Papíron már csak két kiadó hely maradt a 2025-ös rajtrácsra: az RB, valamint a 2026-tól az Audi gyári csapatává avanzsáló Sauber nem döntött még arról, ki foglalja el a második ülését. A faenzaiaknál némiképp világosabb a helyzet, míg az olasz-svájciaknál több név is szerepel is a listán.
Előbbi csapat nagy valószínűség szerint házon belül oldja meg a pilótakérdést, hiszen a most hétvégén rendezendő Amerikai Nagydíjtól Daniel Ricciardót váltó Liam Lawson jó teljesítménnyel biztossá teheti helyét, és adott esetben a Red Bullhoz is előrelépést nyerhet, míg utóbbinál a legfrissebb hírek szerint kétségessé vált a nemrég még befutónak tartott Valtteri Bottas hosszabbítása, vagyis akár teljesen új felállás mellett is dönthet a visszatérő márka.
A listán szerepel még a Formula–2-es bajnokságban vezető Gabriel Bortoleto, a Williamsnél idény közben beugró és eddig figyelemre méltó formát mutató Franco Colapinto, valamint Mick Schumacher is. Noha a német versenyző visszatérésére kis esély mutatkozott, miután az Alpine Jack Doohan mellett tette le a voksát, az Audi Formula–1-es projektjének élére kinevezett Mattia Binotto megerősítette, hogy opcióként tekintenek még Schumacherre.
„Megengedhetjük magunknak azt a luxust, hogy nem sietünk, hiszen valamennyi csapat döntött már a versenyzőfelállásról. Két alapvető lehetőségünk van: ott van a tapasztalat, amivel emelkedő pályára állhatunk, vagy egy fiatal, tehetséges pilótát választunk, akivel együtt juthatunk fel a csúcsra” – magyarázta a Corriere della Serának adott interjújában, amelyben választ adott arra a kérdésre is, hogy számításba veszik-e a német pilótát.
„Természetesen mérlegeljük őt is. Találkoztam vele, beszélgettünk, már régóta ismerem, hiszen a Ferrari akadémiájának tagja volt. Ismerem az erősségeit, az előnyeit. Ő egyike azon neveknek, amelyeken gondolkozunk.”
Az Audi sikeréig még hosszú út vezet, így maga a csapat is hosszú távon gondolkozik. „Most még a hegymászás elején tartunk. Előttünk van a Mount Everest, és jelenleg csak az alaptábort látjuk. Még azon morfondírozunk, melyik oldalról induljunk, de fontos, hogy kijelöljünk egy utat.”
„Ha összehasonlítjuk magunkat a vetélytársainkkal, körülbelül négyszáz emberrel kevesebben vagyunk. Növelnünk kell a létszámot, hogy ugyanolyan szinten küzdhessünk meg velük. Ez nem két nap alatt fog megtörténni, és nem feltétlenül az F1-ben kell keresgélnünk. A választásunk az, hogy a fiatalokba fektetünk.”
„Más alakulatok is évekig küzdöttek azelőtt, hogy csúcsra jutottak. Jean Todt 1993-ben érkezett meg Maranellóba, és az első konstruktőri címet 1999-ben szerezték. Ugyanez volt a történet a Mercedesnél is. Öt-hét évbe fog telni, és arra számítunk, hogy 2030-ban már harcban leszünk.”
Rajtszám | Név (nemzetiség) | Csapat | Motor |
1 | Max VERSTAPPEN (holland) | Red Bull | Honda RBPT |
11 | Sergio PÉREZ (mexikói) | Red Bull | Honda RBPT |
Andrea Kimi ANTONELLI (olasz) | Mercedes | Mercedes | |
63 | George RUSSELL (brit) | Mercedes | Mercedes |
44 | Lewis HAMILTON (brit) | Ferrari | Ferrari |
16 | Charles LECLERC (monacói) | Ferrari | Ferrari |
14 | Fernando ALONSO (spanyol) | Aston Martin | Mercedes |
18 | Lance STROLL (kanadai) | Aston Martin | Mercedes |
23 | Alexander ALBON (thaiföldi) | Williams | Mercedes |
55 | Carlos SAINZ Jr (spanyol) | Williams | Mercedes |
10 | Pierre GASLY (francia) | Alpine | Renault? |
Jack DOOHAN (ausztrál) | Alpine | Renault? | |
22 | CUNODA Juki (japán) | Visa Cash App RB | Honda RBPT |
?? | Visa Cash App RB | Honda RBPT | |
87 | Oliver BEARMAN (brit) | Haas | Ferrari |
31 | Esteban OCON (francia) | Haas | Ferrari |
81 | Oscar PIASTRI (ausztrál) | McLaren | Mercedes |
4 | Lando NORRIS (brit) | McLaren | Mercedes |
27 | Nico HÜLKENBERG (német) | Stake F1 Team Kick Sauber | Ferrari |
?? | Stake F1 Team Kick Sauber | Ferrari |
45. AMERIKAI NAGYDÍJ | |
OKTÓBER 18., PÉNTEK | |
Szabadedzés | 19.30–20.30 |
Sprintidőmérő | 23.30–00.14 |
OKTÓBER 19., SZOMBAT | |
Sprintfutam | 20.00–21.00 |
Időmérő | 00.00–01.00 |
OKTÓBER 20., VASÁRNAP | |
A verseny (56 kör, 308.405 km) rajtja: | 21.00 |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Mexikóvárosi Nagydíj, Mexikóváros | Október 27., 21.00 |
Sao Pauló-i Nagydíj, Interlagos | November 3., 18.00 |
Las Vegas-i Nagydíj, Las Vegas | November 24., 7.00 |