Bár a pole pozícióból induló Max Verstappen rövid időre elvesztette a vezetést, végül magabiztosan, több mint 5 másodperces előnnyel szelte át elsőként a célvonalat. A vb-éllovas 117 pontra növelte az előnyét az egyéni vb-összetettben, és vasárnap a hatodik helyről indulva a győzelmet célozta meg.
JÚLIUS 28., PÉNTEK | |||||
Szabadedzés: 1. Sainz 2:03.207 | |||||
Időmérő: 1. Verstappen 1:46.168 | |||||
JÚLIUS 29., SZOMBAT | |||||
Sprintidőmérő: 1.Verstappen 1:49.056 | |||||
Sprint: 1. Verstappen, 2. Piastri, 3. Gasly | |||||
JÚLIUS 30., VASÁRNAP | |||||
A verseny (44 kör, 308.052 km) rajtja: 15.00 | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Augusztus 27., 15.00 | Holland Nagydíj, Zandvoort | ||||
Szeptember 3., 15.00 | Olasz Nagydíj, Monza | ||||
Szeptember 17., 14.00 | Szingapúri Nagydíj, Szingapúr |
„Az volt a biztonságos döntés, hogy egy körrel később álltam ki kerékcserére. Kimehettem volna elsőként is, de akkor a többi kiálló miatt be is ragadhattam volna, vagy akár újra pályára is hajthatott volna a biztonsági autó, aminek okán rengeteget veszthettem volna. Egy pozíciót buktam, de tudtuk, hogy gyorsak vagyunk. Amint felkerültek a köztes esőgumik, szárnyaltunk. Az autó gyors volt, a gumik kitartottak, csak apróbb problémáink voltak” – utalt a fékekre.
„Vasárnap meg kell előznöm néhány kocsit, a legnagyobb kockázatot a nyitó kör, azon belül is az első kanyar jelenti, hiszen az elég nehéz itt. Ki kell maradnom a bajból, és akkor jó eredményt érhetünk el, hiszen gyors autónk van.”
Oscar Piastri rövid ideig a versenyt is vezethette, ám meg kellett elégednie a második hellyel.
„Nagyon boldog vagyok, a legjobbunkat nyújtottuk, kiálltunk, aztán jött a biztonsági autó is, és néhány körön keresztül a versenyt is vezettük. Mindent beleadtam, de Max ellen egyáltalán nem volt esélyem. Nagyon jó itt lenni a második pozícióban. Maxot leszámítva nagyon jó tempót diktáltunk, szóval megint nagyon köszönöm a csapatnak. Az előző három versenyhétvége nagyon különleges volt, ahhoz képest, hogy honnan jöttünk, és nem tudok elég hálás lenni, hogy ilyen autót tettek alám. Még van dolgunk, hogy odaérjük az élre, de jó érzés itt lenni.”
Pierre Gasly a hatodik helyről indulva harmadikként ért célba az Alpine-nal, amivel visszatette a csapatát a pontszerzők sorába a silvestone-i és a hungaroringi nullázás után.
„Fantasztikus érzés, nagyon boldog vagyok, hogy az első hármasban végezhettem, főleg itt Spa-Francorchamps-ban, ami bizonyos értelemben olyan, mintha hazai pályánk lenne most, hogy nincs Francia Nagydíj. Nagyon nehezek voltak a körülmények, és nagyon örülök. Jókor álltunk ki kerékcserére, és sikerült végig magunk mögött tartani Hamiltont.”
„Nagyon különleges érzés, hogy pont Spában sikerült, Anthoine Hubert-re gondolok, és nagyon örülök az egész csapatnak. Mindent beleadtam, láttam Hamiltont, ahogyan folyamatosan közeledik. Én igyekeztem a vezetésre összpontosítani, és tiszta köröket teljesíteni. Nem volt könnyű, de mindent beleadtam, és ez kifizetődött.”
Noha a hetedik rajtkockából induló Lewis Hamilton szelte át negyedikként a célvonalat, csak a hetedik helyen rangsorolták, mert a Sergio Pérezzel történt incidens miatt öt másodperces időbüntetésben részesítették a sportfelügyelők.
„Elég lassú volt, túlcsúszott, és lassan ment be a tizennégyes kanyarba. Nekem jól sikerült a kijárat, és több mint fél autóhosszal mellette voltam, majd végül összeértünk. Versenybaleset volt, nem volt benne semmi szándékos, de a sportfelügyelők másként látták. Nagyon nehezek voltak a körülmények, mindannyian a legjobbunkat igyekeztünk nyújtani.”
„Nem igazán jelent különbséget, hogy a negyedik vagy a hetedik helyen végzek-e a sprinten, hiszen nem osztanak túl sok pontot. A tempónk összességében véve jó volt, vasárnap a harmadik pozícióból indulok, az egyik Ferrari és Pérez lesz előttem, és bízom benne, hogy harcba szállhatok velük. Max el fog menni mellettünk, de a McLareneket megpróbálom magam mögött tartani.”
A Hamiltonnal történt incidenssel kapcsolatban az érintett Pérez is elmondta a véleményét. „Kicsit sietős volt neki, mindenki sietősen próbált pozíciót javítani, hiszen nagyon rövid volt a futam. Muszáj volt kockázatot vállalnod, de nem szép, hogy tönkretette a versenyemet. Nagy volt a sérülés az autón a Lewisszal történt ütközés után. Lényegében a kocsi teljes jobb oldalát lekapta, és sérült a padlólemez is. Amint megláttuk, milyen nagy a kár, feladtuk a futamot. Véget vetett a versenyemnek, de előre tekintek, és bízom benne, hogy sikerül visszanyernem a ma elvesztett pontokat.”
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | - | 11 kör | |
2. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | idő nélkül | 6.677 mp h. | 11 |
3. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | idő nélkül | 10.733 | 11 |
4. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | idő nélkül | 12.648 | 11 |
5. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | idő nélkül | 15.016 | 11 |
6. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | idő nélkül | 16.052 | 11 |
7. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | idő nélkül | 16.757 | 11 |
8. | George Russell | brit | Mercedes | idő nélkül | 16.822 | 11 |
9. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | idő nélkül | 22.410 | 11 |
10. | Daniel Ricciardo | ausztrál | AlphaTauri-Honda | idő nélkül | 22.806 | 11 |
11. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | idő nélkül | 25.007 | 11 |
12. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | idő nélkül | 26.303 | 11 |
13. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | idő nélkül | 27.006 | 11 |
14. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | idő nélkül | 32.986 | 11 |
15. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | idő nélkül | 36.342 | 11 |
16. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | idő nélkül | 37.571 | 11 |
17. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | idő nélkül | 37.827 | 11 |
18. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | idő nélkül | 39.267 | 11 |
Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | - | kiesett | 8 | |
Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | - | kiesett | 2 |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LEGGYORSABB KÖRÖK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 9 | 11 | 13 | 6 | 289 |
2. | Sergio Pérez | 2 | 6 | 11 | 2 | 171 |
3. | Fernando Alonso | – | 6 | 12 | – | 139 |
4. | Lewis Hamilton | – | 4 | 12 | 1 | 135 |
5. | Carlos Sainz | – | – | 12 | – | 92 |
6. | George Russell | – | 1 | 11 | 1 | 91 |
7. | Charles Leclerc | – | 2 | 9 | – | 84 |
8. | Lando Norris | – | 2 | 7 | – | 63 |
9. | Lance Stroll | – | – | 8 | – | 45 |
10. | Oscar Piastri | – | – | 5 | – | 34 |
11. | Esteban Ocon | – | 1 | 6 | – | 31 |
12. | Pierre Gasly | – | – | 7 | – | 22 |
13. | Alexander Albon | – | – | 3 | – | 11 |
14. | Nico Hülkenberg | – | – | 2 | – | 9 |
15. | Valtteri Bottas | – | – | 2 | – | 5 |
16. | Csou Kuan-jü | – | – | 2 | – | 4 |
17. | Cunoda Juki | – | – | 2 | – | 2 |
18. | Kevin Magnussen | – | – | 2 | – | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull-Honda | 460 |
2. | Mercedes | 226 |
3. | Aston Martin-Mercedes | 184 |
4. | Ferrari | 176 |
5. | McLaren-Mercedes | 97 |
6. | Alpine-Renault | 53 |
7. | Williams-Mercedes | 11 |
8. | Haas-Ferrari | 11 |
9. | Alfa Romeo-Ferrari | 9 |
10. | AlphaTauri-Honda | 2 |