Az Amerikai, illetve a Mexikóvárosi Nagydíjon mutatott forma, valamint az egy évvel korábbi brazíliai kettős siker emléke arra engedte következtetni a Mercedest, hogy harcba szállhat a győzelemért Sao Paulóban. A valóság azonban is lehetett volna kijózanítóbb: az „ezüstnyilak" csapatfőnöke, Toto Wolff úgy fogalmazott, az elmúlt tizenhárom évet tekintve a legrosszabb hétvégéjük volt, míg teljesítményüket elfogadhatatlannak és megdöbbentőnek titulálta.
A német csapat az interlagosi kudarc óta keményen dolgozott azon, hogy feltérképezze, mi állt a látványos és váratlan gyengélkedés hátterében. „A brazíliai volt talán az idényünk legnehezebb hétvégéje. A biztató austini és mexikóvárosi teljesítményünk után nem nyújtottuk a legjobbunkat Sao Paulóban. Keményen dolgoztunk, hogy beazonosítsuk, hol és mikor kanyarodtunk a rossz irányba a beállítások tekintetében. Már értjük, hol hibáztunk, és tudjuk, mi a magyarázata a teljesítménybeli visszaesésnek. Ez fontos ahhoz, hogy meg tudjuk tartani a konstruktőri második helyet."
Wolff nem tudja, mire számítson Las Vegasban. „Közben készültünk a teljesen ismeretlen pályán történő versenyzés okozta kihívásokra is. A lehető legjobban felkészültünk a kevés rendelkezésre álló információ ismeretében. Van néhány különleges vonás, amiről csak találgatni tudunk, és az időrend is különbözik a többi versenyétől. Éjszaka fogunk versenyezni, amikor a levegő és a pálya hőmérséklete várhatóan egy számjegyű lesz. Emellett a pálya vonalvezetése is szokatlan lesz, a sok lassú kanyarral és a hosszú egyenesekkel. Nagy kihívást fog jelenteni mindannyiunk számára, de szívesen állunk elébe."
„A sportvilág tekintete a Formula–1-re fog szegeződni, és alig várjuk, hogy látványos műsorral szolgáljunk. Igazán különleges lesz látni."
A Mercedes húsz Grand Prix után győzelem nélkül az idei bajnokságban, és egyre nagyobb a valószínűsége annak, hogy ez a fennmaradó két versenyen sem fog megváltozni. Noha a most hétvégén rendezendő Las Vegas-i Nagydíj tartogathat meglepetéseket, és az ismeretlen pálya, valamint a szokatlanul hűvös időjárás megbolygathatja az esélyeket, várhatóan pont a nagy rivális, Ferrari kerülhet helyzetbe, és csökkentheti akár a hátrányát is a második helyért vívott csatában.
A németek idei formaingadozása, és a legutóbbi interlagosi fiaskó több szakértőben, s korábbi versenyzőben is kérdéseket vetett fel azt illetően, hogy a csapat jövőre képes lesz-e visszavágni, és ténylegesen közeledni a Red Bullhoz. Az eddigi pályafutása egyetlen sikerét a tavalyi brazíliai futamon megszerző George Russell ugyanakkor nem kételkedik, szerinte sokkal erősebbek lesznek jövőre, mint a 2022-es és a 2023-as évben.
„Az idén a téli fejlesztés fogott ki rajtunk. Rossz irányt választottunk, és elkövettünk néhány hibát, ami egyből világossá vált, amikor pályára hajtottunk Bahreinben. Most a harmadik évünkre készülünk, és magabiztos vagyok azt illetően, hogy nem fogjuk elkövetni ugyanezeket a hibákat. A mostani autónk aerodinamikai szempontból nagyon eltér a tavalyitól, mechanikai téren ugyanakkor nagyon hasonít az elődjére, és úgy tűnik, magán hordozza annak előnyeit és hátrányait is."
„Az elmúlt tizenkét hónapban további információkra tettünk szert, irányt találtunk, és ezeket sikerült is alkalmaznunk a 2024-re tervezett változtatások során. Egy részét tudtunk már tesztelni is az idén, és a várakozásoknak megfelelően működtek. A 2024-es munkánk során sokkal alaposabbak vagyunk valamennyi döntés meghozatalánál. Az autónk a közelébe sem volt annak, ahová az előző idényben vártuk, és úgy éreztük, nagy változásra van szükségünk. Néhány döntést talán elhamarkodtunk, anélkül, hogy alaposan teszteltük volna a szimulátorban, vagy megvizsgáltuk volna a lehetséges következményeket."
„Rengeteg dolgot kipróbáltunk, és inkább számított a mennyiség, mintsem a minőség a tavalyi tesztelés során. Az idén azonban sikerült megtalálnunk milyen irányba szeretnénk menni, alaposan teszteltük az eljárást, és háromszor is ellenőriztük a választott irányt. Most már két év tapasztalata van mögöttünk, és úgy gondolom és remélem, hogy semmi sem fog váratlanul érni minket a következő idényben. Ez nem azt jelenti, hogy a miénk lesz a leggyorsabb autó a rajtrácson, csak azt, hogy nem fogunk megbotlani az első akadálynál."