Oliver Bearmannal nagyot fordult a világ múlt héten Szaúd-Arábiában: csütörtökön még a Formula–2-es időmérőn szerezte meg szoros csatában a pole pozíciót, majd pénteken és szombaton a vakbélműtéten áteső Carlos Sainz Jr. Ferrariját foglalhatta el, és vonta magára a teljes Formula–1 figyelmét.
A fiatal brit reménység épphogy lemaradt a kvalifikáció harmadik szakaszáról, majd a 11. rajtkockából indulva az előkelő hetedik 7. szelte át a célvonalat az alternatív stratégiát választó Lando Norris és Lewis Hamilton előtt. A jövőre már a Scuderiát erősítő hétszeres világbajnok a leintést követően elsőként ment oda gratulálni honfitársának, és a jövő egyik nagy csillagának nevezte őt, miközben elismerte, 18 évesen ő még nem állt készen arra, hogy bemutatkozzon a királykategóriában.
„Én huszonkettő voltam. Tizennyolc évesen a Formula–3-ban versenyeztem, és akkoriban messze nem álltam készen az F1-es debütálásra. De azok más idők voltak, az F2-es autók már gyorsabbak. Egyáltalán nem álltam készen. Ha tizennyolc évesen kell bemutatkoznom, talán másképp alakult volna a pályafutásom, szóval örülök, hogy vártam."
„De Max (Verstappen), illetve Kimi (Räikkönen) is korán jött, és még voltak néhányan, akiknek sikerült. Én vártam, és úgy vélem, ezért is tudtam dobogóra állni a pályafutásom első tizenkét versenyén. Örülök, hogy megvoltak ezek az alapok" – emelte ki.
Bearmant fizikailag nagyon megterhelte a dzsiddai megmérettetés, amit követően Hamilton segített neki kikászálódni az autóból, a fiatal örült a segítségnek, és büszkeséggel töltötte el honfitársa elismerése. „Kaptam egy ölelést Lewistól a futam után. Szép volt, hogy elismerte a versenyemet. Ez büszke pillanat volt a számomra."
A fiatal tehetség természetesen nemcsak Hamilton elismerését vívta ki, versenyzőtársak, korábbi pilóták, világbajnokok, valamint csapatfőnök gratuláltak, illetve küldtek neki üzeneteket, sőt, a Formula–1 ügyvezető igazgatója, Stefano Domenicali sem hagyta szó nélkül Bearman teljesítményét. „Küldött nekem egy igazán kedves üzenetet a leintés után, aminek nagyon örültem."
Noha a versenyzőt valamennyi üzenet meghatotta, egy kiemelkedett közülük. „Sokan gratuláltak, és sokan kívántak nekem sok szerencsét még a rajt előtt. A kedvencem a Sebastian Vetteltől érkező volt. Nagy rajongója vagyok már a kezdetektől fogva, és neki szurkoltam egészen a visszavonulásáig. Szóval igazán különleges volt pont tőle üzenetet kapni, és némi nyomást is jelentett, hogy tudom, ő is néz, de ez kellemes nyomás volt."
A nagy felhajtás idegen volt Bearman számára. „A legjobban az lepett meg a Formula–1-es hétvégében, hogy milyen sok kötelezettség van: ott van a média, és sokkal több a technikai dolog, mint az F2-ben. A futam helyi idő szerint nyolc órakor vette kezdetét, de én már ebédidőben ott voltam, hogy felkészüljek. Nagyon hosszúak a napok, és igazán kemény munkával telnek. Ez meglepett, de kellemesen csalódtam."
Bearman fantasztikus bemutatkozás után természetesen az vált a legforróbb témává, hogy a pilóta mikor és melyik csapatnál kaphat lehetőséget állandó ülésre az F1-ben. A 18 éves brit helyzete ugyanakkor nem túl egyértelmű, hiszen a Ferrarinál jelenleg nincs szabad hely – Charles Leclerc még a tél folyamán hosszabbított, miközben a 2025-ben érkező Hamilton is többéves szerződést írt alá –, és a Haas újdonsült csapatfőnöke, Komacu Ajao is elégedett a jelenlegi versenyzőpárosával, Kevin Magnussennel és Nico Hülkenberggel.
Bearman lehetőségeivel kapcsolatban a Scuderiát vezető Frédéric Vasseurt is kérdezték, a francia szakember azonban nem szeretett volna belebonyolódni olyan találgatásokba, hogy az egyelőre F2-ben szereplő pilóta lehet-e Hamilton utódja a jövőben. „Ne kezdjünk el a Hamilton utáni időkről beszélni, hiszen még nincs is a csapatnál. Ez persze remek jel Ollie számára, egy fontos mérföldkő. Melbourne-ben és Imolában ugyanakkor újra az F2-es projektre kell összpontosítania, és most ez jelenti számára a legfontosabb kihívást."
„Hamarosan elkezd szabadedzéseket teljesíteni a Haasszal, és ez fontos lesz számunkra, hiszen tapasztalatot szerezhet, kilométereket gyűjthet az autóval. De a mostani eredménye természetesen már a zsebében van."
A brit összesen hat nagydíjhétvégén vehet részt az amerikai csapat színeiben, Imolában, Barcelonában, Silverstone-ban, a Hungaroringen, Mexikóvárosban, valamint Abu-Dzabiban hajthat pályára az első szabadedzés keretein belül.
„Dzsidda csak egy lépés volt, nem a végső cél. Jól teljesített a hétvégén, de más kihívások is várnak rá a Formula–2-ben. Részt fog venni néhány tréningen a Haasszal, és hat hónap múlva már senki sem fog Dzsiddáról beszélni, csak Mexikóról, és a többi helyről, hogy jól megy-e, vagy sem. Minden egyes nap új kihívás lesz, de az biztos, hogy ha ugyanolyan szemléletmódot követ, mint most, akkor jól fog teljesíteni" – zárta a gondolatait a Ferrari csapatfőnöke.
4. SZAÚD-ARÁBIAI NAGYDÍJ | |
MÁRCIUS 7., CSÜTÖRTÖK | |
1. szabadedzés | 1. Verstappen 1:29.659 |
2. szabadedzés | 1. Alonso 1:28.827 |
MÁRCIUS 8., PÉNTEK | |
3. szabadedzés | 1. Verstappen 1:28.412 |
Időmérő | 1. Verstappen 1:27.472 |
MÁRCIUS 9., SZOMBAT | |
Verseny | 1. Verstappen, 2. Pérez, 3. Leclerc |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Ausztrál Nagydíj, Melbourne | Március 24., 5.00 |
Japán Nagydíj, Szuzuka | Április 7., 7.00 |
Kínai Nagydíj, Sanghaj | Április 21., 9.00 |