Az F1-menedzsment nem kér az Andretti-csapatból

D. Á./MTID. Á./MTI
Vágólapra másolva!
2024.01.31. 19:04
Nem lesz 11. istálló az F1-ben (Fotó: Getty Images)
A Formula–1 döntéshozói visszautasították a Michael Andretti nevével fémjelzett új istálló csatlakozását.

 

A Liberty Media tulajdonában lévő és az F1 kereskedelmi jogait birtokló Formula One Management (FOM) szerdán közölte, hogy nem járul hozzá az amerikai csapat 2025-ös vagy 2026-os betársulásához, de fontolóra veszi a döntést, ha 2028-ban a General Motors versenyképes motort fejleszt ki, és ellátja azzal az Andretti-autókat.

„Nem hisszük, hogy a jelentkező csapat konkurenciát jelenthetne a jelenlegi mezőnynek, és egy 11. istálló önmagában nem hozzáadott érték” – olvasható az állásfoglalásban.

„Az Andretti név viszonylag ismert a szurkolók között, de vizsgálódásunk során arra jutottunk, hogy inkább az F1 jelentene értéknövekedést az Andretti márkának, nem pedig fordítva.”

Az F1 irányítói hozzátették, hogy a döntés hátterében ott van a 2026-os nagy motorreform is, mivel kilátástalan vállalkozás egy versenyképes autót kiállítani 2025-re, majd egy teljesen átdolgozott modellt 2026-ra. Két év múlva ugyanis a motorok fele részben belső égésűek, fele részben pedig elektromosak lesznek, az üzemanyagnak pedig teljes mértékben megújulónak kell lennie.

Novemberben Mohammed ben Szulajem, a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) elnöke közölte, hogy Michael Andretti istállójának a belépése üzleti és sportszakmai szempontból is jót tenne az F1-nek. A 61 éves sportvezető annak a reményének adott hangot, hogy a General Motors tulajdonában lévő Cadillac márkával pályázó Andretti Global rövidesen ott lesz a rajtrácson annak ellenére, hogy a mezőny jelenlegi istállói ellenzik ezt. Az FIA ezért elfogadta az új csapat jelentkezését, és továbbította azt az F1 irányítóinak további egyeztetésre.

Az amerikai istálló bizakodását jelezte, hogy nemrég közzétett egy képet az autójáról, amint egy kölni szélcsatornában tesztelik, és a szakemberek már október óta dolgoztak a kocsi megjelenésén.

A mezőny mostani csapatai leginkább azért ellenzik a bővítést, mert akkor kevesebb pénzhez jutnának, a végső döntés meghozatalába ugyanakkor nem szólhatnak bele. Az F1 elnök-vezérigazgatója, Stefano Domenicali korábban diplomatikusan úgy fogalmazott, üzleti szempontból minden bővítési kísérletnek megfelelőnek kell lennie.

Az amerikai székhelyű Andretti Global tulajdonosa a McLaren korábbi F1-es pilótája, az 1991-es CART-bajnok Michael Andretti, az 1978-as F1-es világbajnok Mario Andretti fia. Ő jelentette be, hogy a Cadillac márkával szerepelnének a száguldó cirkuszban, és legalább egy amerikai pilótát alkalmaznának. A csapat központja az Egyesült Államokban lenne, de Nagy-Britanniában kiegészítő egységet is üzemeltetnének.

 

Legfrissebb hírek

F1 75: a legnagyobb csata egy második helyért

F1
2025.07.17. 12:33

Horner a Ferrari vagy az Alpine élén tér vissza? Verstappen továbbra is a Mercedes felé tart?

F1
2025.07.11. 12:17

Érzelmes üzenettel búcsúzott a Red Bull menesztett csapatfőnöke

F1
2025.07.10. 12:02

Reagált a csapatfőnök menesztésére Max Verstappen

F1
2025.07.10. 09:55

Leclerc válaszokat akar; Hamilton beszélne a Ferrari tervezőivel a hazai kudarc után

F1
2025.07.07. 14:38

„Ez elég extrém” – Verstappen furcsának találta Piastri büntetését

F1
2025.07.07. 13:08

„Elég sokáig tartott, nem igaz?” – Hülkenberg 15 év és 239 nagydíj után először ünnepelt a dobogón

F1
2025.07.06. 20:48

Kettős McLaren-siker és Hülkenberg-dobogó a kaotikus Brit Nagydíjon

F1
2025.07.06. 15:25
Ezek is érdekelhetik