Kihagyta az első szabadedzést Charles Leclerc, akinek autóját Robert Svarcman vezette a nyitó tréningen. A monacói versenyző teljesíthette a saját programjának egy részét a második edzés elején, és azt, hogy ennek következtében az átlagosnak többször autózhatott körbe a Circuit of the Americason, kifejezetten élvezte.
„Mozgalmas napunk volt, talán ez volt számomra eddig a leginkább eseménydús második edzés – árulta el Leclerc. – Viszont élveztem, mert sok kört teljesíthettem különböző gumikon. Pozitív nap volt, jó érzéseim vannak, de mint mindig, most is tovább kell fejlődnünk péntekről szombatra. Remélem, hogy az a nap is jól alakul.”
Carlos Sainz Jr. nyitott az élen az első szabadedzésen Austinban, s a spanyol versenyző egyelőre elégedett a Ferrari tempójával. Igaz, tisztában van azzal is, hogy nem egy körön, hanem a versenyeken kell előrébb lépniük, ha gyakrabban fel akarják venni a versenyt a Red Bull-lal.
OKTÓBER 21., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 1. Sainz 1:36.857 | |||||
OKTÓBER 22., SZOMBAT | |||||
2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:36.810 | |||||
3. szabadedzés: 21.00–22.00 | |||||
OKTÓBER 23., VASÁRNAP | |||||
Időmérő: 0.00–1.00 | |||||
A verseny (56 kör, 308.405 km) rajtja: 21.00 | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Október 30., 21.00 | Mexikói Nagydíj, Mexikóváros | ||||
November 13., 19.00 | Brazil Nagydíj, Sao Paulo | ||||
November 20., 14.00 | Abu-dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi |
„Jó volt a tempónk, bár nem alakult könnyen a nap a huplis pálya miatt – vélekedik Sainz. – Austinban mindig kihívást jelent megtalálni a megfelelő egyensúlyt, de összességében gyorsak voltunk, és még ha nem is volt annyira kényelmes vezetni ezen a pályán, végső soron ez számít. Úgy érzem, az autónk mindenhol versenyképes, sőt, ez tény, ugyanis szinte mindenhol harcba szállhatunk a pole pozícióért. A győzelmek megszerzése azonban egy okból kifolyólag már nehezebb, és ezalatt a Red Bullt értem. A versenyre mindig képesek egy lépéssel előrébb kerülni, és ez nekünk nem megy, de dolgozunk rajta. Az előző négy hétvégét arra használtuk, hogy rájöjjünk, mivel lehetnék versenyképesebbek a futamokon.”
Az immár kétszeres világbajnok Max Verstappen úgy érkezhetett meg Austinba, hogy lekerült a nyomás nagy része a válláról, így már azt sem bánja, hogy ha az adott pályához kevésbé passzoló abroncsokat kell tesztelnie a második szabadedzés helyett. A holland versenyzőnek ráadásul már némi csalás is belefér a diétájába.
„Jól sikerült az első edzés, kipróbáltunk néhány dolgot az autón, ami pozitív volt – mondta Verstappen. – Megpróbáltuk kihasználni az időt az első edzésen, hiszen tudtuk, hogy a másodikon a gumikat kell tesztelnünk. Én a C1-es abroncsokat próbáltam ki, amik nem éppen erre a pályára valók, így szenvedtem is a tapadással, de legalább sikerült teljesítenem az eltervezett programot. A hosszú etapok továbbra is kérdésesek, hiszen nem igazán tudtuk gyakorolni azokat a második szabadedzésen. Csütörtökön körbesétáltam a pályát, hogy megnézzem, hol vannak huplik az újraaszfaltozás után, ráadásul ez arra is jó volt, hogy lesétáljam a steaket, amit előtte ettem.”
Az idei versenyhétvégét megelőzően újraaszfaltozták az austini pálya jelentős részét, amelynek az autója pattogásával egész évben szenvedő Lewis Hamilton nem különösebben örül. Bár úgy érzi, az előző modelljével könnyebb dolga lenne, legalább az amerikai versenyhétvégére hozott fejlesztések miatt nem érzi magukat teljesen elveszve.
„Egyszerűen szörnyű. A montreali verseny után vezettem ezen a pályán a tavalyi autót, és nagyon jól éreztem magam – árulta el a hétszeres világbajnok. – Emlékszem, amikor kiszálltam az autóból, fülig ért a szám, annyira simán ment minden. Rendben volt a leszorítóerő és a motorerő is, de az idei autót nem jó itt vezetni. Nagyon pattog, és már imádkozom azért, hogy a jövő évi autóm ne ilyen legyen. Az edzéseken sikerült egyben tartanom az autót, ami jó dolog, ráadásul éreztem némi javulást is. Nyilván a második edzésen nem igazán tudtuk meghatározni a teljesítményünket, de előtte jól éreztem magam. Nem gondolom, hogy nagyon le lennénk maradva.”
1. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 1:36.857 | átlag: 204.908 km/ó | 19 kör |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull | 1:37.081 | 0.224 mp h. | 15 |
3. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:37.332 | 0.475 | 20 |
4. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:37.460 | 0.603 | 23 |
5. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull | 1:37.515 | 0.658 | 19 |
6. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:37.713 | 0.856 | 25 |
7. | George Russell | brit | Mercedes | 1:37.802 | 0.945 | 23 |
8. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Red Bull | 1:37.810 | 0.953 | 24 |
9. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:37.856 | 0.999 | 23 |
10. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:38.041 | 1.184 | 25 |
11. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:38.102 | 1.245 | 24 |
12. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:38.276 | 1.419 | 21 |
13. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:38.422 | 1.565 | 21 |
14. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Red Bull | 1:38.898 | 2.041 | 23 |
15. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:38.922 | 2.065 | 20 |
16. | Robert Svarcman* | izraeli | Ferrari | 1:38.951 | 2.094 | 21 |
17. | Álex Palou* | spanyol | McLaren-Mercedes | 1:39.911 | 3.054 | 21 |
18. | Théo Pourchaire* | francia | Alfa Romeo-Ferrari | 1:40.175 | 3.318 | 19 |
19. | Logan Sargeant* | amerikai | Williams-Mercedes | 1:40.325 | 3.468 | 23 |
20. | Antonio Giovinazzi* | olasz | Haas-Ferrari | 1:43.063 | 6.206 | 4 |
* csak ezen a szabadedzésen vett részt |
1. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:36.810 | átlag: 205.007 km/ó | 37 kör |
2. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:37.525 | 0.715 mp h. | 37 |
3. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:37.627 | 0.817 | 40 |
4. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 1:38.232 | 1.422 | 26 |
5. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:39.507 | 2.697 | 26 |
6. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:39.547 | 2.737 | 26 |
7. | Max Verstappen | holland | Red Bull | 1:39.575 | 2.765 | 26 |
8. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:39.698 | 2.888 | 26 |
9. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Red Bull | 1:39.840 | 3.030 | 26 |
10. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull | 1:39.852 | 3.042 | 26 |
11. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:40.084 | 3.274 | 24 |
12. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Red Bull | 1:40.178 | 3.368 | 26 |
13. | George Russell | brit | Mercedes | 1:40.562 | 3.752 | 26 |
14. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:40.664 | 3.854 | 26 |
15. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:40.806 | 3.996 | 26 |
16. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:41.310 | 4.500 | 26 |
17. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:41.334 | 4.524 | 26 |
18. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:41.853 | 5.043 | 26 |
19. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:41.857 | 5.047 | 26 |
20. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:42.317 | 5.507 | 26 |