Verstappen nyert, a két Ferrari kiesett a változékony időben megtartott kanadai versenyen

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2024.06.09. 22:00
Verstappen sorozatban harmadszor nyert Montrealban (Fotó: AFP)
Max Verstappen (Red Bull) aratott győzelmet a Formula–1-es Kanadai Nagydíj vasárnapi eseménydús versenyén. A címvédő mögött Lando Norris (McLaren) és George Russell (Mercedes) szelte át a célvonalat, míg az első ötös sorát Lewis Hamilton (Mercedes) és Oscar Piastri (McLaren) zárta, miközben a két Ferrari kiesett a két biztonsági autós szakaszt és változékony időjárást hozó futamon.

 

Rendkívül kiélezett csatát és meglepetéseredményt hozott a montreali időmérő, George Russell azonos időt futott Max Verstappennel, és annak köszönhetően várhatta ő az élről a piros lámpák kialvását, hogy előbb futotta meg a körét. A címvédőnek így meg kellett elégednie a második rajthellyel. A brit, holland kettős mögül a McLaren párosa, Lando Norris és Oscar Piastri rugaszkodhatott el, míg a harmadik sorban meglepetésre Daniel Ricciardo és Fernando Alonso foglalhatott helyett. A Kanadai Nagydíjon Michael Schumacherrel karöltve legsikeresebb versenyzőnek számító Lewis Hamilton a hetedik rajtpozíciót szerezte meg, míg a Ferrari duója, Charles Leclerc és Carlos Sainz Jr. kiszorult a top 10-ból: a monacói a tizenegyedik, a spanyol a tizenkettedik helyről vághatott neki a 70 körös versenynek a Gilles Villeneuve-ről elnevezett pályán.

Ami az előzetes várakozásokat illette, vasárnap is leszakadt az ég Montrealban, és noha a rajt előtt rövid időre elállt, és még a nap is előbújt a fellegek közül, a pálya nem száradt fel a kezdésig, sőt, a felvezető kör előtt újra elkezdett esni, miközben az időjárás-előrejelzések szerint arra lehetett számítani, hogy a verseny során is érkezik még utánpótlás, ami nagy izgalmakat vetített előre. A két Sauber-versenyző, Valtteri Bottas és Csou Kuan-jü a bokszutcából várhatta a rajtot, míg a Monacói Nagydíjról öthelyes rajtbüntetést magával hozó Esteban Ocon autója körül nagy volt a sürgés-forgás, de a francia el tudott rugaszkodni.

Russell jól kapta el a rajtot, és sikerült megtartania a vezetést, mögé Verstappen és a két McLaren változatlan sorrendben sorolt be, míg Alonso és Hamilton egy-egy helyet lépett előre, miután Daniel Ricciardót utasították maguk mögé.

A mezőnyből ketten, Nico Hülkenberg és Kevin Magnussen az extrém esőgumi mellett döntött, ami eleinte remek választásnak bizonyult, hiszen mindketten gyors tempóban törtek előre, miközben a köztes esőgumin érkezők szemlátomást szenvedtek hozzájuk képest. A negyedik körben a dán már a negyedik, a német a nyolcadik helyen haladt, azonban ezen a ponton megakadt a felzárkózásuk, a felszáradó pálya miatt ugyanis hamarosan hátrányba kerültek.

A változó körülmények hatására az élmezőnyben is elkezdtek átalakulni a különbségek: Verstappen a 12. körben már egy másodpercen belül haladt a vezető Russell mögött, miközben Norris megfutotta a verseny addigi leggyorsabb körét. Hátrébb a továbbra is extrém esőgumin haladó Hülkenberg vesztette a pozíciókat, míg az időközben cserélő csapattársa a tizennegyedik helyen érkezett. Noha Verstappen körökön keresztül egy másodpercen belül haladt Russellhez képest, nem igazán került előzési helyzetbe, ráadásul a 16. körben kisebb hibát is elkövetett a első kanyarnál, aminek következményeként súlyos másodperceket vesztett, és kénytelen volt elkezdeni a visszapillantó tükrét figyelni, mert megérkezett rá a remek tempót diktáló Norris, aki két körrel később már nyithatta is a hátsó szárnyát, a versenyirányítás ugyanis időközben engedélyezte a DRS használatát.

A McLaren brit versenyzője a huszonegyedik körben Verstappent, míg egy körrel később Russellt is maga mögé utasította, aminek értelmében az élre állt, miközben az addig vezető Mercedes-pilóta kicsúszott a bukótérbe, és a holland vetélytársával szemben is pozíciót vesztett.

A 25. körben Sargeant újabb hibát követett el, ám ezúttal nem úszta meg, összetörte a Williamst. Az eset miatt pályára küldték a biztonsági autót, ami kavarodást okozott az élmezőnyben, Norris egy körrel később tudott kiállni a riválisaihoz képest, és két pozíciót is vesztett. A vezetést Verstappen vette át, a második pozícióba Russell lépett előre. A harmadik Norris mögött Piastri és Hamilton alkotta az első ötöst, vagyis a hétszeres bajnok megelőzte Alonsót a kiállások ideje alatt.

A korlátozás a 29. kör végén ért véget, amikor Charles Leclerc a mezőnyből elsőként száraz pályára alkalmas gumikra váltott, ez azonban rendkívül rossz időzítésnek bizonyult, hiszen a következő körben újra leszakadt az ég a Montrealba, ami kisebb felfordulást is okozott, mivel többen is megcsúsztak. Az újabb égi áldás ugyanakkor nem tartott sokáig, és rövidesen újra elkezdett felszáradni a pálya. Ennek leginkább Cunoda Juki örülhetett, aki a többi ellenfelével ellentétben nem állt ki újabb köztes gumikért, és a hetedik helyen haladt fél távnál.

Hamilton vezérletével a 44. körben a versenyzők elkezdtek megérkezni a bokszutcába a száraz pályára alkalmas gumikért – egyedül Norris húzta el pár körrel az etapját, ami jó döntésnek bizonyult, hiszen Russell-lel szemben sikerült egy helyet javítania, és az sem sokon múlt, hogy Verstappent is átugorja. A brit ugyanakkor hibázott az ötvenedik körben, ezért elvesztette a megszerzett pozícióját a mercedeses ellenfelével szemben.

Az 53. és az 54. körben három versenyző számára is véget ért a verseny: először Pérez hibázott, összetörve a Red Bullt, majd Sainz csúszott meg, és vitte magával Albont. Az utóbbi eset miatt másodszor is pályára küldték a biztonsági autót, amit a Mercedes párosa kihasznált, Russell és Hamilton is gumit cserélt. Előbbi közepesen a negyedik, utóbbi keményen az ötödik helyen várhatta a folytatást.

Verstappen megtartotta a vezetést az újraindításnál, mögötte változatlan sorrendben fordult az első ötös. A következő körökben a holland némileg el tudott lépni Norristól, miközben mögöttük kemény csata folyt a harmadik helyért. Russell többször is keményen támadta Piastrit, és az egyik alkalommal ki is kényszerült a bukótérbe, aminek okán Hamiltonnal szemben is pozíciót vesztett. Ezt követően a hétszeres bajnok kezdte támadni a mclarenest, és hamarosan meg is előzte, de sokáig nem örülhetett, mivel a csapattársa időközben visszajött a csatába, és Piastri után őt is levadászta. A folytatásban már nem változott az állás: Verstappen magabiztos győzelmet aratott, pályafutása során a 60. alkalommal, Montrealban sorozatban harmadszor állhatott fel a dobogó felső fokára. A második Norris lett, majd Russell, Hamilton, Piastri, Alonso, a hazai pályán versenyző Lance Stroll, a rajtnál történt kiugrása miatt öt másodperces időbüntetést kapó Ricciardo, illetve Pierre Gasly vezérletével az Alpine kettőse zárta a pontszerzők sorát.

Folytatás június 21. és 23. között a Spanyol Nagydíjjal.

 
 PILÓTAGYŐZELEMDOBOGÓPONTSZERZÉSLGYKPONT
  1.Max Verstappen    7782194
  2.Charles Leclerc    158-138
  3.Lando Norris    148-131
  4.Carlos Sainz Jr.    147-108
  5.Sergio Pérez    -372107
  6.Oscar Piastri    -19-  81
  7.George Russell    -181  69
  8.Lewis Hamilton    --82  55
  9.Fernando Alonso    --61  41
10.Cunoda Juki    --5-  19
11.Lance Stroll    --4-  17
12.Daniel Ricciardo    --2-    9
13.Oliver Bearman    --1-    6
14.Nico Hülkenberg    --4-    6
15.Pierre Gasly    - -2-    3
16.Alexander Albon    --1-    2
17.Esteban Ocon    --2-    2
18.Kevin Magnussen    --1-    1
a világbajnokság állása

 

  1.Red Bull-Honda RBPT301
  2.Ferrari252
  3.McLaren-Mercedes212
  4.Mercedes124
  5.Aston Martin-Mercedes  58
  6.RB-Honda RBPT  28
  7.Haas-Ferrari    7  
  8.Williams-Mercedes    5
  9.Alpine-Renault    2
10.Sauber-Ferrari    0
konstruktőrök

 

53. KANADAI NAGYDÍJ
Júnis 7., PÉNTEK
1. szabadedzés1. Norris 1:24.435
2. szabadedzés1. Alonso 1:15.810
Júnis 8., SZOMBAT
3. szabadedzés1. Hamilton 1:12.549
Időmérő1. Russell 1:12.000
Júniua 9., VASÁRNAP
Verseny1. Verstappen, 2. Norris, 3. Russell
KÖVETKEZŐ VERSENYEK
Spanyol Nagydíj, BarcelonaJúnius 23., 15.00
Osztrák Nagydíj, SpielbergJúnius 30., 15.00
Brit Nagydíj, SilverstoneJúlius 7., 16.00

 

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik