Max Verstappen hibátlan volt Spanyolországban: mindhárom szabadedzésen az élen zárt, megszerezte a pole pozíciót, rajt-cél győzelmet aratott, és megfutotta a verseny leggyorsabb körét is, aminek révén 53 pontra növelte az előnyét az egyéni vb-összetettben a közvetlen rivális, Sergio Pérez előtt.
JÚNIUS 2., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:14.606 | |||||
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:13.907 | |||||
JÚNIUS 3., SZOMBAT | |||||
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:13.664 | |||||
Időmérő: 1. Verstappen 1:12.272 | |||||
JÚNIUS 4., VASÁRNAP | |||||
A verseny: 1. Verstappen, 2. Hamilton, 3. Russell | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Június 18., 20.00 | Kanadai Nagydíj, Montreal | ||||
Július 2., 15.00 | Osztrák Nagydíj, Spielberg | ||||
Július 9. 16.00 | Brit Nagydíj, Silverstone |
„A keményebb keveréken indultam, tudtam, hogy nem lesz egyszerű, és az egyes kanyar alapból is nehéz, ha te vagy kívül, de szerencsére nem történt semmi. Nagy öröm ezt az autót vezetni, ez most is igazolást nyert. Sok különböző gumitaktikát láthattunk ma, és úgy hiszem, mi a futam nagy részében helyes stratégiát követtünk. Csodálatos ezen a helyszínen nyerni. Újabb erős hétvégét futottunk, és ezt szeretem látni magamtól és a csapatomtól is. Remélhetőleg folytatni tudjuk ezt idény végéig."
Noha Lewis Hamilton titkon a győzelemben is reménykedett, rég örült ennyire egy második helyezésnek. A hétszeres világbajnok a negyedik rajtkockából rajtolva hamar felkapaszkodott Verstappen mögé, és onnantól kezdve senki sem jelentett veszélyt a helyére. A brit az idei második dobogóját aratta, míg összességében a 193. alkalommal pezsgőzhetett.
„Micsoda eredmény ez a csapat számára! Egyáltalán nem számítottunk rá. Emelem a kalapom a csapat előtt. Óriási köszönet a gyárban dolgozóknak a folyamatos kemény munkáért, és azért, hogy kicsit közeledni tudtunk a Red Bullhoz. Még mindig előttünk járnak, de tovább üldözzük őket. Mindenesetre ez egy csodálatos eredmény, és George is fantasztikus munkát végzett, hogy a 12. helyről feljött a haramdikra"
„Az atuó nagyszerű volt, és határozottan csökkentettük a hátrányunkat, azonban a mostani eredmény sokkal jobb, mint amit vártam, és nagyon élveztem a versenyt. Ha Spanyolországban gyors vagy, akkor mindenhol az leszel, azonban úgy hiszem, hogy a kocsink sokkal szűkebb tartományban dolgozik, szóval talán lesznek olyan pályák, ahol nem leszünk jók. De azért bízom benne, hogy nem ez lesz a helyzet, és mindenhol olyan erősek leszünk, mint most."
„Szerintem a miénk a legerősebb csapat, George és én is nagyszerű eredményeket szállítunk hétvégéről hétvégére. Most még tovább kell növelni a teljesítményünket, tudom, hogy most mindenki keményen dolgozik rajta, hogy ez sikerüljön. Remélhetőleg egy bizonyos ponton elkapjuk a Red Bullokat" – jelentette ki, majd arra a kérdésre is felelt, lát-e esélyt rá, hogy levadásszák a „vörös bikákat".
„Még mindig túl gyorsak, de dolgozunk rajta. Lépésről lépésre haladunk, és csodálatos lenne, ha meg tudnánk közelíteni őket az év végére. Ha nem sikerül, akkor majd jövőre" – tette hozzá.
Az eó„ezüstnyilak" gyanú szerint megsértették a parc fermé szabályokat. Az eset miatt vizsgálat is indult, a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) beidézte az alakulat képviselőit, illetve a két versenyző, Hamilton és George Russell fizioteraputáját is. További részletek itt. |
A Mercedes erejét jól jelezte, hogy a csapattárs, George Russell a 12. pozícióból indulva állhatott fel a dobogó alsó fokára, így az „ezüstnyilak" elkönyvelhették az idei első dupladobogójukat, és megelőztek az Aston Martint a konstruktőri bajnokságban. A fiatal brit a honfitársához hasonlóan nem számított ilyen jó eredményre.
„Kicsit meglepett az eredmény. Köszönet a csapatnak, hogy ilyen nagyszerű kocsit adtak nekem. Erős futamot tudhatunk magunk mögött, hiszen a 12. helyről indultam, és egészen a harmadikig zárkóztam fel, ami biztató jel a számunkra. Határozottan jobban éreztem magam az autóban, jönnek a köridők, és ha összehasonlítjuk őket a Ferrarikkal és az Aston Martinokkal, akkor látszik, hogy csak gyorsabbak és gyorsabbak vagyunk. Tudjuk, hogy most nagyobb a kocsi leszorítóereje, és jobb tartományban dolgozik, úgyhogy nagy elégedett vagyok a pódiummal."
A futam elején úgy tűnt, Russell akár bajba is kerülhet, hiszen a rajt után kiment a bukótérbe, és több pozíciót is nyert. Az esetet a sportfelügyelők is jegyezték, ám végül nem indítottak vizsgálatot a pilóta ellen. A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner úgy véli, a brit megúszta a büntetést, amivel Sergio Péreztől vette el a harmadik helyet.
„Checo az elején vesztette el, nem volt igazán jó rajtja. George-nak eközben sikerült megúsznia azt, hogy kiment a bukótérbe, hiszen nem kapott érte büntetést. Szerintem ma ez jelentette a különbséget. Checo erős versenyt futott, az utolsó etapja különösen jól sikerült, sajnos nem maradt elég kör ahhoz, hogy feljöjjön a dobogóra" – magyarázta a brit, majd kitért a Mercedes teljesítményjavulására is.
„Így is huszonhárom másodperccel voltak mögöttünk a leintésnél. Előreléptek, de majd nálunk is érkeznek a frissítések. Ők nagy fejlesztési csomag hoztak, míg mi az év későbbi részében hozunk újításokat. Sokat javultak, és egy minőségi csapatról van szó, így kétségtelen, hogy nyomást fognak helyezni ránk az idény második felében."
Noha az „ezüstnyilak" csapatfőnöke, Toto Wolff elismerte, hogy a mostani körülmények kifejezetten kedveztek az autójuknak, a fejlesztések egyértelmű előrelépést hoztak, nem úgy, mint a Ferrarinál, amely csalódáskeltő versenyen van túl. Carlos Sainz Jr. a második rajkockát az ötödik helyre cserélte, míg Charles Leclerc a bokszutcából indulva a tizenegyedik pozícióban látta a meg a kockás zászlót, vagyis pont nélkül távozott Spanyolországból.
„Nem jó a 11. hely. Nem tudom, hogy mit csinálunk rosszul, de valamit valamit rosszul csinálunk. Az első etapom után az utolsóban is a keményen voltam, de teljesen másképp működött az autó. Meg kell értenünk, miért történik ez, és dolhgoznunk kell rajta, de már versenyek óta küszködünk a körülményekkel, vagy egyszerűen nagyon érzékeny a kocsi, és ez ma sem volt másként."
„Az autó jobbnak érrődött a versenyen, mint az időmérőn, de ezúttal pont a fordítottja történt. Szombaton nem igazán tudtam vezetni, a kocsi hátulja nagyon furcsa volt, ezt majd a gyárban fogjuk kivizsgálni. Ezúttal az elejével volt gond. Szóval teljesen más jelentette a korlátot. A második és a harmadik etapom valamivel jobb volt, míg az első kifejezetten rosszul sikerült, az viszont a gumikkal volt kapcsolatos."
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:27:57.940 |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 24.090 mp h. |
3. | George Russell | brit | Mercedes | 32.389 mp h. |
4. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 35.812 mp h. |
5. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 45.698 mp h. |
6. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:03.320 p h. |
7. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:04.127 p h. |
8. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:09.242 p h. |
9. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:11.878 p h. |
10. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:13.530 p h. |
11. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:14.419 p h. |
12. | Cunoda Juki* | japán | AlphaTauri-Honda | 1:15.416 p h. |
13. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1 kör h. |
14. | Nyck de Vries | holland | AlphaTauri-Honda | 1 kör h. |
15. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
16. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
17. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1 kör h. |
18. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
19. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. |
20. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
*: Csou leszorításáért 5 másodperces időbüntetést kapott |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LEGGYORSABB KÖRÖK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 5 | 7 | 7 | 3 | 170 |
2. | Sergio Pérez | 2 | 4 | 6 | 1 | 117 |
3. | Fernando Alonso | – | 5 | 7 | – | 99 |
4. | Lewis Hamilton | – | 2 | 7 | 1 | 87 |
5. | George Russell | – | 1 | 6 | 1 | 65 |
6. | Carlos Sainz | – | – | 6 | – | 58 |
7. | Charles Leclerc | – | 1 | 4 | – | 42 |
8. | Lance Stroll | – | – | 4 | – | 35 |
9. | Esteban Ocon | – | 1 | 4 | – | 25 |
10. | Pierre Gasly | – | – | 5 | – | 15 |
11. | Lando Norris | – | – | 3 | – | 12 |
12. | Nico Hülkenberg | – | – | 1 | – | 6 |
13. | Oscar Piastri | – | – | 2 | – | 5 |
14. | Valtteri Bottas | – | – | 1 | – | 4 |
15. | Csou Kuan-jü | – | – | 2 | – | 4 |
16. | Cunoda Juki | – | – | 2 | – | 2 |
17. | Kevin Magnussen | – | – | 2 | – | 2 |
18. | Alexander Albon | – | – | 1 | – | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull-Honda | 287 |
2. | Mercedes | 152 |
3. | Aston Martin-Mercedes | 134 |
4. | Ferrari | 100 |
5. | Alpine-Renault | 40 |
6. | McLaren-Mercedes | 17 |
7. | Haas-Ferrari | 8 |
8. | Alfa Romeo-Ferrari | 8 |
9. | AlphaTauri-Honda | 2 |
10. | Williams-Mercedes | 1 |