Liam Lawson több mint 9 tizeddel maradt el a leggyorsabb kört jegyző Carlos Sainz Jr. mögött. Ami a megtett távot illeti, a holland, új-zélandi kettős 304 körrel a sor végén zárt a konstruktőrök között.