Az F1-menedzsment nem kér az Andretti-csapatból

D. Á./MTID. Á./MTI
Vágólapra másolva!
2024.01.31. 19:04
Nem lesz 11. istálló az F1-ben (Fotó: Getty Images)
A Formula–1 döntéshozói visszautasították a Michael Andretti nevével fémjelzett új istálló csatlakozását.

 

A Liberty Media tulajdonában lévő és az F1 kereskedelmi jogait birtokló Formula One Management (FOM) szerdán közölte, hogy nem járul hozzá az amerikai csapat 2025-ös vagy 2026-os betársulásához, de fontolóra veszi a döntést, ha 2028-ban a General Motors versenyképes motort fejleszt ki, és ellátja azzal az Andretti-autókat.

„Nem hisszük, hogy a jelentkező csapat konkurenciát jelenthetne a jelenlegi mezőnynek, és egy 11. istálló önmagában nem hozzáadott érték” – olvasható az állásfoglalásban.

„Az Andretti név viszonylag ismert a szurkolók között, de vizsgálódásunk során arra jutottunk, hogy inkább az F1 jelentene értéknövekedést az Andretti márkának, nem pedig fordítva.”

Az F1 irányítói hozzátették, hogy a döntés hátterében ott van a 2026-os nagy motorreform is, mivel kilátástalan vállalkozás egy versenyképes autót kiállítani 2025-re, majd egy teljesen átdolgozott modellt 2026-ra. Két év múlva ugyanis a motorok fele részben belső égésűek, fele részben pedig elektromosak lesznek, az üzemanyagnak pedig teljes mértékben megújulónak kell lennie.

Novemberben Mohammed ben Szulajem, a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) elnöke közölte, hogy Michael Andretti istállójának a belépése üzleti és sportszakmai szempontból is jót tenne az F1-nek. A 61 éves sportvezető annak a reményének adott hangot, hogy a General Motors tulajdonában lévő Cadillac márkával pályázó Andretti Global rövidesen ott lesz a rajtrácson annak ellenére, hogy a mezőny jelenlegi istállói ellenzik ezt. Az FIA ezért elfogadta az új csapat jelentkezését, és továbbította azt az F1 irányítóinak további egyeztetésre.

Az amerikai istálló bizakodását jelezte, hogy nemrég közzétett egy képet az autójáról, amint egy kölni szélcsatornában tesztelik, és a szakemberek már október óta dolgoztak a kocsi megjelenésén.

A mezőny mostani csapatai leginkább azért ellenzik a bővítést, mert akkor kevesebb pénzhez jutnának, a végső döntés meghozatalába ugyanakkor nem szólhatnak bele. Az F1 elnök-vezérigazgatója, Stefano Domenicali korábban diplomatikusan úgy fogalmazott, üzleti szempontból minden bővítési kísérletnek megfelelőnek kell lennie.

Az amerikai székhelyű Andretti Global tulajdonosa a McLaren korábbi F1-es pilótája, az 1991-es CART-bajnok Michael Andretti, az 1978-as F1-es világbajnok Mario Andretti fia. Ő jelentette be, hogy a Cadillac márkával szerepelnének a száguldó cirkuszban, és legalább egy amerikai pilótát alkalmaznának. A csapat központja az Egyesült Államokban lenne, de Nagy-Britanniában kiegészítő egységet is üzemeltetnének.

 

Legfrissebb hírek

Norris vette át a vezetést; Leclerc a második helyről várja az izgalmasnak ígérkező kanadai időmérőt

F1
1 órája

„Így nem lehet bajnokságot nyerni” – Vasseur kifakadt az olasz sajtóra

F1
6 órája

„Mindenképpen ott kell lennem a Q3-ban” – Cunoda is megkapja a fejlesztéseket Kanadában

F1
8 órája

A McLaren a legrosszabb péntekjén van túl – a Mercedes meglepetést okoz Kanadában?

F1
10 órája

A Mercedes életre kelt Kanadában: Russell a leggyorsabb a második edzésen

F1
21 órája

Leclerc az autótörése után nem tud részt venni a 2. edzésen Kanadában – hivatalos

F1
22 órája

Verstappen az élen, Leclerc a falban kezdett a Kanadai Nagydíjon

F1
Tegnap, 20:30

Leclerc-t meglepték a távozásáról szóló pletykák; Hamilton kiáll Vasseur mellett

F1
Tegnap, 14:25
Ezek is érdekelhetik