F1: a Ferrarinál bizakodnak, Hamilton a jövő miatt imádkozik

Vágólapra másolva!
2022.10.22. 12:48
null
A Ferrarinál remélik, Austinban vissza tudnak vágni a Red Bullnak (Fotó: AFP)
A Ferrari diktálta a tempót pénteken Austinban, igaz, a Charles Leclerc elsőségével záruló második szabadedzés inkább egyfajta gumiteszt volt. A maranellói istálló versenyzői egyelőre elégedettek a tempójukkal, ám Carlos Sainz Jr. rávilágított arra, hogy a Ferrarinak vasárnap kell felülmúlnia a Red Bullt, hiszen ez nem sikerült igazán az utóbbi időben. Max Verstappen is bizakodva zárta a pénteki napot, míg Lewis Hamilton már azon aggódik, milyen lesz a 2023-as autója.

 

Kihagyta az első szabadedzést Charles Leclerc, akinek autóját Robert Svarcman vezette a nyitó tréningen. A monacói versenyző teljesíthette a saját programjának egy részét a második edzés elején, és azt, hogy ennek következtében az átlagosnak többször autózhatott körbe a Circuit of the Americason, kifejezetten élvezte.

„Mozgalmas napunk volt, talán ez volt számomra eddig a leginkább eseménydús második edzés – árulta el Leclerc. – Viszont élveztem, mert sok kört teljesíthettem különböző gumikon. Pozitív nap volt, jó érzéseim vannak, de mint mindig, most is tovább kell fejlődnünk péntekről szombatra. Remélem, hogy az a nap is jól alakul.”

Carlos Sainz Jr. nyitott az élen az első szabadedzésen Austinban, s a spanyol versenyző egyelőre elégedett a Ferrari tempójával. Igaz, tisztában van azzal is, hogy nem egy körön, hanem a versenyeken kell előrébb lépniük, ha gyakrabban fel akarják venni a versenyt a Red Bull-lal.

43. AMERIKAI NAGYDÍJ
OKTÓBER 21., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Sainz 1:36.857
OKTÓBER 22., SZOMBAT
2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:36.810
3. szabadedzés: 21.00–22.00
OKTÓBER 23., VASÁRNAP
Időmérő: 0.00–1.00
A verseny (56 kör, 308.405 km) rajtja: 21.00
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Október 30., 21.00Mexikói Nagydíj, Mexikóváros
November 13., 19.00Brazil Nagydíj, Sao Paulo
November 20., 14.00Abu-dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi

„Jó volt a tempónk, bár nem alakult könnyen a nap a huplis pálya miatt – vélekedik Sainz. – Austinban mindig kihívást jelent megtalálni a megfelelő egyensúlyt, de összességében gyorsak voltunk, és még ha nem is volt annyira kényelmes vezetni ezen a pályán, végső soron ez számít. Úgy érzem, az autónk mindenhol versenyképes, sőt, ez tény, ugyanis szinte mindenhol harcba szállhatunk a pole pozícióért. A győzelmek megszerzése azonban egy okból kifolyólag már nehezebb, és ezalatt a Red Bullt értem. A versenyre mindig képesek egy lépéssel előrébb kerülni, és ez nekünk nem megy, de dolgozunk rajta. Az előző négy hétvégét arra használtuk, hogy rájöjjünk, mivel lehetnék versenyképesebbek a futamokon.”

Az immár kétszeres világbajnok Max Verstappen úgy érkezhetett meg Austinba, hogy lekerült a nyomás nagy része a válláról, így már azt sem bánja, hogy ha az adott pályához kevésbé passzoló abroncsokat kell tesztelnie a második szabadedzés helyett. A holland versenyzőnek ráadásul már némi csalás is belefér a diétájába.

„Jól sikerült az első edzés, kipróbáltunk néhány dolgot az autón, ami pozitív volt – mondta Verstappen. – Megpróbáltuk kihasználni az időt az első edzésen, hiszen tudtuk, hogy a másodikon a gumikat kell tesztelnünk. Én a C1-es abroncsokat próbáltam ki, amik nem éppen erre a pályára valók, így szenvedtem is a tapadással, de legalább sikerült teljesítenem az eltervezett programot. A hosszú etapok továbbra is kérdésesek, hiszen nem igazán tudtuk gyakorolni azokat a második szabadedzésen. Csütörtökön körbesétáltam a pályát, hogy megnézzem, hol vannak huplik az újraaszfaltozás után, ráadásul ez arra is jó volt, hogy lesétáljam a steaket, amit előtte ettem.”

Az idei versenyhétvégét megelőzően újraaszfaltozták az austini pálya jelentős részét, amelynek az autója pattogásával egész évben szenvedő Lewis Hamilton nem különösebben örül. Bár úgy érzi, az előző modelljével könnyebb dolga lenne, legalább az amerikai versenyhétvégére hozott fejlesztések miatt nem érzi magukat teljesen elveszve.

„Egyszerűen szörnyű. A montreali verseny után vezettem ezen a pályán a tavalyi autót, és nagyon jól éreztem magam – árulta el a hétszeres világbajnok. – Emlékszem, amikor kiszálltam az autóból, fülig ért a szám, annyira simán ment minden. Rendben volt a leszorítóerő és a motorerő is, de az idei autót nem jó itt vezetni. Nagyon pattog, és már imádkozom azért, hogy a jövő évi autóm ne ilyen legyen. Az edzéseken sikerült egyben tartanom az autót, ami jó dolog, ráadásul éreztem némi javulást is. Nyilván a második edzésen nem igazán tudtuk meghatározni a teljesítményünket, de előtte jól éreztem magam. Nem gondolom, hogy nagyon le lennénk maradva.”

AMERIKAI NAGYDÍJ, AZ ELSŐ SZABADEDZÉS VÉGEREDMÉNYE
1. Carlos Sainz Jr. spanyol Ferrari 1:36.857 átlag: 204.908 km/ó 19 kör
2. Max Verstappen holland Red Bull 1:37.081 0.224 mp h. 15
3. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:37.332 0.475 20
4. Lance Stroll kanadai Aston Martin-Mercedes 1:37.460 0.603 23
5. Sergio Pérez mexikói Red Bull 1:37.515 0.658 19
6. Fernando Alonso spanyol Alpine-Renault 1:37.713 0.856 25
7. George Russell brit Mercedes 1:37.802 0.945 23
8. Pierre Gasly francia AlphaTauri-Red Bull 1:37.810 0.953 24
9. Lando Norris brit McLaren-Mercedes 1:37.856 0.999 23
10. Sebastian Vettel német Aston Martin-Mercedes 1:38.041 1.184 25
11. Esteban Ocon francia Alpine-Renault 1:38.102 1.245 24
12. Csou Kuan-jü kínai Alfa Romeo-Ferrari 1:38.276 1.419 21
13. Alexander Albon thaiföldi Williams-Mercedes 1:38.422 1.565 21
14. Cunoda Juki japán AlphaTauri-Red Bull 1:38.898 2.041 23
15. Mick Schumacher német Haas-Ferrari 1:38.922 2.065 20
16. Robert Svarcman* izraeli Ferrari 1:38.951 2.094 21
17. Álex Palou* spanyol McLaren-Mercedes 1:39.911 3.054 21
18. Théo Pourchaire* francia Alfa Romeo-Ferrari 1:40.175 3.318 19
19. Logan Sargeant* amerikai Williams-Mercedes 1:40.325 3.468 23
20. Antonio Giovinazzi* olasz Haas-Ferrari 1:43.063 6.206 4
* csak ezen a szabadedzésen vett részt
AMERIKAI NAGYDÍJ, A MÁSODIK SZABADEDZÉS VÉGEREDMÉNYE
1. Charles Leclerc monacói Ferrari 1:36.810 átlag: 205.007 km/ó 37 kör
2. Valtteri Bottas finn Alfa Romeo-Ferrari 1:37.525 0.715 mp h. 37
3. Daniel Ricciardo ausztrál McLaren-Mercedes 1:37.627 0.817 40
4. Carlos Sainz Jr. spanyol Ferrari 1:38.232 1.422 26
5. Mick Schumacher német Haas-Ferrari 1:39.507 2.697 26
6. Lando Norris brit McLaren-Mercedes 1:39.547 2.737 26
7. Max Verstappen holland Red Bull 1:39.575 2.765 26
8. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:39.698 2.888 26
9. Pierre Gasly francia AlphaTauri-Red Bull 1:39.840 3.030 26
10. Sergio Pérez mexikói Red Bull 1:39.852 3.042 26
11. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:40.084 3.274 24
12. Cunoda Juki japán AlphaTauri-Red Bull 1:40.178 3.368 26
13. George Russell brit Mercedes 1:40.562 3.752 26
14. Csou Kuan-jü kínai Alfa Romeo-Ferrari 1:40.664 3.854 26
15. Lance Stroll kanadai Aston Martin-Mercedes 1:40.806 3.996 26
16. Esteban Ocon francia Alpine-Renault 1:41.310 4.500 26
17. Fernando Alonso spanyol Alpine-Renault 1:41.334 4.524 26
18. Alexander Albon thaiföldi Williams-Mercedes 1:41.853 5.043 26
19. Sebastian Vettel német Aston Martin-Mercedes 1:41.857 5.047 26
20. Nicholas Latifi kanadai Williams-Mercedes 1:42.317 5.507 26

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik