Nem indult zökkenőmentesen a pole pozícióból rajtoló Lando Norris versenye, ami mögött ismét egy kevésbé jól sikerült rajt állt. A McLaren-versenyző később vissza tudott vágni, majd könnyedén maga mögé utasította Max Verstappent, onnantól kezdve pedig meg sem állt Formula–1-es pályafutása második futamgyőzelméig.
„Ez továbbra is nagyszerű érzés – mondta a diadalról Norris. – Nem mondom, hogy tökéletesen alakult a versenyem az első kör miatt, de később nagyon jó volt a tempónk, és az autó hihetetlenül működött. Magabiztos voltam, és keményen nyomhattam, majd sikerült megelőznem Maxot, és végül ez bizonyult a legfontosabb tényezőnek. Onnantól kezdve nagyon simán alakult a verseny, persze nehéz dolgom volt, de élveztem. Arra számítottam, hogy Max egyszer csak rákapcsol, és csökkenti a hátrányát, de sosem tette meg. Sőt, úgy tűnt, hogy egyre jobban lemarad, miközben az én tempóm csak javult, ami elég jó érzés volt. Kissé hátradőlhettem, nem volt senki sem körülöttem, és ez mindig nagy segítséget jelent.”
Nem különösebben sikerült visszatalálni a győzelemhez vezető útra a Red Bullnak a nyári szünet során, s Max Verstappennek meg kellett elégednie a második pozícióval hazai versenyén.
„Jól sikerült a rajt, és mindent megpróbáltunk, de a verseny alatt nyilvánvalóvá vált, hogy nem vagyunk elég gyorsak, szóval a második helyet kellett megtartanom – összegezte a futamot a háromszoros világbajnok. – Tisztában voltam vele, hogy a rajtjaim jól szoktak sikerülni, szóval magabiztos voltam, hogy ezúttal is összejöhet, és szerencsére így is alakult a futam eleje. Ezután a saját versenyemet futottam, de ez azt jelentette, hogy a mai napon csak a második pozíció jutott.”
Helmut Markót is kezdi aggasztani, hogy a Red Bull kissé hátrébb került az erősorrendben az elmúlt hónapokban. Az osztrák istálló tanácsadója szerint csapatának össze kell szednie magát, ellenkező esetben az egyelőre megnyugtatónak tűnő előnye az egyéni, illetve konstruktőri vb-pontversenyben hamar eltűnhet.
„Ahogyan Max a nyári szünet előtt is elmondta, a csapatnak keményebben kell dolgoznia, és fejlesztésekkel kell előállnia, különben veszélybe kerül mindkét világbajnoki cím – szögezte le Marko. – Azt gondoltuk, hogy ha Max jól jön el a rajtnál, megnyerhetjük a versenyt. Furcsának találom, hogy Piastri tempója majdnem ugyanolyan volt, mint Landóé, de amikor beragadt Leclerc mögé, vége volt számára a versenynek. Ezzel szemben, Lando könnyen megelőzte Maxot, majd könnyen el tudott lógni, szóval nem értem, ez miért történt így. Annyi biztos, hogy a mi abroncsaink gyorsabban koptak, mint a McLareneken lévők, így nem sokat tehettünk.”
Meglepetésre Charles Leclerc is a dobogón ünnepelhetett Zandvoortban, pedig az előző napok során úgy tűnt, hogy a Ferrari gyenge futamra számíthat Hollandiában. Az olasz csapat stratégái azonban ezúttal olyan taktikával álltak elő, ami egyenesen a top háromba repítette Leclerc-t.
„Nem túl gyakran mondom a harmadik hellyel kapcsolatban, hogy örülök, de most nagyon elégedett vagyok azzal a munkával, amit a csapat végzett egy ilyen nehéz hétvégén – jelentette ki a monacói versenyző. – Az első szabadedzéstől kezdve szenvedtünk, de amikor igazán számított, sikerült összehoznunk mindent. Megtaláltuk a szükséges tempót, előálltunk a tökéletes stratégiával, összejött az elévágás a riválisokkal szemben, majd magunk mögött tudtunk tartani őket. Nagyszerű érzés ilyen eredménnyel nekivágni a szezon második felének. A következő verseny hazai lesz számunkra Monzában, és mindent beleadunk majd, hogy a rajongóink büszkék legyenek ránk.”
A nyári szünetet megelőzően sokat lépett előre a Mercedes, Zandvoortban azonban nem éppen Lewis Hamiltonék diktálták a tempót. A hétszeres világbajnok szerint ezen a hétvégén az ő esélyei már szombaton elúsztak.
„Ha úgy sikerült volna az időmérő, ahogyan kellett volna, akkor jobban alakult volna a futam is – vélekedik Hamilton. – Úgy gondolom, hogy simán megvolt a tempóm ahhoz, hogy az első öt között érjek célba. Például ha a negyedik helyről rajtolhatok, legalább ott is végezhettem volna. Megpróbálkoztunk a kétkiállásos taktikával, és a lágy gumikon rajtoltunk, hiszen azok jobbnak tűntek a pénteki napon. Azonban egykiállásos stratégián valószínűleg kicsit jobban teljesíthettem volna, talán egy hellyel előrébb végezhettem volna.”
1. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:30:45.519 |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda RBPT | 22.896 mp h. |
3. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 25.439 mp h. |
4. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 27.337 mp h. |
5. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 32.137 mp h. |
6. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda RBPT | 39.542 mp h. |
7. | George Russell | brit | Mercedes | 44.617 mp h. |
8. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 49.599 mp h. |
9. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1 kör h. |
10. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1 kör h. |
11. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
12. | Daniel Ricciardo | ausztrál | RB-Honda RBPT | 1 kör h. |
13. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1 kör h. |
14. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
15. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1 kör h. |
16. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
17. | Cunoda Juki | japán | RB-Honda RBPT | 1 kör h. |
18. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
19. | Valtteri Bottas | finn | Sauber-Ferrari | 2 kör h. |
20. | Csou Kuan-jü | kínai | Sauber-Ferrari | 2 kör h. |
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 7 | 9 | 15 | 2 | 295 |
2. | Lando Norris | 2 | 8 | 13 | 2 | 225 |
3. | Charles Leclerc | 1 | 6 | 13 | - | 192 |
4. | Oscar Piastri | 1 | 4 | 14 | - | 179 |
5. | Carlos Sainz Jr. | 1 | 5 | 13 | 1 | 172 |
6. | Lewis Hamilton | 2 | 3 | 14 | 2 | 154 |
7. | Sergio Pérez | - | 3 | 12 | 3 | 139 |
8. | George Russell | 1 | 2 | 13 | 2 | 122 |
9. | Fernando Alonso | - | - | 9 | 1 | 50 |
10. | Lance Stroll | - | - | 5 | - | 24 |
11. | Nico Hülkenberg | - | - | 6 | - | 22 |
12. | Cunoda Juki | - | - | 7 | - | 22 |
13. | Daniel Ricciardo | - | - | 4 | - | 12 |
14. | Pierre Gasly | - | - | 5 | - | 8 |
15. | Oliver Bearman | - | - | 1 | - | 6 |
16. | Kevin Magnussen | - | - | 2 | - | 5 |
17. | Esteban Ocon | - | - | 4 | - | 5 |
18. | Alexander Albon | - | - | 2 | - | 4 |
1. | Red Bull-Honda RBPT | 434 |
2. | McLaren-Mercedes | 404 |
3. | Ferrari | 370 |
4. | Mercedes | 276 |
5. | Aston Martin-Mercedes | 74 |
6. | RB-Honda RBPT | 34 |
7. | Haas-Ferrari | 27 |
8. | Alpine-Renault | 13 |
9. | Williams-Mercedes | 4 |
10. | Sauber-Ferrari | 0 |
34. HOLLAND NAGYDÍJ | |
Augusztus 23., PÉNTEK | |
1. szabadedzés | 1. Norris 1:12.322 |
2. szabadedzés | 1. Russell 1:10.702 |
Augusztus 24., SZOMBAT | |
3. szabadedzés | 1. Gasly 1:20.311 |
Időmérő | 1. Norris 1:09.673 |
Augusztus 25., VASÁRNAP | |
Verseny | 1. Norris, 2. Verstappen, 3. Leclerc |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Olasz Nagydíj, Monza | Szeptember 1., 15.00 |
Azeri Nagydíj, Baki | Szeptember 15., 13.00 |
Szingapúri Nagydíj, Szingapúr | Szeptember 22., 14.00 |