Akárcsak Max Verstappen, Lando Norris is nyolc rajtelsőséggel fejezi be a 2024-es idényt. A startok eddig nem jelentették a brit pilóta erősségét, de a McLaren a konstruktőri világbajnoki címért száll harcba vasárnap, és ezzel persze Norris is tisztában van.
„Ez egy tökéletes nap volt számunkra – vélekedik a McLaren-versenyző. – Kicsit keményebb volt, mint amiben reménykedtünk, de egész hétvégén gyorsak vagyunk, és elégedettek lehetünk az első rajtsorral. Az én köröm elég erősen sikerült, és így akartam befejezni a napot, hiszen meg kell vernünk a Ferrarit. Ezt azonban stílusosan szeretnénk megtenni, azaz győzelemmel. Nyerni akarok, és pontosan tudjuk, mit kell ehhez tennünk. Továbbra is koncentrálunk, és holnap legalább az egyik autónknak jó esélye lesz a győzelemre. Mindent beleadunk, de arra is odafigyelünk, hogy mit kell tennünk annak érdekében, hogy elérjük a végső célunkat.”
Oscar Piastri szeme előtt is a csapatbajnokság megnyerése lebeg, és bár elismerte, hogy legszívesebben nagy csatát vívna a győzelemért, a vb-címre kell koncentrálniuk csapattársával.
„Ez egy nagyszerű eredmény a csapat számára, aminek nagyon örülök – árulta el Piastri. – Bárcsak újra megpróbálhatnám az utolsó körömet, de a második rajthely is elég jó, és a csapat számára az első és második pozíció igazi álomeredmény. Mindent megteszünk, hogy miénk legyen a vébécím, szóval messze ez jelenti a legnagyobb célt a holnapi napot illetően. Persze Landóval mindketten szeretnénk győzni, de mindkettőnk számára ennél is többet jelentene a bajnoki trófea elhódítása. Mindent megteszünk ennek bebiztosítása érdekében, de szórakozunk is kicsit holnap.”
Utolsó ferraris futamát teljesíti vasárnap Carlos Sainz Jr., aki közvetlenül a McLaren párosa mögül vághat neki az abu-dzabi versenynek. A Ferrarinak egyre kevesebb esélye van a konstruktőri vb-győzelemre, ám Sainz legalább tisztességes eredménnyel intene búcsút jelenlegi csapatának.
„Tegnap jó munkát végeztünk az autóval, és a mai napon sikerült összehoznom néhány egészen jó kört a Q1-ben és a Q2-ben – emlékezett vissza a spanyol. – A harmadik szakasz végén őrülten keményen nyomtam, és úgy éreztem, hogy jól sikerült a köröm. Csak néhány századmásodperccel maradtam el a második helytől, de amúgy sem sokat számít, hogy a második vagy a harmadik pozícióból rajtolok, hiszen hosszú lesz a verseny, és magabiztos vagyok a tempónkat illetően. A versenyeket egészen az utolsó méterig kell vívni, szóval mindenki higgyen nekem, amikor azt mondom, hogy a szívemet is beleadom, és mindent megteszek a győzelem érdekében. Semmi sem tenni boldogabbá, mint az, ha a lehető legjobb eredménnyel búcsúznék a Ferraritól.”
Az egyéni világbajnoki címet két hete bebiztosította, a csapatok versenyéből pedig már kiszállt a Red Bull, így Max Verstappen szinte tét nélkül száll harcba a szezonzárón. A négyszeres világbajnok nem túl derülátó az esélyeit illetően, csak Nico Hülkenberggel csatázott volna, ám jó hír számára, hogy a németet megbüntették, így Verstappen egy hellyel előrébb került a rajtrácson.
„Hogy érzem magam? Megkönnyebbültem, hiszen ez volt az év utolsó időmérője – viccelődött a holland versenyző. – Maga a kvalifikáció jól mutatja a szezonunkat, hiszen nem volt könnyű működésre bírni az autót. Nem voltam elégedett az egyensúllyal a mai napon, és amikor a határon kell mennem, az autó is elég kiélezett, ezért is történt velem az a bizonyos eset a harmadik szakaszban. Valószínűleg jól nézett ki, de nem mentem annyira gyorsan, viszont meg kell küzdenünk az ilyen esetekkel. Remélhetőleg harcba szállhatok holnap legalább Nicóval. Normál esteben sikerülne, de a Haas egész hétvégén elég gyors.”
Tizenegy év után hagyja el a Mercedest Lewis Hamilton, aki nagy reményekkel készült utolsó versenyére jelenlegi csapatával, ám végül hamar búcsúzni kényszerült az időmérőn. A 44-es számú Mercedes elé becsúszott egy bója az utolsó szektorban, így Hamilton csak a 18. pozícióból vághat neki az idényzárónak.
„Nem is lehetett volna jobban időzíteni azzal a bójával – mondta ironikusan a hétszeres világbajnok. – Talán így kellett történnie, pedig nagyon reménykedtem abban, hogy lehetőségem lesz dobogóra állni. Jónak éreztem az autót, szóval nem így kellett volna véget érnie az időmérőnek. Tudom, hogy mindent jól csináltam, és szeretnék néhány pozíciót nyerni a többiek rajtbüntetésével, ez mindenképp segítene vasárnap. Próbálom megélni a jelent és kiélvezni minden pillanatot a csapattal. Történt, ami történt, de még mindig élvezettel vezetem az autót, és holnap ez még inkább így lesz.”
1. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:22.595 | átlag: 230.178 km/ó |
2. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:22.804 | 0.209 |
3. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 1:22.824 | 0.229 |
4. | Nico Hülkenberg* | német | Haas-Ferrari | 1:22.886 | 0.291 |
5. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda RBPT | 1:22.945 | 0.350 |
6. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:22.984 | 0.389 |
7. | George Russell | brit | Mercedes | 1:23.132 | 0.537 |
8. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:23.196 | 0.601 |
9. | Valtteri Bottas | finn | Sauber-Ferrari | 1:23.204 | 0.609 |
10. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda RBPT | 1:23.264 | 0.669 |
11. | Cunoda Juki | japán | RB-Honda RBPT | 1:23.419 | 0.434 |
12. | Liam Lawson | új-zélandi | RB-Honda RBPT | 1:23.472 | 0.487 |
13. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:23.784 | 0.799 |
14. | Charles Leclerc** | monacói | Ferrari | 1:23.833 | 0.848 |
15. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:23.877 | 0.892 |
16. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:23.821 | 0.519 |
17. | Csou Kuan-jü | kínai | Sauber-Ferrari | 1:23.880 | 0.578 |
18. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:23.887 | 0.585 |
19. | Franco Colapinto | argentin | Williams-Mercedes | 1:23.912 | 0.610 |
20. | Jack Doohan | ausztrál | Alpine-Renault | 1:24.105 | 0.803 |
* háromhelyes rajtbüntetés miatt csak a 7. helyről indulhat | |||||
** tízhelyes rajtbüntetés miatt csak az utolsó helyről indulhat |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Leclerc | 1:23.302 | 1. | Sainz | 1:22.985 |
2. | Bottas | 1:23.481 | 2. | Verstappen | 1:22.998 |
3. | Sainz | 1:23.487 | 3. | Hülkenberg | 1:23.040 |
4. | Verstappen | 1:23.516 | 4. | Gasly | 1:23.086 |
5. | Gasly | 1:23.548 | 5. | Norris | 1:23.098 |
6. | Pérez | 1:23.559 | 6. | Piastri | 1:23.199 |
7. | Magnussen | 1:23.632 | 7. | Alonso | 1:23.268 |
8. | Piastri | 1:23.640 | 8. | Russell | 1:23.283 |
9. | Russell | 1:23.678 | 9. | Bottas | 1:23.341 |
10. | Norris | 1:23.682 | 10. | Pérez | 1:23.379 |
11. | Hülkenberg | 1:23.722 | 11. | Cunoda | 1:23.419 |
12. | Stroll | 1:23.729 | 12. | Lawson | 1:23.472 |
13. | Lawson | 1:23.733 | 13. | Stroll | 1:23.784 |
14. | Cunoda | 1:23.735 | 14. | Leclerc | 1:23.833 |
15. | Alonso | 1:23.794 | 15. | Magnussen | 1:23.877 |
16. | Albon | 1:23.821 | |||
17. | Csou | 1:23.880 | |||
18. | Hamilton | 1:23.887 | |||
19. | Colapinto | 1:23.912 | |||
20. | Doohan | 1:24.105 |
16. ABU-DZABI NAGYDÍJ | |
DECEMBER 6., PÉNTEK | |
1. szabadedzés | 1. Leclerc 1:24.321 |
2. szabadedzés | 1. Norris 1:23.517 |
DECEMBER 7., SZOMBAT | |
3. szabadedzés | 1. Piastri 1:23.433 |
Időmérő | 1. Norris 1:22.595 |
DECEMBER 8., VASÁRNAP | |
A verseny (58 kör, 306.183 km) rajtja | 14.00 |
KÖVETKEZŐ VERSENY | |
Ausztrál Nagydíj, Melbourne | 2025. március 16. |