Meglepő eredményeket hozott a Bahreini Nagydíj csütörtöki napja, az első szabadedzésen Daniel Ricciardo, a másodikon Lewis Hamilton bizonyult a leggyorsabbnak. Bár az ausztrál elsősége még részben gumikülönbségből következett, a hétszeres világbajnok, valamint csapattársa, George Russell a vetélytársakkal megegyező keveréken utasította maga mögé a teljes mezőnyt.
A két csalódást keltő idény után autókoncepciót váltó Mercedes kétségkívül a legjobb nyitó napját tudhatja maga mögött az új szabályrendszer bevezetése óta, versenyzői viszont egyelőre nem mernek messzemenő következtetéseket levonni az első két tréningen látottakból.
„Őrült nap volt. Reggel elaludtam, aztán az első tréningen elég nagy volt a szél, és a pálya is más volt, mint a teszten. Összességében rendben volt, csak nem tudtuk, hol állunk a C2-es keveréken" – kezdte Hamilton, aki azt is elárulta, magukat is meglepték a nyitó napon mutatott teljesítményükkel.
„Sikerült javulnunk a két gyakorlás között, én sem értem, és sokkoló látni, hol kötöttünk ki, de elfogadjuk. Viszont ne rohanjunk ennyire előre, tovább kell dolgoznunk a beállításokon, hogy még többet ki tudjunk hozni az autóból. Úgy érzem, a hosszú etapokon mutatott tempónk sehol sincs a Red Bulléhoz képest, közben mégis szorosabb, szóval lesz még tennivalónk."
„Sokkal elégedettebb vagyok most a kocsiban, végre hátrébb került az ülés is. Jobb érzés tölt el az autóban a kanyarokba menet, és egyéb területeken is sikerült előrelépnünk. Végre igazi versenyautónak érződik, az előző kettővel nem ez volt a helyzet. Nagyon jó alapokra építkezhetünk, tovább kell üldöznünk őket."
„Még korai megmondani, de úgy hiszem, szoros lesz a csata a McLarennel, a Ferrarival és az Aston Martinnal, de ha Max elhúz az élen, nehéz lesz utolérni" – tette hozzá a tavalyi szahíri futamon hetedik helyről induló, majd ötödikként befutó brit.
Hamiltonhoz hasonlóan egyelőre a márkatárs, Russell is kétkedve nézi az időlistát. „Le kell ülnünk, és meg kell értenünk, honnan jött ez a teljesítménynövekedés. Vajon egyszeri alkalom? Vagy fenntartható? Mit kell tennünk azért, hogy értékes pozíciókért csatázhassunk a versenyen? Mint ahogyan mondtam, arra összpontosítunk és az a célunk, hogy harcba szállhassunk a győzelemért. A teszt után úgy tűnt, hogy Max nagyon messze elhúzott az élen, de az előnye most csökkent."
„Még mindig elöl van, és még mindig egészséges előnye van a többiekhez képest, de nem nevetségesen nagy. Ez még korántsem jelenti azt, hogy visszatértünk, vagy hogy már most felvehetjük velük a versenyt, de igen, erős napot tudhatunk magunk mögött. Nem fogjuk elragadtatni magunkat, az időmérős tempónk nagyon jónak tűnt, de még meg kell értenünk, mi állt ennek a hátterében."
„A teszt óta végrehajtottunk néhány változtatást, és túlszárnyaltuk az elképzeléseinket, de a lényeget a versenytempó jelenti, és azon a területen Max továbbra is előttünk jár. Fernandóval (Alonso), Landóval (Norris) és a Ferrarikkal nagyon szoros a csata, és Lewisszal is nagyon hasonlóak voltunk. A futamon tehát komoly küzdelem vár ránk."
Az egyértelmű favoritnak tartott Verstappen nem érezte magát olyan kényelmesen a Red Bullban, mint a múlt heti kollektív teszten, ami az eredményen is meglátszott, a címvédő mindkét tréninget a hatodik pozícióban zárta, napfényben 369, míg villanyfényben közel fél másodperc volt a lemaradása az első helyezett mögött. Bár többször is panaszkodott az RB20-asra a nap folyamán, nem aggódik a csütörtöki eredmények láttán.
„Nem túl rossz, de nyilvánvalóan szoros. Néhány csapat már feltekerte a motort, de mi csak magunkra fókuszálunk. Volt gondunk az autó egyensúlyával, de semmi komoly. Minden arról szól, hogy megtaláljuk az optimális beállítást, főleg ezen a durva aszfalton. Amint sikerül, sok köridőt nyerhetünk."
„Nem túl nagy a lemaradásunk, és főként a hosszú etapokra koncentráltunk. Fontos az időmérő is, de biztosítani szeretnénk, hogy az autó erős versenykörülmények között. Nem aggódom túlságosan a különbség miatt, de a kvalifikáción biztosan szoros csata vár ránk."
A háromszoros világbajnok csapattársa, Sergio Pérez tavaly még az élen zárt az első edzésen, most viszont a top 10-ből is kiszorult a nyitányon. A mexikói a folytatásban sem tudott sokat előrelépni, és 741 ezredes hátránnyal a tizedik legjobb időt érte el. „A teszt után többen is azt mondták, hogy egy másodperccel járunk a mezőny előtt, ami megmosolyogtató volt, hiszen tudtam, sokkal szorosabb lesz. Nagy a versengés, és szoros időmérőnk lesz péntek este."
FOLYTATÓDIK A HORNER-ÜGY? |
Mint ismert, a Red Bull anyacége indított belső vizsgálatot a csapatfőnök, Christian Horner ellen, miután nem megfelelő viselkedéssel vádolta meg az egyik női munkatársa. Noha az eljárást lefolytató független bíró szerda este tisztázta a britet, többen – köztük a Mercedest irányító Toto Wolff is – nehezményezték, hogy a cég a megosztott közleményben az ügy magán jellegű és bizalmas mivoltára hagyatkozva nem osztott meg semmilyen részletet azzal kapcsolatban, hogy pontosan mivel vádolták meg, és miért mentették fel a szakembert. A legfrissebb hírek szerint ugyanakkor mostanra a Formula–1 valamennyi résztvevőjéhez, valamint több nagy sajtóorgánumhoz eljutott egy fájlcsomag, amely WhatsApp-üzeneteket, valamint képeket tartalmaz. A meg nem nevezett forrás Google Drive-on osztotta meg a dokumentumokat, s egyelőre kérdéses, milyen következményei lesznek a bizonyítékok nyilvánosságra kerülésének. |
A tavaly remek formában kezdő Aston Martin ezúttal is erősnek tűnik Fernando Alonso alatt, a spanyol pilóta mindkét szabadedzésen az első ötben zárt, ráadásul a mérvadóbb másodikon ő került a legközelebb a Mercedes kettőséhez.
„Rendben volt, nyilván nem tudjuk, hogy a többiek mit csináltak, mi a saját programunkat futottuk. Elég jól kiismertük a keveréket a teszten, szóval az első edzést kissé feláldoztuk annak érdekében, hogy a közepes gumiból több teljesítményt tudjunk kihozni. A másodikon aztán két lágyat is használtunk, jobban megismertük az autót, változtattunk a beállításokon, és elégedett voltam ez eredménnyel."
„Kissé meglepett, hogy ilyen előkelő helyet foglaltunk el az időlistán, de drámaian megváltozhat a helyzet, ha a többiektől eltérő volt az üzemanyagszintünk. Nyugodt maradok. Elégedett vagyok a változtatásokkal, de úgy gondolom, még több teljesítményt kell találnunk."
A McLaren párosa felemás napot zárt, Oscar Piastri mindkét edzésen a top 5-ben végzett, míg Lando Norris az első tréningen második volt, a másodikon pedig az utolsó helyre szorult vissza.
„Nem ez volt a legjobb napom, kissé zűrös volt, nem sikerült mindig mindent összetenni, de remélhetőleg ezt sikerül megoldanom, és pénteken jobb munkát végzek – kezdte a brit az értékelést. – Összességében jó napot tudhatunk magunk mögött, kipróbáltunk néhány dolgot, és sikerült kicsit jobban megérteni a kocsit is, szóval sikerült előrelépnünk, de holnap még sok dolgot kell megnéznünk, és megpróbálni még tovább javulni."
„A második edzés jónak érződött a kocsi egy körön és a versenyszimuláció során is – jelentette ki Piastri. – Úgy gondolom, erős tempónk van, és nagyjából ott tartunk, mint amire előzetesen számítottunk. Benne vagyunk a sűrűjében, a Red Bull nem tűnik olyan gyorsnak, mint gondoltuk, de pénteken meglátjuk, ki mennyire fogta vissza magát. Sokkal szorosabb, mint vártuk, a Mercedes gyorsnak tűnik, mint ahogyan Fernando is, az első két gyakorlás alapján azonban mindig nehéz megítélni az erősorrendet."
20. BAHREINI NAGYDÍJ | |
FEBRUÁR 29., CSÜTÖRTÖK | |
1. szabadedzés | 1. Ricciardo 1:32.869 |
2. szabadedzés | 1. Hamilton 1:30.374 |
MÁRCIUS 1., PÉNTEK | |
3. szabadedzés | 13.30–14.30 |
Időmérő | 17.00–18.00 |
MÁRCIUS 2., SZOMBAT | |
A verseny (57 kör, 308.238 km) rajtja | 16.00 |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Szaúdi Nagydíj, Dzsidda | március 9., 18.00 |
Ausztrál Nagydíj, Melbourne | március 24., 5.00 |
Japán Nagydíj, Szuzuka | április 7., 7.00 |