Nemcsak a csapattársát, de Max Verstappent is legyőzte Carlos Sainz Jr. az austini időmérőn, ezzel harmadik alkalommal indulhat a pole pozícióból F1-es pályafutása során. A versenyzők dolgát egyébként nem könnyítette meg a változékony szél, ráadásul Sainz tisztában van azzal, hogy a futamon még nehezebb dolga lesz a mellőle rajtoló riválisa miatt.
„Nagyon élveztem, bár elég nehéz dolgunk van a szél miatt, minden kanyar egy kisebb kalanddal ért fel az idei autókkal – árulta el a spanyol. – Nem tudtuk, mekkora tapadásra számíthatunk, de sikerült összehoznom egy jó, hiba nélküli kört. Már egy ideje érett ez a pole, hiszen sokszor kerültem hozzá közel, de nem értem el a célt. Nem hazudok, a Red Bull a fő esélyes, normál esetben lenyomnak minket a versenytempót illetően, de minden tőlem telhetőt megteszek, hogy elöl maradjak, és megnyerjem a versenyt.”
OKTÓBER 21., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 1. Sainz 1:36.857 | |||||
OKTÓBER 22., SZOMBAT | |||||
2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:36.810 | |||||
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:35.825 | |||||
OKTÓBER 23., VASÁRNAP | |||||
Időmérő: 1. Sainz 1:34.356 | |||||
A verseny (56 kör, 308.405 km) rajtja: 21.00 | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Október 30., 21.00 | Mexikói Nagydíj, Mexikóváros | ||||
November 13., 19.00 | Brazil Nagydíj, Sao Paulo | ||||
November 20., 14.00 | Abu-dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi |
Nem sokkal az időmérő előtt derült ki, hogy elhunyt a Red Bull egyik alapítója és az istálló tulajdonosa, Dietrich Mateschitz. Mindez beárnyékolta Max Verstappenék kvalifikációját, amit követően a kétszeres világbajnok elárulta, mennyit köszönhet az osztrák szakembernek.
„Az időmérő eredménye teljesen másodlagos. Dietrich fantasztikus dolgot épített fel, nemcsak az F1-ben, hanem magát a cégét is. Nélküle nem ülnék itt, nem lennék ilyen sikeres – mondta Verstappen. – Szerencsére néhány hete vele lehettem, eltölthettünk egy kis időt együtt utoljára. „Nagyon kedves volt, törődött velem, mindig ott állt mögöttünk, de nem szerette a rivaldafényt. Imádta a versenyzést, mindent elmond, hogy két F1-es csapatot is fenntartott, és rengeteg fiatal versenyző köszönheti neki, hogy eljutott az F1-ig. Az utolsó találkozásunk örök emlék marad.”
Arról, hogyan fogadta el királykategória világa Mateschitz elvesztését, itt olvashatnak bővebben!
Charles Leclerc az első sorból rajtolhatna Austinban, ha erőforráselemek cseréje miatt nem büntették volna meg. A monacói pilótának így a mezőny közepéről kell felzárkóznia, csakúgy, mint például a szintén büntetett Sergio Péreznek és Fernando Alonsónak.
„Nehéz volt, főleg a szél miatt, hiszen az autó viselkedése egyik körről a másikra változott – mondta Leclerc. – Mindent megpróbáltam, ám az utolsó köröm nem sikerült tökéletesen. Carlos jobb munkát végzett ezen a napon, és megérdemelte a pole-t. A büntetésem miatt kicsit hátrébb rajtolok, de a célom az, hogy a lehető leggyorsabban előre verekedjem magam.”
Leclerc és Pérez büntetésének köszönhetően Lewis Hamilton a harmadik pozícióból rajtolhat az Amerikai Nagydíjon. A hétszeres világbajnok ennek ellenére nem elégedett, hiszen úgy érzi, nincs az a fejlesztés, ami közelebb hozná a Mercedest a riválisokhoz.
„Egész hétvégén optimista voltam, jónak éreztem a beállításokat is, mindenki keményen dolgozott a fejlesztéseket illetően, szóval reménykedtem abban, hogy ennél sokkal közelebb leszünk a többiekhez – vallotta be Hamilton. – Nem tudom, hogy a hőmérséklet-csökkenés, a szél vagy mi más miatt estünk vissza. Úgy érzem, hogy a kanyarokban közel lehetünk az előttünk lévőkhöz, de a nyers tempót nézve nem számít, milyen újításokkal készülünk, a hátrányunk megmarad. Ez kemény mindenki számára a csapatban, de mindent beleadunk a versenyen.”
George Russell a csapattársa mellől várhatja a piros lámpák kialvását az idény 19. versenyén. A brit pilóta úgy véli, az amerikai versenyhétvége eddig egyfajta hullámvasút volt az önbizalmának.
„Idén ez nem ritka, főleg a delfinezés és az autók merevsége miatt, az enyém a legjobbkor tud dívaként viselkedni – mondta ironikusan Russell. – Jól kezdtünk az első edzésen, de aztán megcsúsztam, és majdnem összetörtem az autót. Az ilyen hatással van az önbizalmamra a szabadedzéseken, de a Q1 első körétől szerencsére minden rendben ment. Az, hogy hat tizedmásodperccel maradtunk el a pole-t érő időtől, azonban nem olyan, amit ünnepelni kellene. Viszont ha összességében nézzük a szezont, és azt, mennyire hosszú egy kör ezen a pályán, jobban alakult ez az időmérőnk, mint a legtöbb korábban.”
1. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 1:34.356 | átlag: 210.339 km/ó |
2. | Charles Leclerc* | monacói | Ferrari | 1:34.421 | 0.065 mp h. |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull | 1:34.448 | 0.092 |
4. | Sergio Pérez** | mexikói | Red Bull | 1:34.645 | 0.289 |
5. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:34.947 | 0.591 |
6. | George Russell | brit | Mercedes | 1:34.988 | 0.632 |
7. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:35.598 | 1.242 |
8. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:35.690 | 1.334 |
9. | Fernando Alonso** | spanyol | Alpine-Renault | 1:35.876 | 1.520 |
10. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:36.319 | 1.963 |
11. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:36.368 | 1.122 |
12. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:36.398 | 1.152 |
13. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Red Bull | 1:36.740 | 1.494 |
14. | Csou Kuan-jü** | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:36.970 | 1.724 |
15. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Red Bull | 1:37.147 | 1.901 |
16. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:36.949 | 1.652 |
17. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:37.046 | 1.749 |
18. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:37.068 | 1.771 |
19. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:37.111 | 1.814 |
20. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:37.244 | 1.947 |
* 10 rajthelyes büntetés erőforráselemek cseréje miatt | |||||
* 5 helyes rajtbüntetés motorcsere miatt |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Sainz | 1:35.297 | 1. | Leclerc | 1:35.246 |
2. | Leclerc | 1:35.795 | 2. | Verstappen | 1:35.294 |
3. | Verstappen | 1:35.864 | 3. | Sainz | 1:35.590 |
4. | Hamilton | 1:36.148 | 4. | Russell | 1:35.692 |
5. | Pérez | 1:36.163 | 5. | Hamilton | 1:35.732 |
6. | Russell | 1:36.195 | 6. | Pérez | 1:35.864 |
7. | Alonso | 1:36.446 | 7. | Alonso | 1:35.988 |
8. | Norris | 1:36.465 | 8. | Stroll | 1:36.032 |
9. | Gasly | 1:36.577 | 9. | Bottas | 1:36.321 |
10. | Csou | 1:36.656 | 10. | Norris | 1:36.341 |
11. | Vettel | 1:36.695 | 11. | Albon | 1:36.368 |
12. | Bottas | 1:36.746 | 12. | Vettel | 1:36.398 |
13. | Cunoda | 1:36.808 | 13. | Gasly | 1:36.740 |
14. | Stroll | 1:36.860 | 14. | Csou | 1:36.970 |
15. | Albon | 1:36.932 | 15. | Cunoda | 1:37.147 |
16. | Magnussen | 1:36.949 | |||
17. | Ricciardo | 1:37.046 | |||
18. | Ocon | 1:37.068 | |||
19. | Schumacher | 1:37.111 | |||
20. | Latifi | 1:37.244 |