Franco Colapinto az Olasz Nagydíjtól kezdődően vette át a Williamstől távozni kényszerülő Logan Sargeant helyét, és hívta fel magára szinte azonnal a figyelmet a teljesítményével. Az argentin pályafutása második versenyén pontot szerzett, és az első négy nagydíj után már öt pont állt a neve mellett, több, mint amennyit az elküldött amerikai gyűjtött össze másfél idény során.
Sorsa a Williamsnél ugyanakkor már azelőtt megpecsételődött, hogy bemutatkozott volna, hiszen a grove-i istálló Carlos Sainz Jr.-t szerződtette Alexander Albon mellé 2025-től. Noha a csapatfőnök, James Vowles már az Azerbajdzsáni GP után jelezte, segíteni kívánja a pilótát abban, hogy ott lehessen a 2025-ös rajtrácson, s már akkor jelezte, hogy a Williams hosszú távon tartana igényt a pilóta szolgálataira.
Az argentin kontraktuális helyzete már akkor is több kérdést felvetett, és a korábban erősen érdeklődő Red Bullt is eltántorította, amely végül menesztette Sergio Pérezt, a helyére Liam Lawsont ültette, míg a testvércsapatánál, a Racing Bullsnál az ezúttal is mellőzött Cunoda Juki mellett Isack Hadjarnak adott lehetőséget.
Bár a „vörös bikákhoz” hasonlóan a 2026-tól az Audi gyári csapatává előrelépő Sauber is más versenyző mellett tette le a voksát, az Alpine érdeklődése annak ellenére sem lankadt, hogy már korábban bejelentette Jack Doohan szerződtetését, és az argentin néhány töréssel, illetve rosszabb eredménnyel is magára vonzta a figyelmet.
A legfrissebb sajtóértesülések szerint a francia alakulat hamarosan bejelenti, hogy Colapinto szerephez jut a csapatnál, és több forrás is arról szól, hogy Doohan szerződése mindössze néhány (négy-öt) nagydíj erejéig szól, és teljesítményhez kötött kitételek vannak benne, ami megnyitná a lehetőséget az argentin előtt.
Afelől nincs semmi kétség, hogy a csapathoz tanácsadóként tavaly visszatérő Flavio Briatore kész nehéz döntéseket hozni, így könnyen előfordulhat, hogy Doohan pályafutása csupán néhány versenyhétvégét követően véget ér, ha nem nyújt maradandót. Bár ilyen szempontból az Esteban Ocont az abu-dzabi idényzárón váltó ausztrál pilóta sorsa a saját kezében van, a sok spekuláció, és a kialakuló helyzet óriási plusznyomást helyezhet a vállára, ami mellett nem lesz könnyű teljesítenie.
Rajtszám | Név (nemzetiség) | Csapat | Motor |
1 | Max VERSTAPPEN (holland) | Red Bull | Honda RBPT |
30 | Liam LAWSON (új-zélandi) | Red Bull | Honda RBPT |
12 | Andrea Kimi ANTONELLI (olasz) | Mercedes | Mercedes |
63 | George RUSSELL (brit) | Mercedes | Mercedes |
44 | Lewis HAMILTON (brit) | Ferrari | Ferrari |
16 | Charles LECLERC (monacói) | Ferrari | Ferrari |
14 | Fernando ALONSO (spanyol) | Aston Martin | Mercedes |
18 | Lance STROLL (kanadai) | Aston Martin | Mercedes |
23 | Alexander ALBON (thaiföldi) | Williams | Mercedes |
55 | Carlos SAINZ Jr (spanyol) | Williams | Mercedes |
10 | Pierre GASLY (francia) | Alpine | Renault |
7 | Jack DOOHAN (ausztrál) | Alpine | Renault |
22 | CUNODA Juki (japán) | Racing Bulls | Honda RBPT |
6 | Isack HADJAR (francia) | Racing Bulls | Honda RBPT |
87 | Oliver BEARMAN (brit) | Haas | Ferrari |
31 | Esteban OCON (francia) | Haas | Ferrari |
81 | Oscar PIASTRI (ausztrál) | McLaren | Mercedes |
4 | Lando NORRIS (brit) | McLaren | Mercedes |
27 | Nico HÜLKENBERG (német) | Sauber | Ferrari |
5 | Gabriel BORTOLETO (brazil) | Sauber | Ferrari |