A költségvetési maximumot 2021-ben vezették be azzal a céllal, hogy korlátozzák a kiadásokat, biztosítsák a világbajnokság hosszú távú fenntarthatóságát és megpróbálják csökkenteni a csapatok közötti különbséget.
„A jelentések áttekintése alapos és intenzív folyamat volt, amely öt hónapig tartott, és amelynek során az összes F1-es istálló, valamint az összes motorbeszállító teljes mértékben rendelkezésre bocsátotta a kért információkat” – írta közleményében az FIA. Hozzátették, a Honda és az Alpine nem lépte át a költségvetési maximumot, de esetükben eljárási szabálysértésre bukkantak. Az FIA jelezte, mindkét gyártó jóhiszeműen járt el, jelenleg pedig azon dolgozik, hogy megoldja a kialakult helyzetet.
A nemzetközi szövetség kifejezte a reményét, hogy mind a Honda, mind pedig az Alpine elfogadja a szabálysértés tényét, így ugyanis csupán kismértékű büntetésre kell számítaniuk, vagy akár el is kerülhetik a szankciót.