Noha az időmérő előtt elállt az eső Spa-Francorchamps-ban, az első és a második szakasznak még köztes esőgumin vágott neki a mezőny. A váltópontot a Q2 közepe hozta, és a végére már működött is a lágy gumi. Max Verstappen végül az utolsó helyen ment tovább, ami némi frusztrációt is okozott csapaton belül, a holland ugyanis nem értett egyet a Red Bull-lal. Az utolsó szakaszra azonban ennek nem volt semmi kihatása, hiszen a holland nagy fölénnyel zárt az első helyen.
JÚLIUS 28., PÉNTEK | |||||
Szabadedzés: 1. Sainz 2:03.207 | |||||
Időmérő: 1. Verstappen 1:46.168 | |||||
JÚLIUS 29., SZOMBAT | |||||
Sprintidőmérő: 12.00–12.44 | |||||
Sprint: 16.30–17.30 | |||||
JÚLIUS 30., VASÁRNAP | |||||
A verseny (44 kör, 308.052 km) rajtja: 15.00 | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Augusztus 27., 15.00 | Holland Nagydíj, Zandvoort | ||||
Szeptember 3., 15.00 | Olasz Nagydíj, Monza | ||||
Szeptember 17., 14.00 | Szingapúri Nagydíj, Szingapúr |
A vb-éllovas több mint nyolc tizeddel bizonyult gyorsabbnak Charles Lerlerc-nél, ám a váltócseréért kapott rajtbüntetése miatt a hatodik pozícióból lesz kénytelen nekivágni a vasárnapi versenynek.
„Nagyon szoros volt a második szakasz, nagyon nehezek voltak a körülmények, és a pálya gyorsan száradt. Az utolsó Q2-es körömben nem éreztem magabiztosnak magam, hogy jobban odalépjek, így szerencsés voltam, hogy végül a tizedik lettem. A harmadik szakaszban két szett gumi is rendelkezésemre állt, így valamivel jobban nyomhattam, és több rizikót vállalhattam. Tudom, hogy a rajtbüntetés miatt visszaesek, de most ez volt a maximum, amit elérhettem."
„A végén a kettes szektor még nedves volt, és csak egyetlen száraz ív volt, ami miatt néhány kanyarban alternatív íven kellett menni. Minden arról szólt, mennyire érzed magad magabiztosan, és mennyit kockáztatsz, hogy jobb köridőt érj el. Nyolctizedes előny? Tudom, hogy a miénk a leggyorsabb autó, de ha végig száraz lett volna, nem hiszem, hogy ilyen nagy lett volna a fölényem. A hatodik helyről rajtolok, tavaly a tizennegyedikről nyertem, szóval a célom a győzelem vasárnap" – jelentette ki.
Hiába a változó körülmények és a felszáradó pálya, Leclerc ezúttal nem veszett el, az első szakaszban az élen, a másodikban a harmadik helyen zárt, míg a harmadikban ő vezetett az első köröket követően, és bár alulmaradt Vestappennel szemben, a holland hátrasorolásának köszönhetően ő örökölte meg a pole pozíciót.
„Nem zártunk rossz időmérőt, ilyen körülmények között mindig nehéz jó eredményt elérni. Ausztriában és Spanyolországban nem éreztem kényelmesen magam az autóban vizes pályán, de ez ma nem így történt, ami mindenképpen biztató. Változó pályaviszonyok mellett túlságosan agresszívan vezettem, és hibákat követtem el. Változtattam a hozzáállásomon, és úgy tűnik, ez most kifizetődött" – kezdte az értékelést a pályafutása 20. pole pozícióját szerző ferraris.
„Kicsit korán mentünk ki az utolsó gyors körömre, de nem volt sanszunk a pole pozícióra, Max túl gyors volt. Talán valamivel közelebb kerülhettünk volna hozzá, de nagyszerű rajthelyet szereztünk meg vasárnapra" – tette hozzá, majd kitért a Kevin Magnussennel történt incidensre is. A dán a második szakasz végén találta el a falat, aztán feltartotta a monacóit, az eset miatt a sportfelügyelőknél is jelenése volt, majd három rajthelyes büntetést kapott.
„Kevin eltalálta a falat, majd előttem folytatta, s mivel a korábbi köröm nem sikerült túl jól, elég nagy nyomás volt rajtam. Összességében elégedett vagyok, de még így is sok munka vár ránk, hogy utolérjük a Red Bullt."
Leclerc ez után a vasárnapi esélyekre is kitért: „Nem vagyok túl magabiztos, hiszen ott van mögöttünk a két Red Bull, és határozottan gyorsabbak nálunk. Azonban ha valami okból kifolyólag lehetőségünk nyílik, akkor ki fogjuk használni."
Pérez Miami óta először zárt a top 5-ben az időmérőn, és vasárnap Leclerc mellől az első sorból vághat neki a 44 körös futamnak. A mexikói azonban így sem volt elégedett, és bosszantotta, hogy nem tudta legyőzni a ferrarist, akitől mindössze 57 ezreddel maradt el.
„Nagyon nehéz volt, a köztes esőgumin kezdtünk, és azt hittük, sokkal hamarabb fel fog száradni a pálya, de sok időbe telt, és még a Q3-ban is elég rizikós volt a helyzet a nyolcas és a kilences kanyarnál. Végül is jó eredményt értünk el, de azért kár, hogy nem tudtam elkapni Charles-t. Mindenesetre ilyen körülmények között jó, hogy elértük ezt a helyezést. Emellett sok információt is gyűjtöttünk változó pályaviszonyok között, ami fontos, mert Spa-Francorchamps-ban igencsak változékony az időjárás" – utalt arra a mexikói, hogy szombatra és vasárnap is jósolnak esőt a térségben.
Az egyéni összetettben 110 pontos hátránnyal második helyet elfoglaló Pérez azt is elárulta, mi a célja vasárnap: „Megpróbálom magam mögé utasítani Leclerc-t a rajtnál."
Úgy tűnt, úgy esik vissza a Mercedes az erősorrendben, ahogyan száradt a pálya, ám Lewis Hamilton a végén egy jó körrel megszerezte a harmadik rajtkockát. A Magyarországon még pole pozíciót szerző brit elégedett is volt az eredménnyel, és bízik benne, hogy a folytatásban sem esnek hátra.
„Hihetetlen érzés ezen a pályán vezetni. Nagyon hektikus volt a kvalifikáció, hiszen folyamatosan száradt fel a pálya. Nagyon csúszott az elején, és rosszak voltak a látási viszonyok. Végig a maximumra törekedtem, tudtad, hogy minden köröd gyorsabb lesz, mint az előző. Pontosan ezért várakoztunk minden alkalommal a bokszutca végén. A csapat fantasztikus munkát végzett, én csak leszegett fejjel próbáltam a legjobbat elérni. A végén így is sokkal elmaradtunk Maxtól, elég lenyűgöző a különbség, de nagyon elégedett vagyok az eredménnyel" – emelte ki, majd arra is felelt, szerinte szombaton előrébb kerülhetnek-e.
„Fogalmam sincs, majd kiderül. Nem éreztem rossznak a mait. Összességében erősek voltunk. A második szektoron megy el, ott egy másodpercet veszítünk, szóval meg kell vizsgálnom, és ki kell találnom, hogy ennek mi lehet a hátterében, és hogy a mostani csomagunkkal közelebb kerülhetnünk-e. Határozottan dolgoznunk kell azon, hogy javuljunk, de mindent bele fogok adni, és remélhetőleg a sprintidőmérő legalább ilyen jól sikerül" – tekintett előre.
Míg Hamilton vasárnap a harmadik, csapattársa, George Russell a nyolcadik helyről rajtolhat – a két versenyzőt több mint hét tized választotta el egymástól a Q3-ban, aminek hátterében részben az állt, hogy a Mercedes két eltérő beállítással vágott neki az időmérőnek. Hamilton alacsonyabb, Russell magasabb leszorítóerős csomaggal ment, ami száraz körülmények között előbbinek, esőben utóbbinak a kezére játszhat.
A fiatalabb brit ennek ellenére nem igazán volt elégedett, és noha tisztában volt az eltérő beállításokból következő különbségeknek, így sem értette, miért volt ilyen nagy a hátránya: „Egyszerűen nem volt meg a tempónk. Őszintén szenvedtem minden szakaszban, és nem igazán tudom, miért. Általában imádom ezeket a változó pályaviszonyokat, de sehol sem voltunk. Meg kell vizsgálnunk, és meg kell értenünk, mi lehet ennek az oka. Tudjuk, hogy a kvalifikáció itt nem olyan fontos, de határozottan örültem volna, ha előrébb végzek."
1. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari |
2. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda |
3. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes |
4. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari |
5. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes |
6. | Max Verstappen* | holland | Red Bull-Honda |
7. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes |
8. | George Russell | brit | Mercedes |
9. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes |
10. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes |
11. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda |
12. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault |
13. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari |
14. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault |
15. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes |
16. | Kevin Magnussen** | dán | Haas-Ferrari |
17. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari |
18. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes |
19. | Daniel Ricciardo | ausztrál | AlphaTauri-Honda |
20. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari |
*: váltócsere miatt 5 rajthelyes büntetést kapott **: 3 rajthelyes büntetés feltartás miatt |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Leclerc | 1:58.300 | 1. | Piastri | 1:51.534 |
2. | Verstappen | 1:58.515 | 2. | Sainz | 1:51.711 |
3. | Hamilton | 1:58.563 | 3. | Leclerc | 1:52.017 |
4. | Sainz | 1:58.688 | 4. | Stroll | 1:52.193 |
5. | Alonso | 1:58.834 | 5. | Norris | 1:52.252 |
6. | Piastri | 1:58.872 | 6. | Hamilton | 1:52.345 |
7. | Pérez | 1:58.899 | 7. | Pérez | 1:52.353 |
8. | Russell | 1:59.035 | 8. | Russell | 1:52.605 |
9. | Cunoda | 1:59.044 | 9. | Alonso | 1:52.751 |
10. | Bottas | 1:59.484 | 10. | Verstappen | 1:52.784 |
11. | Gasly | 1:59.511 | 11. | Cunoda | 1:53.148 |
12. | Ocon | 1:59.634 | 12. | Gasly | 1:53.671 |
13. | Stroll | 1:59.663 | 13. | Magnussen | 1:54.160 |
14. | Norris | 1:59.981 | 14. | Bottas | 1:54.694 |
15. | Magnussen | 2:00.020 | 15. | Ocon | 1:56.372 |
16. | Albon | 2:00.314 | |||
17. | Csou | 2:00.832 | |||
18. | Sargeant | 2:01.535 | |||
19. | Ricciardo | 2:02.159 | |||
20. | Hülkenberg | 2:03.166 |