SZEPTEMBER 15., PÉNTEK | ||||||
1. szabadedzés: 11.30–12.30 | ||||||
2. szabadedzés: 15.00–16.00 | ||||||
SZEPTEMBER 16., SZOMBAT | ||||||
3. szabadedzés: 11.30–12.30 | ||||||
Időmérő: 15.00–16.00 | ||||||
SZEPTEMBER 17., VASÁRNAP | ||||||
A verseny (62 kör, 305.54 km) rajtja: 14.00 | ||||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||||
Szeptember 24., 7.00 | Japán Nagydíj, Szuzuka | |||||
Október 8., 19.00 | Katari Nagydíj, Loszaíl | |||||
Október 22., 21.00 | Amerikai Nagydíj, Austin |
Mint beszámoltunk róla, Felipe Massa és az őt képviselő londoni székhelyű Enyo Law jogi cég a Formula–1-nek, valamint a Nemzetközi Automobil-szövetségnek (FIA) eljuttatott levelében jelezte, kész jogi útra terelni a 2008-as szingapúri botrány ügyét, ha meghatározott időn belül nem kap választ. Bár az eredetileg kijelölt határidő már letelt, a brazil egyik ügyvédje, Bernardo Viana megosztotta, az F1 és az FIA október közepéig haladékot kért, amibe „jóhiszeműen belementek".
A brazil pilóta, valamint ügyvédcsapata nemegyszer hangsúlyozta, a 2008-as bajnoki cím megszerzése a fő célja, azonban az ügyet egy év eleji nyilatkozatával kirobbantó, de akkori megjegyzéseit azóta letagadó Bernie Ecclestone úgy gondolja, Massáék kizárólag a pénzt hajszolják, és nem lát semmi esélyt rá, hogy a brazilt utólag bajnokká koronázzák.
„Massát kizárólag a pénz érdekli, de nincsen semmi esélye. Lewis (Hamilton) és a Mercedes is pert indíthatott volna a nem túl tiszta 2021-es abu-dzabi verseny után” – utalt arra a korábbi tulajdonos a Blicknek adott nyilatkozatában, hogy Hamilton vitatható körülmények között vesztette el a bajnoki címet, amivel rekordot dönthetett volna.
Mint ismert, a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) külön vizsgálatot is indított a verseny végén történt újraindítás kapcsán. Az ügy részeként a szövetség amellett, hogy menesztette az akkori Formula–1-es versenyigazgató Michael Masit a posztjáról, elismerte, hogy hibás döntés született a futam hajrájában.
Míg Ecclestone esélytelennek tartja, hogy Massa elérje a célját, az ügyvédcsapat a háttérben szorgosan dolgozik, és a legfrissebb információk szerint az ügyben érintett, ma már Alpine néven futó Renault-nak, a csapat akkori vezetőinek, köztük Flavio Briatorénak, a technikai igazgató Pat Symondsnak, a sportigazgató Steve Nielsennek (utóbbi két szakember jelenleg is az F1-nek dolgozik), az istálló főtámogatójának, az ING-nek, illetve a brazil akkori alakulatának, a Ferrarinak is küldött levelet, melyben felhívta a figyelmüket, hogy minden, az ügyben releváns dokumentumot meg kell őrizniük.
Massa és az ügyvédcsapata korábban elmondta, örülne, ha a Ferrari, valamint Hamilton is támogatná az ügyet, azonban ez egyik fél részéről sem történt meg, és a brazil pilóta jelenleg nemkívánatos személy az F1-es paddockban.