Senki sem volt különösebben veszélyes Max Verstappen bahreini győzelmére – a címvédő úgy kezdte az új idényt, ahogyan az előzőt befejezte. A riválisok máris tartanak attól, hogy a 2023-as szezon a Red Bull dominanciájáról szólhat, s azt maga Verstappen is elismerte, hogy jó eséllyel szállnak harcba a futamgyőzelmekért.
„Jól sikerült az első etapom, és igazából már ott sikerült kiautóznom a megfelelő előnyt – árulta el a holland. – Ezután már minden arról szólt, hogy óvjam a gumikat, hiszen nem tudhattuk, mi történik a futam későbbi szakaszában. Erős autónk van, és bár ez az aktuális futamokon is múlik, mindenképpen harcban lehetünk a győzelmekért.”
MÁRCIUS 3., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 1. Pérez 1:32.758 | |||||
2. szabadedzés: 1. Alonso 1:30.907 | |||||
MÁRCIUS 4., SZOMBAT | |||||
3. szabadedzés: 1. Alonso 1:32.340 | |||||
Időmérő: 1. Verstappen 1:29.708 | |||||
MÁRCIUS 5., VASÁRNAP | |||||
Verseny: 1. Verstappen, 2. Pérez, 3. Alonso | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Március 19., 18.00 | Szaúdi Nagydíj, Dzsidda | ||||
Április 2., 7.00 | Ausztrál Nagydíj, Melbourne | ||||
Április 30., 13.00 | Azeri Nagydíj, Baki |
Dupla kieséssel kezdte a Red Bull a 2022-es idényt, alig egy évvel később azonban az első két helyen intette le a kockás zászló a címvédő istálló versenyzőit. Sergio Pérez számára közel sem sikerült tökéletesen a start, de így is elégedett a második helyezésével.
„A rajt miatt estem ki a győzelemért folytatott versenyből, ezután csak minimalizálni akartam a veszteséget – vélekedik a mexikói. – A második hely volt a legjobb, amit ma elérhettem, de hosszú szezon áll előttünk. Úgy érzem, hogy minden alkalommal egyre közelebb kerülök Maxhoz, jól érzem magam az autóban, ami elég erősre sikerült. Ha megnézzük, hogyan indult a tavalyi év, ez az eredmény igen jó. Nagyon gyors autóink vannak, és fontos volt, hogy mi mindkettővel célba érjünk.”
Legutóbb a 2021-es Katari Nagydíj végén ünnepelhetett Fernando Alonso a dobogón, ráadásul ha megnézzük a korábbi sikereit, a kétszeres világbajnok mindössze második dobogós helyezését szerezte az elmúlt 122 versenyhétvégén. A 41 éves pilótát 22 éve és egy nappal az F1-es debütálása után, első Aston Martin-os versenyén intette le a kockás zászló az első három helyezett között.
„Ez egyszerűen elképesztő és nagyszerű eredmény a csapat számára – mondta Alonso a futamot követően. – Rögtön az első versenyen dobogóra állhatunk, hihetetlen, amit az Aston Martin elért a télen, hiszen miénk volt a második legjobb autó ezen a futamon. A rajtunk nem sikerült tökéletesen, és szükségünk volt néhány előzésre a pályán, de ettől csak még izgalmasabb volt a verseny. Remélem, másoknak is tetszett, mert én nagyon élveztem.”
Ennél rosszabbul aligha kezdhette volna Charles Leclerc a szezont, hiszen a monacói versenyző technikai meghibásodás következtében nem tudott célba érni. Leclerc elárulta, hogy egyelőre nem tudják, mi okozta a kiesését, de annyi biztos, hogy hasonló problémát nem engedhetnek meg a jövőben.
„Semmi előjele sem volt, egyszer csak teljesen leállt a rendszer – emlékezett vissza a meghibásodásra a Ferrari versenyzője. – Mindenképp keményen kell dolgoznunk, mert az, hogy az első versenyen máris előjön az első megbízhatósági probléma, nem túl jó. Egyértelműen olyan volt az autónk, hogy harcba szállhattunk vele a dobogós helyezésekért, és ezt meg is tettük. Megfelelő előnyünk volt, irányítás alatt tartottam a tempót, és minden jónak tűnt, szóval kár, hogy ez történt. Remélem, hogy rájövünk, mi romlott el, és nem jön elő még egyszer ez a probléma.”
A tavalyihoz hasonlóan indult a szezon a Mercedes számára abból a szempontból, hogy ezúttal is előttük jár több riválisuk is. Sőt, idén úgy tűnik, hogy az Aston Martinnak is jobban sikerült a téli felkészülés, ám Lewis Hamilton szerint ebben a Mercedesnek is megvan az érdeme.
„A Ferrari is gyorsabb volt nálunk, az az igazság, hogy mi csak a negyedik leggyorsabb csapat voltunk a mai napon – mondta a hétszeres világbajnok az erősorrendről. – A délelőtti stratégiai megbeszélésen mondtam a srácoknak, hogy nem tudunk olyan sokat menni azokon a gumikon, mint azt ők gondolják, és végül így is lett. Rengeteg munka vár még ránk. Nagyobb leszorítóerőre van szükségünk, mert annak most hiányában vagyunk. Ha ezt sikerül megoldanunk, a tempónk is jobb lesz. Megemelem a kalapom az Aston Martin előtt a nagyszerű munkáért, de az autójuk fele olyan, mint a miénk. A mi szélcsatornánkban végezték el az aerodinamikai teszteket, szóval nekünk is van még hova fejlődnünk.”
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda RBPT | 1:33:56.736 |
2. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda RBPT | 11.987 mp h. |
3. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 38.637 mp h. |
4. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 48.052 mp h. |
5. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 50.977 mp h. |
6. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 54.502 mp h. |
7. | George Russell | brit | Mercedes | 55.873 mp h. |
8. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:12.647 p h. |
9. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:13.753 p h. |
10. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:29.774 p h. |
11. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda RBPT | 1:30.870 p h. |
12. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
13. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
14. | Nyck de Vries | holland | AlphaTauri-Honda RBPT | 1 kör h. |
15. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
16. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. |
17. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 2 kör h. |
KIESETT | MEGTETT KÖR | |||
Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 41 | |
Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 39 | |
Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 13 |
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 1 | 1 | 1 | - | 25 |
2. | Sergio Pérez | - | 1 | 1 | - | 18 |
3. | Fernando Alonso | - | 1 | 1 | - | 15 |
4. | Carlos Sainz Jr. | - | - | 1 | - | 12 |
5. | Lewis Hamilton | - | - | 1 | - | 10 |
6. | Lance Stroll | - | - | 1 | - | 8 |
7. | George Russell | - | - | 1 | - | 6 |
8. | Valtteri Bottas | - | - | 1 | - | 4 |
9. | Pierre Gasly | - | - | 1 | - | 2 |
10. | Alexander Albon | - | - | 1 | - | 1 |
11. | Cunoda Juki | - | - | - | - | 0 |
12. | Logan Sargeant | - | - | - | - | 0 |
13. | Kevin Magnussen | - | - | - | - | 0 |
14. | Nyck de Vries | - | - | - | - | 0 |
15. | Nico Hülkenberg | - | - | - | - | 0 |
16. | Csou Kuan-jü | - | - | - | - | 0 |
17. | Lando Norris | - | - | - | - | 0 |
18. | Oscar Piastri | - | - | - | - | 0 |
19. | Charles Leclerc | - | - | - | - | 0 |
20. | Esteban Ocon | - | - | - | - | 0 |
1. | Red Bull-Honda RBPT | 43 |
2. | Aston Martin-Mercedes | 23 |
3. | Mercedes | 16 |
4. | Ferrari | 12 |
5. | Alfa Romeo-Ferrari | 4 |
6. | Alpine-Renault | 2 |
7. | Williams-Mercedes | 1 |
8. | AlphaTauri-Honda RBPT | 0 |
9. | Haas-Ferrari | 0 |
10. | McLaren-Mercedes | 0 |