A Red Bull magabiztosan érkezett meg az Ausztrál Nagydíj helyszínére, és arra készült, hogy a Bahreinben és Szaúd-Arábiában elért kettős győzelem után tovább folytatódik a sikerszériája. A hétvége ugyanakkor nem a várakozásoknak megfelelően alakult, és noha Max Verstappen megszerezte a pole pozíciót, a „vörös bikák" nemcsak az idei első vereségüket szenvedték el, hanem még a dobogóról is lemaradtak Melbourne-ben.
A címvédő holland fékhiba miatt már a verseny korai szakaszában búcsúzni kényszerült, míg a rajtbüntetése után a hatodik pozícióból induló Sergio Pérez ötödikként szelte át a célvonalat, miután teljesítményt vesztett a padlólemez sérülése nyomán.
„Sajnos az ausztráliai hétvégénk már a szabadedzésekkel nem indult jól. Egyértelmű hátrányban voltunk, nem volt semmi nyoma az első két nagydíjon mutatott fölénynek. Az, hogy Maxszal az első, míg Sergióval a hatodik rajthelyet szereztük meg, fantasztikus csapatmunka eredménye volt. Max a futam során úgy érezte, könnyedén képes tartani (Carlos) Sainz tempóját az élen, ezért is voltam dühös és csalódott a hiba miatt" – kezdte a tanácsadó, Helmut Marko a Speedweeknek írt rovatában.
„A hangulat a csapaton belül a kiesésig olyan volt, mint amilyennek megszoktam: harci szellem jellemzett mindenkit. Utána kissé szomorúak voltunk, de legalább már nem kérdezik folyamatosan, hogy minden versenyt megnyerünk-e. Örülök, hogy ezt a témát ilyen korán lezárhattuk. Sergio nem futott rossz versenyt, épp ellenkezőleg. Viszonylag nagy sérülést szedett össze a padlólemezen, amit egy magas kerékvetőn való áthajtás idézett elő. Hogy mennyire veszélyesek ezek, már Maxnál is láthattuk pénteken. Elővigyázatosságból erőforrást cseréltünk nála, hogy a Honda megbizonyosodhasson róla, nem károsodott a motor."
„Nem tudjuk pontosan, mikor sérült meg Pérez padlólemeze, mert időnként ugyanolyan köridőket futott, mint az élen álló, de aztán visszaesett, és drámai szemcsésedés kezdődött nála. Egyelőre nem világos, hogy a rendkívül extrém gumikopás hátterében a padlólemez megrongálódása állt-e, vagy a beállításunk volt túl gumigyilkos."
„Ausztrália megmutatta, milyen gyorsan fordulhat a kocka: két domináns verseny után keményen küzdenünk kellett. Az erőviszonyok Melbourne-ben megerősítették, hogy a Ferrari az első számú üldözőnk, a Mercedes kiegyensúlyozatlan, míg a McLaren pályától függően hol jobban, hol kevésbé működik."
38. AUSZTRÁL NAGYDÍJ | |
MÁRCIUS 22., PÉNTEK | |
1. szabadedzés | 1. Norris 1:18.564 |
2. szabadedzés | 1. Leclerc 1:17.277 |
MÁRCIUS 23., SZOMBAT | |
3. szabadedzés | 1. Leclerc 1:16.714 |
Időmérő | 1. Verstappen 1:15.915 |
MÁRCIUS 24., VASÁRNAP | |
Verseny | 1. Sainz, 2. Leclerc, 3. Norris |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Japán Nagydíj, Szuzuka | Április 7., 7.00 |
Kínai Nagydíj, Sanghaj | Április 21., 9.00 |
Miami Nagydíj, Miami | Május 5., 22.00 |