Fernando Alonso 2018 végén intett búcsút a Formula–1-nek, amit követően 2021-ben az Alpine-színeiben állt újra rajthoz. A kétszeres világbajnok két sikertelen év után aztán az Aston Martin felé vette az irányt, és pályafutása során talán először nem bánta meg a csapatváltást. Az idény első felében hatszor állhatott fel a dobogóra, és bár csapata teljesítménye az év második felére látványosan visszaesett, Alonso nemegyszer hangsúlyozta, bármi is történjék, büszkék lehetnek az idén elért eredményeikre.
A spanyol a brazíliai verseny előtt a GQ-nak adott interjújában beszélt arról, mi vezetett a visszatéréséig, és hogy miért döntött a silverstone-i alakulat mellett. „Azt gondoltam, ennyi volt. Egyáltalán nem gondoltam arra, hogy visszatérek az F1-be, de egy kiskaput azért nyitva hagytam az új szabályok miatt, ami talán még vonzó lehet a számomra egy napon. Miközben különböző kategóriákban és projektekben vettem részt, mindig figyelemmel kísértem az F1-et is. Emlékszem, hogy otthon ültem a koronavírus-járvány ideje alatt, és minden lehetőséget számításba vettem a következő évekre, miután befejeztem a hosszútávúsportautó-világbajnokságot (WEC)."
„Úgy éreztem, a Formula–1 az egyetlen kategória, amely jó egészségnek örvend. Minden más szériában hiányoztak a támogatók, és a legtöbb futamot törölték, míg az F1 nagyon erős maradt a pandémia idején is. Szóval úgy gondoltam, a következő nagy kihívás az lehetne, hogy visszatérjek, és újra versenyképessé váljak."
Alonso nem számított rá, hogy az Aston Martin már az idén ilyen erős lesz. „Kellemes meglepetés volt, nem fogok hazudni. Bizakodtunk az új érkező emberek miatt, hiszen úgy tűnt, tudják, mit csinálnak, de ez egy hosszú távú terv volt. Arra gondoltunk, hogy 2023-ban folyamatosan az első tízben, a pontszerző helyekért fogunk küzdeni, és talán egy vagy két dobogó elérhető lesz, hogy aztán a következő évben rendszeresen a pódiumot ostromoljuk. Azonban mi már a mostani idény első felében is folyamatosan a dobogókért harcoltunk, ami határozottan meglepő volt. Szóval örülök neki. Néhány csalódást keltő év és F1-es csapatváltás után jó érzés volt, hogy egy csapatváltás végre kifizetődött."
Megkérdezték róla, szerinte a 2007-es mclarenes csapattársa, Lewis Hamilton hogyan versenyzett volna éveken át olyan autókkal, mint amilyenekkel ő. „Ezt nehéz megmondani, más személyiségek vagyunk, más motivációkkal. Lewis mindig nagyon összeszedett és versenyképes maradt azokban az időszakokban is, amikor nem volt versenyképes csomagja. Nem sok ilyen időszak volt, de mindig magas szinten teljesített. Most sem az övé a legjobb autó, a Red Bull egyeduralkodik, de ő még mindig harcol. (Sergio) Pérezt üldözi az egyéni összetett második helyéért, és sosem adja fel. Mindannyiunkat motivál, ahogyan Lewis fenntartja a motivációját azután is, hogy ilyen sokat nyert már."
NOVEMBER 3., PÉNTEK | |||||||
Szabadedzés: 1. Sainz 1:11.732 | |||||||
Időmérő: 1. Verstappen 1:10.727 | |||||||
NOVEMBER 4., SZOMBAT | |||||||
Sprintidőmérő: 1. Norris 1:10.622 | |||||||
Sprint: 1. Verstappen, 2. Norris, 3. Pérez | |||||||
NOVEMBER 5., VASÁRNAP | |||||||
A verseny: 1. Verstappen, 2. Norris, 3. Alonso | |||||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||||
November 19., 7.00 | Las Vegas-i Nagydíj, Las Vegas | ||||||
November 26., 14.00 | Abu-dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi |
Hamiltonhoz hasonlóan Alonso sem adja fel,továbbra is küzd a hőn áhított harmincharmadik sikerért. „Szeretném elérni a harmincharmadikat. Sokat beszéltek erről a közösségi médiában, mindenhol a harminchármas számot látom, és szeretném megcsinálni. Frissnek és gyorsnak érzem magam, élvezem ezt az utazást az Aston Martinnal. Motivált vagyok, még nincs itt az ideje a visszavonulásnak!" – jelentette ki.
A silverstone-iak számára nem alakult jól az idény második fele, de Brazíliában sikerült visszatérniük a pódiumra, és az áprilisi Ausztrál Nagydíj óta a legtöbb pontot szerezték egy versenyhétvégén. Alonso reméli, hogy szépen zárhatják le a 2023-as évet. „Az elmúlt hónapokban szenvedtünk, és a legutóbbi két verseny (az Amerikai és Mexikóvárosi Grand Prix – a szerk.) különösen fájdalmas volt. Kísérletezgettünk, hogy megértsük, milyen irányba induljunk el, a jövő évi autót illetően is. Ezek a futamok tehát fájdalmasak voltak, főleg Mexikó, ahol nagyon lassúak voltunk."
„Úgy érzem, néhány dolgot sikerült megértenünk a csapaton belül, és az irányt is megtaláltuk, szóval azzal a reménnyel érkeztünk meg Brazíliába, hogy igazoljuk ezt. Sikerült, szóval miért ne lehetnénk versenyképesek az utolsó két nagydíjon? Már alig várom, hogy Las Vegasba menjünk. Nagyon más az energia, amikor versenyképes az autód."
Alonso két versennyel a vége előtt az egyéni összetett negyedik helyét foglalja el, előnye három pont Lando Norris, illetve hat pont Carlos Sainz Jr. előtt. Az Aston Martin eközben az ötödik a konstruktőri tabellán, lemaradása 21 pont a McLaren mögött.